اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای روحانی خدا وکیلی زبان‌ تکریم را دیدید؟!


مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران گفت: آقای روحانی راستی یادتان هست؛ قرارتان با ملت ایران این بود در صورتی به عنوان نماینده ملت ایران به طرف‌های مذاکره پاسخ مناسب بدهید که با ملت ایران با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم سخن بگویند؟ خدا وکیلی خودتان پیش وجدان‌تان پاسخ دهید که آیا آن زبان تکریم را یک جا مشاهده کردید؟

خبرگزاری ایسنا: یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ادبیات مخصوص به خود انتقادات تندی را علیه رییس‌جمهور و دولت مطرح کرد.

مهدی کوچک‌زاده در بخش‌هایی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس ضمن تبریک عید مبعث، گفت: مقاومت اسلامی و قهرمانانه ملت رشید یمن در برابر آل سعود را می‌ستایم و تاکید می‌کنم که تنها راه پشیمان نمودن متجاوزان همین ایستادگی و پایداری مظلومانه است.

وی در ادامه در تذکری به وزیر امور خارجه، اظهار کرد: برای آزمودن راه مذاکره به عرصه مباحث هسته‌ای کشور خودمان بسنده نموده و پیشنهاد بلاوجه برای مذاکره و سازش به قهرمانان یمنی ارائه ننمایند که البته شنیده هم نخواهد شد.

وی با بیان این‌که «ما رفتار تیم مذاکره کننده و مواضع رییس‌جمهور در قضیه هسته‌ای را منطبق بر خواست و منویات مقام معظم رهبری ارزیابی نمی‌کنیم» مدعی شد: قریب به 80 نماینده مجلس بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری طرحی را با سه فوریت برای توقف مذاکرات دوجانبه با آمریکا مطرح کردند.

 رسانه‌های دروغ‌پرداز از خودشان حرف در نیاورند و این نسبت را به مجلس ندهند که این طرح به هوا رفت یا نرفت. ای آمریکا‌پرستان ذره‌ای با این ملت و اسلام هم همراهی کنید! نمی‌دانم با کدام توجیه قانونی ریاست مجلس از مطرح کردن این طرح جلوگیری می‌نماید و امیدوارم آقایان طبق سوگندی که یاد کرده‌اند به وظیفه قانونی خود در اداره مجلس عمل کنند و نه سلیقه شخصی.

این نماینده مجلس افزود: آقای روحانی راستی یادتان هست؛ قرارتان با ملت ایران این بود در صورتی به عنوان نماینده ملت ایران به طرف‌های مذاکره پاسخ مناسب بدهید که با ملت ایران با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم سخن بگویند؟ خدا وکیلی خودتان پیش وجدان‌تان پاسخ دهید که آیا آن زبان تکریم را یک جا مشاهده کردید؟

وی هم‌چنین مدعی شد: هزاران میلیارد سرمایه مردم مظلوم و مملکت در طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر به دلیل بغض و کینه‌های حزبی و قبیله‌ای در حال نابودی است و این در حالی است که میلیون‌ها نفر از مردم که پس‌انداز خود را برای ساخت این خانه‌ها ریختند در بی‌مسکنی به سر می‌برند. شایسته است به وزیر مسکن تذکر جدی داده شود.

وی در تذکر دیگری با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد نسبت به آن‌چه «برگزاری کنفرانس‌های میلیاردی در روز جهانی مبارزه با فساد» خواند، انتقاد کرد.

کوچک‌زاده از دولت خواست که «به کار جدی و سخت برای رفع مشکلات معیشتی مردم» بپردازد.


ویدیو مرتبط :
کجا کجا صدا کنم رسد صدای ما خدا خدا علی زند وکیلی فقط دعا کن + متن کامل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای قطبی فارسی حرف بزن لطفا، به زبان مادری!



 

 

آقای قطبی فارسی حرف بزن لطفا، به زبان مادری!

 

در شرایطی که همه آماده شادی و تقسیم یک شادی بزرگ در روز پیروزی بودند ، کنفرانس خبری بعد از بازی با عراق عرصه را بر خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتی تنگ کرد چون قطبی به عکس همیشه این بار وقتی در سالن نشست و با سئوال همیشه تکراری خسته نباشید ، می خواستم نظرتان را دربار ه بازی بدانم روبرو شد چون همیشه نگفت:« سلام جان...» به جایش از « MY DEAR...»  در آغاز سخن استفاده کرد و تا پایان هم انگلیسی سخن گفت تا خبرنگاران پر تعداد ایرانی حاضر در نشست را به مرز انفجار پیش برد.

اگرچه این عرفی ست معمول که در کنفرانس های بین المللی مربیان با زبان بین المللی سخن بگویند اما در بسیاری از موارد رسمی مربیان ملی برای پاسداشت زبان مادری شان به زبان بومی سخن می گویند و سئوال های خبرنگاران خارجی را با زبان بین المللی پاسخ می دهند اما قطبی این بار تمام مدت انگلیسی سخن گفت و حتی در مقابل خبرنگارانی که از او می خواستند تا با زبان مادری سخن بگوید واکنشی نشان نمی داد. این بازی تا پایان کنفرانس ادامه داشت و حسابی باعث خشم خبرنگاران شد. خیلی زود این دلخوری به گوش مسئولان فدراسیون رسید. غر غر ها شروع شده بود و به طعنه خیلی ها سر مربی تیم ملی را وطنی نمی نامیدند و غیر ایرانی اش می خواندند که دوست ندارد فارسی حرف بزند. اگرچه قطبی معتقد بود در این کنفرانس خبرنگاران بین المللی بسیاری حضور دارند و همه باید به این مهمانان احترام بگذاریم .

در مقابل هم خبرنگاران اعتقاد داشتند هر بار قطبی انگلیسی صحبت کرده بین آنچه انگلیسی می گوید و آنچه منظورش در فارسی ست اختلاف وجود دارد و جنجالی به پا می کند و برای نمونه هم بازی با سنگاپور سال قبل را مثال می زدند که کار به جاهای باریک بر سر تعبیر غلط از حرف های قطبی کشیده شده بود.

حال باید دید با توصیه علی کفاشیان آیا قطبی در بازی با کره شمالی تغییری در رویه خود ایجاد می کند یا همچنان با زبان بین المللی به حضور در کنفرانس ادامه می دهد؟