اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای رئیس جمهور تهدید به ترور شد



اخبار,اخبار بین الملل ,فرانسوا اولاند

 

اخبار بین الملل - اولاند تهدید به ترور شد

رئیس جمهوری فرانسه به دلیل مداخله در امور کشورهای آفریقایی از سوی یک گروه شبه نظامی تهدید به ترور شد.

به گزارش  راشاتودی، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه هدف نخست عملیات تروریستی یک گروه شبه نظامی است. این گروه در وبسایت خود اعلام کرد به دلیل مداخله نظامی فرانسه در امور کشورهای آفریقایی حملاتی را علیه این کشور و شخص رئیس جمهور انجام خواهد داد.

گروه دیده بانی اینترنتی SITE با انتشار این مطلب از به راه افتادن کمپین مبارزه با فرانسه به دلیل مداخله نظامی در کشورهای مالی و آفریقای مرکزی توسط این گروه شبه نظامی موسوم به "المنبر جهادی" خبر داد. فرانسه از ژانویه 2011 نظامیان خود را به مالی که مستعمره سابق این کشور بوده، اعزام کرده است. این اقدام به بهانه مقابله با شبه نظامیان استقلال طلب در این کشور آفریقایی انجام گرفته است.

ارتش فرانسه همچنین در دسامبر گذشته حدود هزار و 600 نظامی خود را برای حمایت از دولت آفریقای مرکزی به این کشور گسیل داشت. در حالی که پاریس ابتدا ماموریت این نظامیان را در آفریقای مرکزی تنها به مدت شش ماه اعلام کرده اما در ماه فوریه 400 نظامی دیگر فرانسوی به این کشور اعزام شدند. 

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
ترور رئیس جمهور آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار شایعه ترور آقای رئیس جمهور


شبکه اطلاع رسانی افغانستان روز گذشته گزارش داد براساس برخی شایعات در جریان یک ماه اخیر، دو هیات بلند رتبه انگلیس و آمریکا که به کابل آمده بودند در تدارک ترور حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در جریان یک سفر داخلی بوده اند.

خبرگزاری ایرنا: شبکه اطلاع رسانی افغانستان روز گذشته گزارش داد براساس برخی شایعات در جریان یک ماه اخیر، دو هیات بلند رتبه انگلیس و آمریکا که به کابل آمده بودند در تدارک ترور حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در جریان یک سفر داخلی بوده اند.

 شبکه اطلاع رسانی افغانستان بدون اشاره به منبع خاصی افزود: براساس شایعات منتشره آنها تصمیم داشتند این کودتا به رهبری اشرف غنی احمدزی صورت بگیرد.

این شبکه اطلاع رسانی ادامه داد: اشرف غنی در یک جلسه خصوصی این موضوع را تایید کرده و اظهار داشته که این کودتا به او پیشنهاد شده ولی وی نپذیرفته است.

در همین حال گفته شده است که نخست وزیر انگلیس و وزیر دفاع آمریکا که به کابل آمده بودند به صورت جداگانه با اشرف غنی دیدار داشته اند که در همین دیدار ها موضوع کودتا مطرح شده است.

پایگاه اطلاع رسانی افغانستان افزود: براساس شایعات موجود طراح اصلی کودتا انگلیسی ها بودند و آمریکایی ها هم از این طرح حمایت کرده مورد توافق شان قرار گرفته بود.

در گذشته نیز شایعاتی مطرح بود که آمریکا و انگلیس بصورت توافقی با ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی موافقت کرده اند و از دیگر نامزدان ریاست جمهوری بصورت سیاهی لشکر استفاده خواهند کرد.

تاکنون دولت افغانستان در ارتباط با شایعه منتشر شده، واکنشی نشان نداده است.