اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای رئیس جمهور! اصغر فرهادی را به کاخ سفید دعوت کنید



اصغر فرهادی , باراک اوباما , دیپلماسی اسکار

 

دیوید اینگنشس در واشنگتن پست نوشت: ریچارد نیکسون دیپلماسی پنگ پنگ را در چین به کار برد. شاید زمان آن رسیده است که باراک اوباما دیپلماسی اسکار را برای ایران به کار گیرد.

در این مقاله آمده است: خب، این هم یک پیشنهاد بنده است: رئیس جمهور اوباما باید اصغر فرهادی کارگردان ایرانی را به کاخ سفید دعوت کند. البته در مورد سیاست و موضوعاتی که دو کشور بر روی آن اختلاف دارند، گفتگو نکنند، بلکه در مورد اینکه چه چیزی باعث ساخت فیلم خوب می شود که جدایی حتما هست، سخن بگویند.

اگر شما به مراسم اسکار روز دوشنبه نگاه کرده باشید، می دانید که فرهادی برنده ی جایزه بهترین فیلم خارجی برای داستان قوی و پیامدهای ناخواسته و رنج هایی که با جدایی رخ می دهد، شد. فیلم فرهادی داستان بسیار قوی دارد، چراکه موضوع آن جهانی است.

سخنان اصغر فرهادی خیلی فوق العاده بود و به مانند فیلمش واضح بود:

وی گفت: سلام به مردم خوب سرزمین‌ام. در این لحظه بسیاری از ایرانیان در سراسر جهان ما را تماشا می‌کنند. فکر می‌کنم که آن‌ها بسیار خوشحال هستند، آن‌ها فقط به دلیل این جایزه مهم یا یک فیلم یا فیلم‌ساز خوشحال نیستند بلکه آن‌ها از اینکه در این هنگامه‌ای که بین سیاست‌مداران از جنگ و تهدید و حمله سخن گفته می‌شود، اینجا از فرهنگ کشورشان سخن گفته می‌شود، خوشحال هستند.

کارگردان "جدایی نادر از سیمین" افزود: من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمین‌ام تقدیم می‌کنم، مردمی که به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و با خشونت سازگاری ندارند.

ایگنشس در ادامه نوشت: خب، آقای رئیس جمهور این فیلمساز مستعد را به کاخ سفید دعوت کنید و از فیلم فوق العاده او تمجید کنید.

در پایان این مقاله آمده است: که می داند؟ اگر پروسه ی تغییر می تواند با یک دسته ی پیگ پنگ اغاز شود، شاید بتواند با یک تندیس طلایی هم اغاز شود.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
کاخ سفید تور: محل اقامت رئیس جمهور آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقادات بی سابقه رئیس جمهور سابق آمریکا از ساکن فعلی کاخ سفید



اخبار,اخبار سیاست خارجی , حسن روحانی

جرج بوش: اوباما در مورد ایران ساده لوح است / حسن روحانی نرم خو است اما ما باید از خودمان بپرسیم که آیا سیاست ایران تغییری کرده است؟ / توافق با تهران برای امنیت ملی امریکا ضرر دارد

جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسه ای پشت درهای بسته با سرمایه داران یهودی، تندترین انتقادات علنی خود را نسبت به سیاست خارجی اوباما بیان کرد و گفت که پرزیدنت اوباما در مورد ایران ساده لوح است و در حال باختن جنگ به داعش است.

بلومبرگ ویو نوشت: جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا  در جلسه ای پشت درهای بسته با سرمایه داران یهودی، تندترین انتقادات علنی خود را نسبت به سیاست خارجی اوباما بیان کرد و گفت که پرزیدنت اوباما در مورد ایران ساده لوح است و در حال باختن جنگ به داعش است.

به گزارش انتخاب، بوش که به ندرت اوباما را مورد انتقاد قرار می دهد در ابتدای جلسه عنوان کرد که دیگر قصد ورود به میدان سیاست را ندارد. او سپس به سیاست خارجی اوباما پرداخت و گفت که امریکا در حال عقب نشینی در سراسر جهان است.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: اوباما در مورد مقاصد ایران دچار سوء تفاهم شده است.

وی اضافه کرد: ایران رئیس جمهوری جدید دارد، او نرم خو است، اما باید از خودمان بپرسیم ایا ایران سیاست جدیدی دارد یا فقط رئیس جمهور تغییر کرده است.

بوش همچنین گفت که برنامه اوباما برای لغو تحریم ها با این وعده که انها نمی وانند به جایگاه سابق خود در حوزه هسته ای بازگردند امکان پذیر نیست.

وی افزود که توافق با ایران برای امنیت ملی امریکا در بلند مدت ضرر خواهد داشت.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب