اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای حسینیان طرح موضوع استیضاح به چه بهانه ای؟



حسینیان,جبهه پایداری

تندروی و تهدید دولت توسط جبهه پایداری به اشکال مختلف
آقای حسینیان طرح موضوع استیضاح به چه بهانه ای؟

آیا هنوز 100 روز از عمر دولت سپری نشده زمزمه استیضاح وزرای آن را طرح کردن، وقت دادن محسوب می شود؟؟ اگر جبهه پایداری می خواست چنین لطفی را مبذول ندارد در واقع چه کاری می خواست بکند که تاکنون نکرده است؟

 کسی را گفتند: چرا مدام می گویی فلانی با فلانی اختلاف دارد و دعوایشان می شود. پاسخ داد: خوب از هیچ کدومشون خوشم نمی آید، می خواهم بزنمشان اما زورم نمی رسد، دلم را خوش می کنم که هی بگویم دعوایشان شده، یکهو دیدی شد و ما هم خوشبحالمان گشت.

این حکایت شاید وصف حال این روزهای اعضای جبهه پایداری باشد که همه چیز و همه کس را رها کرده اند و هنوز دولت 100 روز از روی کارآمدنش نگذشته نه تنها از همان لحظه انعقاد نطفه دولت تدبیر و امید انتقادهای ریز و درشت و حملات کلامی و لفظی را آغاز کرده اند که جالب آنکه مدام و مستمر نیز نسخه درگیری و مجادله اصلاح طلبان و دولت اعتدالی را می پیچند.

در آخرین نمونه روح الله حسینیان نماینده عضو جبهه پایداری و منتقد نام و نشان دار جریان اصلاحات و اعتدال در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اقلیت خواندن اصلاح طلبان و حس پدرخواندگی آنان به دولت عنوان کرده که این دو با هم بزودی به اختلاف می خوردند و مجادله آغاز می شود.

وی در اظهار نظری جالب در بخش دیگری از سخنانش می گوید که جبهه پایداری به دولت وقت داده است!

درباره این بخش های سخنان آقای حسینیان باید گفت که سراسر این سخنان پارادکسیکال است و با تناقض های بسیاری روبرو است.

او در بخشی می گوید اصلاح طلبان چون رای روحانی را از خود می دانند احساس پدرخواندگی به دولت دارند و همین نکته به اختلاف این دو می انجامد بعد در بخش دیگری می گوید که اصلاح طلبان در اقلیت هستند و مردم آنها را نمی خواهند و به انتخابات سال 84 و رای دکتر معین اشاره می کند.

البته شاید ایشان خوب بدانند که کاندیداهای اصلاح طلبان در آن انتخابات متعدد بودند و در مجموع 18 میلیون رای کسب کردند اما ایشان از این جهت چنین اشاره ای داشته اند که به رای چهار میلیونی آقای سعید جلیلی در انتخابات اخیر خرده گرفته نشود و این طیف خود را در اقلیت نبیند. البته اگر اصلاح طلبان در آن برهه هم در اقلیت بودند (که نبودند) مهم امروز و شرایط حال است که طیف اصلاح طلبان و آیت الله هاشمی در آخرین انتخابات کاندیدای پیروز را حمایت کردند و نامزد مورد حمایت ایشان بیش از 11 درصد آرا را از آن خود نکرد.

ازطرف دیگر اعتدال منش و روشی است که در گفتمان اصلاحی جای می گیرد و هر اعتدال گرایی در پی اصلاح فرآیندهای تندروانه و مضایق پیرامونی است، پس اختلاف این دو طیف سیاسی نمی تواند محلی از اعراب داشته و معلوم نیست چرا دوستان جبهه پایداری مداوم انذار می دهند که این دو خط فکری با هم برخورد خواهند کرد حال آنکه کنشگران این طیف خود از این موضوع مطلع نیستند.

اما جالب ترین بخش از سخنان جناب حسینیان آنجایی است که وی می گوید جبهه پایداری به دولت وقت داده و بعد از آنهم اززمزمه استیضاح دو وزیر کلیدی دولت یعنی محمد جواد ظریف و بیژن نامدارزنگنه سخن می گوید.

آیا هنوز 100 روز از عمر دولت سپری نشده زمزمه استیضاح وزرای آن را طرح کردن وقت دادن محسوب می شود؟؟ اگر جبهه پایداری می خواست چنین لطفی را مبذول ندارد در واقع چه کاری می خواست بکند که تاکنون نکرده است؟

طرح اتهامات مختلف علیه وزرای پیشنهادی از جنبه سیاسی گرفته تا اقتصادی مگر توسط اعضای این جبهه کلید نخورده است؟ الصاق مارک فتنه به اکثریت قریب به اتفاق وزرا برای تحت فشار گذاشتن آنان مگر کم کاری بوده است؟

وزیر امور خارجه مشغول حساس ترین رایزنی ها و مذاکرات برای برون رفت از شرایط موجود است و رهبر معظم انقلاب از تیم دیپلماسی دولت حمایت کرده و به جد و قاطعانه می فرمایند هیچ کس حق ندارد این بچه های انقلاب را سازشکار بنامد و مامورین دولت را تضعیف کند هنوز دو روز از این سخنان نگذشته، خبرگزاری فارس مصاحبه با آقای حسینیان را بازتاب می دهد که در آن به موضوع استیضاح وزیر اشاره شده است؟! براستی این فعل و انفعالات چگونه در راستای منویات رهبر انقلاب، منافع نظام و مردم کشور است؟

تورم، بیکاری، دیپلماسی غیر فعال و انزوای پیامدی، رشد منفی اقتصادی آنهم با شیبی بسیار تند، سقوط در اکثریت قریب به اتفاق شاخصه های اقتصادی و آمارهای نا بهنجار در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، حاصل عملکرد دولت مورد حمایت آقای حسینیان و جبهه پایداری بوده و حال این سئوال پیش می آید که این عزیزان چرا در آن برهه سکوت اختیار کرده و کلامی به اعتراض نمی گفتند و اگر هم در این اواخر اعتراضی بود نه به این نکات که در مورد اختلافات با جریان انحرافی و تسویه حسابهای سیاسی بود.

 مگر همین دوستان دولت اصلاحات را به سیاسی کاری و عدم توجه به معیشت مردم متهم نمی کردند؟ چگونه شده که پس از هشت سال این عزیزان به جای توجه به انتخاب صریح و واضح ملت و تمکین در برابر نظر مردم و کمک در راستای برون رفت ازشرایط نابهنجار اقتصادی که همین امروز وزیر اقتصاد آن را حاد خوانده، مداوم در پی جنجال سازی و ایجاد کشاکش و اصطکاک های سیاسی هستند؟

 ازطرف دیگر مگر این طیف در این انتخابات اخیر خود را عرضه نداشته و تنها موفق به کسب یازده درصد آرا شدند؟ پس چرا اکنون به جای بازنگری در رفتارها و عملکردها، برای دست یابی به قدرت سیاسی آنگونه که مرام و مشی دموکراتیک و ساز و کارهای فعالیت سیاسی در چارچوب های انتخاباتی ایجاب می کند، اقدام نمی کنند و تنها از درب انتقاد و تخریب به موضوعات ورود می کنند.

هر چه هست رویکرد اکثریت مردم بطور واضح و مبرهن مشخص است و طرح موضوع استیضاح و امثالهم جز اقدامات ایذایی و فاقد اعتبار نیست و اکثریت نمایندگان نیز به نظرنمیرسد وقعی به این گفتارهای تندروانه بدهند و نکته آنکه این اقدامات جز بیاعتباری سیاسی حاصلی دربر نخواهد داشت.

/خردادنیوز

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی مهم آقای حسینیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح استیضاح وزیر راه وترابری در مجلس اعلام وصول شد



 

 

 

طرح استیضاح وزیر راه وترابری در مجلس اعلام وصول شد

 

طرح استیضاح وزیر راه و ترابری با 22 امضای نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد.

امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز یكشنبه به طرح استیضاح وزیر راه و ترابری كه به امضای 22 تن از نمایندگان مجلس رسیده است را اعلام وصول اعلام كرد.

گفتنی است در این طرح استیضاح سانحه هوایی اخیر ارومیه و برخی حوادث جاده‌ای مورد تأكید نمایندگان درخواست‌كننده این طرح قرار گرفته است...../تحلیل:عصرایران