اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای احمدی نژاد چرا از امام زمان هزینه می کنید؟



 

 

 

آقای احمدی نژاد چرا از امام زمان هزینه می کنید؟

 

الف: رئیس جمهور محترم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را از ابتدا با تعابیری گره زدند که اگر چه این تعابیر درست است اما آثار اجتماعی و سیاسی و عوارض آن برخلاف تصور، اهداف اصلی اجرای این قانون را تحت الشعاع قرار می دهد.

رئیس جمهور اخیرا با تأكید بر اینكه یقیناً حضرت ولی عصر(عج) اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را به عنوان صاحب اصلی عدالت مدیریت و هدایت می كنند، گفت: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند 'پول یارانه‌ها پول امام زمان است و بركت دارد'.

وی همچنین ادامه می دهد: عدالت صاحب دارد و صاحب طرح هدفمند شدن یارانه ها كه مبنای آن عدالت است حضرت مهدی (عج) است.

البته این نقل قول از رهبر انقلاب درباره برکت یارانه نقدی، پس از ساعتی از خروجی خبرگزاری دولتی ایرنا حذف شد و معلوم نیست چه میزان صحت داشته باشد؛ گرچه منطقی است. با این حال بخشی از این تعابیر در شب اول اجرای این قانون در برنامه زنده تلویزیونی نیز مطرح شده بود.اما غرض از بکار بردن این تعابیر چیست؟ ممکن است رئیس جمهور محترم غرضشان همدلی بیشتر مردم برای اجرای این قانون باشد و یا اینکه با استفاده ازاین تعابیر تلاش کنند حمایت حداکثری مردم را در اجرای آن جلب کنند ویا هر دلیل دیگری هم داشته باشد اما آنچه مهم است عوارض قهری سیاسی-اجتماعی چنین تعابیری در اجرای یک قانون است.

تبرک این پول به قاعده اتصال آن به انفال و حمایت امام زمان از اجرای این قانون تنها مختص به هدفمندسازی یارانه ها نیست. اگر دولت محترم در همه موارد به این موضوع مهم توجه داشته باشد، بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه از بین می رود. اعتقاد به این سخن باعث می شود بودجه سنواتی که وابسته به پول نفت است و جزء انفال محسوب می شود بخردانه هزینه می شود و خصوصی سازی شرکت های دولتی و منابع طبیعی که جزء دارائی های حاکم اسلامی است و انفال محسوب می شود چوب حراج نخورد.

هدفمندسازی یارانه ها بدون شک مورد تائید رهبرانقلاب بوده است چه انکه ایشان در سخنرانی های خود نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرده اند. البته حمایت ایشان به معنای تائید صددرصدی همه سیاست های اجرائی این طرح نیست و قرار هم نیست چنین تلقی از حمایت رهبر انقلاب شود.

اجرای این قانون اگر منتهی به کاهش فاصله های طبقاتی و افزایش عدالت اجتماعی در جامعه شود، مورد تائید امام زمان و ولی عصر است. دعای خیر صاحب اصلی این انقلاب و حکومت ولی فقیه، همراه مسئولین نظام و سیاست های اسلامی و عدالتخواهانه خواهد بود و این نیز مختص امروز و دیروز و این و آن نیست.

اما به کار بردن این تعابیر بطور علی حده برای اجرای یک قانون، بدون عوارض اجتماعی و سیاسی نیست. باید به مردم توضیح  داد که چرا پول پر برکت و هدایت امام زمان را تنها در اجرای این سیاست دیدیم و این همه تاکید بر این موضوع برای چیست؟

تاکید بیش از اندازه و خارج از معمول بر این تعابیر، به نظر می رسد با هدف آسمانی کردن و ایدئولوژیک تلقی نمودن این قانون مطرح شده باشد.

به کار بردن این تعابیر در شرایطی که برخی مسئولین تلاش می کنند به لطایف الحیل هزینه انتقاد از این طرح را بالا ببرند بیش از اینکه سازنده باشد نگران کننده است.

اینکه دولت از یک سو این قانون را مائده الهی بنامد و تحت هدایت و نظارت امام زمان معرفی کند و از سوئی روش های اجرایئ خود را بی نظیر و بلا اشکال بداند و از سوئی دیگر نیز هر روز سایت ها و جریانات ضدانقلاب را پیش چشم مردم شمارش کند،  طبیعی است که کسی جرئت اظهار نظر پیدا نمی کند.

این درحالی است که طی چند هفته گذاشته به کرات بحث فتنه اقتصادی و گروههای سازماندهی شده و ستاد های تخریبی و سایت های معارض، مطرح شده است. تردیدی نیست که برخی جریانات، ماموریت دارند مانع از اجرای این قانون شوند. اما زیاده روی و افراط  و بزرگمائی ها باعث می شود هیچ کارشناسی جرئت بیان نظرات اصلاحی نداشته باشند.

آسمانی کردن و قدسی و ایدئولوژیک خواندن هدفمندسازی یارانه ها، همراه با امنیتی کردن فضای نقد کارشناسی بزرگترین تهدید در اجرای این قانون و یا هر قانون دیگری است.

این برخوردی است که در ماجرای اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز یکبار اتفاق افتاد. عده ای از حامیان دولت هر بار سخن و یا نقدی درباره سیاست های اجرائی اصل 44 می شد، منتقدین را متهم به مخالفت با سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب می کردند تا اینکه خود ایشان در دیدار با دانشجویان، نقد اجرائی این قانون را وظیفه رسانه ها و جریان های دانشجوئی دانستند.

غیرقابل دسترس کردن این قانون باعث می شود مخالفت ها و اعتراضات و انتقاد ها زیرزمینی شود و در نهایت حمایت نخبگان را سلب و مردم را بی اعتماد و خدای ناکرده جریان های وابسته و فرصت طلب را به طمع بیاندازد.

از سوئی باور مردم و واکنش آنها ارتباط مستقیم به عملکرد مسئولین دارد. این طرح بدون شک بدون ضعف و اشکال نخواهد بود. با این حساب اتصال این قانون به ولایت و وحی و منجی بشریت ممکن است خدای ناکرده باور و اعتقادات بخشی از جامعه را تهدید کند؛ هرچند که مردم ما به اندازه کافی به بلوغ رسیدند و هر سخن و ادعائی را باور نمی کنند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
آقای رسایی، در زمان دولت احمدی نژاد کجا بودی؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: یقین دارم امام زمان(عج) هدفمندی یارانه ها را هدایت می کند



 

احمدی نژاد: یقین دارم امام زمان(عج) هدفمندی یارانه ها را هدایت می کند

 

رییس جمهوری، با تأكید بر اینكه یقیناً حضرت ولی عصر(عج) اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه ها را به عنوان صاحب اصلی عدالت مدیریت و هدایت می كنند، گفت: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند 'پول یارانه‌ها پول امام زمان است و بركت دارد'

 

به گزارش  ایرنا، دكتر محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در نشست صمیمی با منتخبان و نمایندگان اقشار مختلف فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی و فرهیختگان استان سمنان افزود: هر چقدر همدلی مسوولان و مردم بیشتر باشد موقعیت بیشتری برای كار و تلاش و سازندگی برای كشور پیش خواهد آمد.

وی اضافه كرد: ممكن است كشوری ثروت زیاد و همدلی نیز داشته باشند اما بدون كار و تلاش به جایی نخواهند رسید.

وی در همین زمینه به طور مثال گفت: در برخی از كشورها علاوه بر 8 ساعت كار معین بسیاری به دلیل عشق به میهن خود 4 ساعت نیز داوطلبانه كار می‌كنند.

رییس جمهور اضافه كرد: بدون خودباوری ساختن كشور ممكن نخواهد بود از جمله محورهایی كه شیطان پرستان و مستكبران در حمله به كشورهای دیگر در پیش می‌گیرند تلاش برای سلب خودباوری انسانهاست.

رییس جمهور اضافه كرد: ساختن ایران نیازمند الگویی مناسب از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است به طور یقین كشورهای غربی نمی‌توانند الگویی مناسب برای ما باشند و آنچه كه می‌تواند ایران را به قله‌های پیشرفت و توسعه و كمالات انسانی برساند الگوی اسلامی ـ ایرانی است.

وی اضافه كرد: آنچه مسلم است این كه الگوهای غربی به دلایل مختلف متناسب با فرهنگ و اهداف ما نیست و الگوی ایرانی نیز به دلیل اتكا به نیروها و تفكرها و منابع ایرانی می‌تواند كارآمدی این روش را به اثبات برساند.

احمدی نژاد با اشاره به روش غرب در برخورد با كشورهای دیگر گفت: كشورهای غربی دانش كارساز را قطره قطره و با سیاست‌های خاص استعمارگری عرضه می‌كنند اما هر چقدر بخواهیم كالاهای مصرفی و حتی دانش‌های كم اهمیت را در اختیار ما می‌گذارند.

رییس جمهور اضافه كرد: پایه و اساس الگوی اسلامی ایرانی برقراری عدالت است و اگر به این مقوله كم توجهی شود كمالی اتفاق نخواهد افتاد؛ عدالت سكوی نخست پرش انسان به سوی كمالات است و از آنجاست كه حركت جهشی انسان به سوی تعالی و خداوند انجام می‌شود.

رییس جمهور در همین زمینه اصل و اساس هدفمند شدن یارانه ها را برقراری عدالت در جامعه خواند و گفت: ما قدم نخست را در این زمینه برداشته ایم.

وی اضافه كرد: در بیست روز گذشته از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها میزان صمیمیت، احترام، دلسوزی ها، رحم و مروت‌ها و ارزش‌های انسانی در جامعه ایران تقویت شده است.

وی گفت: علت موفقیت این طرح تلاش و وقت زیادی است كه مسوولان دولت برای اجرای صحیح آن اختصاص می‌دهند علت دیگر این موفقیت وجود اعتماد بین ملت و دولت است و علت سوم نیز توجه به اصل عدالت در اجرای این طرح است.

رییس جمهور گفت: من یقین دارم حضرت ولی عصر (عج) اجرای موفق این طرح را مدیریت كرده و هدایت می‌كنند.

احمدی نژاد افزود: عدالت صاحب دارد و صاحب طرح هدفمند شدن یارانه ها كه مبنای آن عدالت است حضرت مهدی (عج) است.

احمدی نژاد اضافه كرد: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند 'پول یارانه‌ها پول امام زمان است و بركت دارد'

رییس جمهور با اشاره به قصد و اراده برخی كشورها برای اجرای چنین طرح‌هایی گفت: بسیاری از كشورهایی كه اندیشه اجرای این طرح را در سر دارند با دلنگرانی‌ها، مشكلات و معضلات زیادی روبه‌رو هستند در چنین كشورهایی فاصله‌های طبقاتی با چنین طرح‌هایی زیاد می‌شود اما در كشور ما به خاطر عدالت بودن انگیزه چنین طرحی فاصله‌های طبقاتی نیز كم‌تر می‌شود.

احمدی نژاد گفت: اگر بخواهیم در بحث عدالت مانند غربی‌ها رفتار كنیم باید در ریل آنها حركت كنیم و در چنین وضعیتی ما همواره از آنان عقب خواهیم بود و قطعا چنین الگویی موافق ایران اسلامی نخواهد بود.

رییس جمهور اضافه كرد: باور من این است كه استان سمنان می‌تواند برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی یك نمونه و الگو باشد زیرا این استان همه چیز دارد و تحقق این امر در این استان شدنی است.

رییس جمهور در همین زمینه از مسوولان، فرهیختگان و نمایندگان استان سمنان خواست برای توسعه و پیشرفت استان و عملی كردن الگوی اسلامی ایران نشست‌های تخصصی با صاحب نظران مختلف اعم از دانشگاهی و دیگر اقشار داشته و از اندیشه های آنان استفاده كنند.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: بالاترین و مهمترین ماموریت ما ساختن ایران و استان سمنان بوده و چنین كاری خدمت به بشریت، انبیا، اولیا و كمك به برقراری عدالت است.

رییس جمهور اضافه كرد: سالهاست كه دنیا متوجه ایران است و تمام تحولات ما زیر ذره بین بوده و اشخاص مختلف تحولات ما را زیرنظر دارند.

وی اضافه كرد: به اندازه سفرهای استانی ما سفرهای خارجی داریم كه در آنها مباحث گوناگونی مطرح می‌شود و اظهارات متفكران خارجی‌ نشانگر این موضوع است كه آنان به طور مستمر تحولات ایران را بررسی می‌كنند.../ایرنا