اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای احمدی نژاد حواستان هست؟



 

 

آقای احمدی نژاد حواستان هست؟

 

پنجشنبه گذشته نشستی دولتی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد که بسیار جنجال برانگیز شد. نشستی که برخی آن را انتخاباتی خواندند و برخی دیگر از آن به عنوان نشست صمیمانه رئیس جمهور با طرفدارانش نام بردند.

آن‌گونه که گزارش شده این نشست با حضور محمود احمدی‌نژاد، تعدادی از دانشجویان و طلاب حامی او و برخی اعضای ستاد انتخاباتی‌ رییس‌جمهوری در سال‌های ۸۴ و ۸۸ پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شده است. گزارشی که از سخنان محمود احمدی‌نژاد در این جلسه مطرح شده با دو روایت متفاوت در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و خبرگزاری فارس مطرح شد. روایت‌هایی که در آن سخنان رد و بدل شده و هدف برگزاری نشست صبح روز پنجشنبه بین حامیان دولت، خبرگزاری‌ها و سایت‌های مستقل کاملا مختلف و متناقض است.

فارس: آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی دولت با حضور احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس، نشست روز پنجشنبه را «آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی دولت با حضور احمدی‌نژاد» ذکر کرد که به تلاش اسفندیار رحیم‌مشایی و دفتر رییس‌جمهوری برگزار شده است.

همچنین این خبرگزاری مدعی شده بود رییس‌جمهوری سخنان شدیداللحنی را علیه منتقدان خود مطرح کرده و به‌شدت از معاونان و مشاوران خود دفاع کرده است.

این خبرگزاری نوشت: «احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان ۲ ساعته خود با هواداران امروزش، گرچه مشایی، بقایی، رحیمی را در کنار خود ندارد اما دفاع تمام قدی از آن‌ها می‌کند و قریب به این مضامین می‌گوید که هرکجا که خواستیم حرفی بزنیم گفتند مشایی پشت سر قضیه است و به او حمله کردند و سپس نوبت به رحیمی، بقایی و ثمره مظلوم رسید. به ما انگ بهایی و حجتیه بودن می‌زنند در حالی که حجتیه دشمن بهائیت است و این‌ها چگونه این دو را با هم جمع می‌کنند؟ اول به ما گفتند رمال. بعد که رمال‌ها را گرفتند، معلوم شد که رمال‌ها و سیاسیون همدیگر را می‌شناسند ولی جالب این بود که ما این رمال‌ها را نمی‌شناختیم.»

به گزارش فارس، رئیس جمهور در جای دیگری از سخنانش نزدیک به این جملات را می‌گوید: «خدمت آقا گزارش خلاف واقع می‌بردند. من خدمت رهبری رسیدم و توضیح دادم، بگردند اگر یک ریال دزدی در دولت پیدا کردند بنده در تلویزیون حاضر شده و می‌گویم به‌خاطر اینکه به درد مردم نمی‌خورم استعفا می‌دهم.»

به روایت این خبرگزاری، احمدی‌نژاد همچنین با دفاع از مقامات بانکی در ماجرای اختلاس گفت: «۳ هزار میلیاردی در شعبه دزدی شده اما قائم مقام بانک مرکزی را زندانی می‌کنند؛ این فرد چه گناهی کرده است؟ مدیر که در جزئیات دخالت و از آن خبری ندارد. به قائم مقام بانک مرکزی پس از دستگیری می‌گویند اگر بگویی که کار مشایی بوده تو را آزاد می‌کنیم اما وی در پاسخ می‌گوید آن فرد بی‌گناه است.»

خبرگزاری دولت: دولت پرچمدار مبارزه با مفاسد بوده است

پس از انتشار این سخنان و گزارش این نشست در خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ساعاتی پس از سکوت خبری، بدون تکذیب این گزارش‌ها عنوان این نشست را «حضور محمود احمدی‌نژاد در مراسم حامیان گفتمان انقلاب اسلامی» ذکرکرد و تنها سخنان رییس‌جمهوری در دفاع از دولت را منتشر کرد.

براساس این گزارش احمدی‌نژاد گفت: «مستکبران نظم نوین جهانی را به‌عنوان بدیل حکومت جهانی مطرح کردند و عده‌ای در داخل آن را پذیرفته بودند اما این دولت، حکومت جهانی امام‌عصر (عج) را به‌عنوان الگوی متعالی و جایگزین نظم حاکم بر جهان مطرح کرد به نحوی که امروز به طور جدی در مراکز علمی و سیاسی و در متن مردم مطرح است.»

رییس‌جمهور تاکید کرد: «دولت در مقابل تمامی هجمه‌ها علیه خود سکوت اختیار کرده است، اما البته این سکوت بی‌پایان نیست و چنانچه احساس کنیم، آرمان‌های انقلاب به خطر می‌افتد؛ آنگاه مسوولیت عوض خواهد شد.»

احمدی‌نژاد افزود: «کسانی که با بداخلاقی، دولت را با زشت‌ترین عبارات متهم می‌کنند، نتوانسته‌اند و نخواهند توانست کوچک‌ترین سوءاستفاده را از دولت در محضر قاضی عادل اثبات کنند.» احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه «اگر همه مستکبران و بدخواهان داخلی توان خود را بسیج کنند، نمی‌توانند مانع حرکت ملت به سوی قله‌های آرمانی شوند»، تصریح کرد: نه آمریکا و متحدانش و نه دنباله‌های آنان نمی‌توانند لطمه‌ای به ملت بزرگ ایران وارد کنند.

وی با بیان اینکه «کسی که طرفدار رهبری عزیز است باید عاشق امام‌زمان (عج) باشد»، گفت: جمهوری اسلامی ایران بنیان گذاشته شده تا پرچم امام‌زمان‌ (عج) را در جهان برافراشته کند و ولایت فقیه برای این است که دل‌ها و ذهن‌های مردم را به سمت امام‌زمان (عج) سوق دهد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «هنر دولت این بود که با سعه‌صدر و تحمل بالا انتقاد را در چارچوب اصول و ارزش‌های انقلاب به میدان آورد چراکه معتقد است نظام جمهوری اسلامی ظرفیت پاسخگویی به تمام نیازهای مردم را دارد.»

وی گفت: «کسانی که مشکلات و نارضایتی‌های مردم به‌خاطر سوءاستفاده‌ها و عملکرد آنهاست و خودشان و خانواده‌هایشان با استفاده از بیت‌المال صاحب ثروت‌های هنگفت شده‌اند، امروز مدعی دولت شده‌اند و تلاش می‌کنند فضای کار را برای دولت ناامن کنند.»

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه «دولت پرچمدار مبارزه با مفاسد بوده و یکی از علل اصلی هجمه به دولت همین رویکرد انقلابی بوده است»، درباره اتهامات مالی علیه دولت گفت: «کسانی که به دولت اتهام می‌زنند به فضل‌ ‌الهی همانند گذشته در این موضوع هم شکست خواهند خورد چراکه دولت پاک است و حتی یک ریال سوءاستفاده هم نمی‌توانند علیه دولت اثبات کنند.»

وی با تاکید بر اینکه «دولت نقشی در تخلف بانکی اخیر ندارد»، اضافه کرد: «مخالفان دولت و کسانی که پشت این جریان قرار دارند چنین تصور کردند که فرصت مناسبی به دست آورده‌اند که به واسطه آن دولت و برخی از معاونان و مشاوران رییس‌جمهور را متهم جلوه دهند، این در حالی است که دولت به‌دنبال برقراری عدالت است و صراحتا اعلام کرده تا حد توان در این مسیر ایستادگی خواهد کرد و هرجا حقی از کسی ضایع شود، برای احقاق آن تلاش خواهد کرد و دولت آمده است تا از ظلم و بی‌عدالتی جلوگیری کند.»

ابصار نیوز: جلسه صمیمانه حامیان دولت اسلامی

در چنین شرایطی برخی از سایت‌های حامی دولت همچون ابصار نیوز با حمله به خبرگزاری فارس نوشتند «به‌رغم اینکه سایت‌هایی همچون نسیم‌آنلاین و فارس اخبار کذبی مبنی بر انتخاباتی بودن این جلسه منتشر کردند، این نشست بدون هیچ بحث انتخاباتی به کار خود پایان داد.»

ابصار نیوز اما این نشست «اضطراری» به توصیف فارس را جلسه «صمیمانه حامیان دولت اسلامی» توصیف کرد.

تکذیبیه دفتر ریاست جمهوری:

اما روز جمعه یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی از سخنان احمدی‌نژاد در این نشست، مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست‌جمهوری گزارش‌ها را تکذیب کرد و در خبری اعلام کرد «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری تنها مرجع رسمی انتشار اخبار رییس‌جمهور است.»

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست‌جمهوری در جوابیه‌ای نوشت: اقدام تعدادی از سایت‌های خبری در انتشار برخی مطالب و اخبار نادرست درباره دیدار رییس‌جمهور با حامیان گفتمان انقلاب اسلامی که با هدف حاشیه‌سازی و تخریب دولت خدمت‌گزار انجام شده را به شدت تکذیب می‌کنیم و ضمن دعوت رسانه‌ها به حفظ اصول اخلاقی و رسانه‌ای موکدا اعلام می‌‌کنیم که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، تنها مرجع رسمی انتشار اخبار و دیدگاه‌های رییس محترم جمهور است.

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست‌جمهوری همچنین تاکید کرد: پیگیری حقوقی اشاعه‌دهندگان اخبار کذب و دروغین درخصوص سخنان ریاست‌جمهوری که با هدف نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی انجام می‌شود را برای خود محفوظ می‌داند.

موضع گیری‌ها در برابر سخنان رئیس جمهور:

اما به رغم این تکذیب‌ها و خبر منتشر شده در سایت رسمی دولت درباره این نشست، بسیاری سخنان مطرح شده از خبرگزاری فارس و رسانه‌های غیر مستقل را غیر واقعی نمی‌دانند و نسبت به آن واکنش نشان داده ا ند.

اسمائیل کوثری یکی از این افراد است. اسماعیل کوثری که در ابتدای مجلس هشتم با دیگر حامیان رئیس جمهور، فراکسیون انقلاب اسلامی را در خانه ملت راهاندازی کردند؛ امروز با صراحت می‌گوید که دیگر از حامیان او نیست. او خودش را حامی احمدی نژاد سال ۸۴ می‌نامد نه احمدینژاد سال ۹۰.

وی درباره نشست روز پنجشنبه دولتی‌ها به خبر آنلاین گفت: «اگرچه این نشست به ظاهر با حضور حامیان آقای احمدینژاد تشکیل شده است، اما تنها از تعدادی از حامیان ایشان دعوت شده بود و مدعوین گزینش شده در این نشست حضور یافتند. ترکیب حاضران در این نشست تا حدی اقدامات انتخاباتی جریان انحرافی را روشن می‌کند. این جلسه توسط عناصر و عوامل و مسئولین جریان انحرافی برپا شده بود و می‌توان گفت که نشست انتخاباتی اعضای این جریان بوده است.

تاکید دارم که نمی‌توان گفت که همه حامیان آقای احمدینژاد و اعضای ستاد وی در گذشته، در این جلسه حضور داشتهاند. خیلی از افراد صاحب نام در ستادهای انتخاباتی ایشان، این روز‌ها به خاطر اقدامات جریان انحرافی، کاملا از دولت جدا شدهاند. به نظرم نشست دیروز یک جلسه کاری جریان انحرافی بوده که آقای احمدینژاد هم در آن حضور یافته است.»

کوثری در پاسخ به این سوال که به نظرتان چرا آقای احمدینژاد دعوت جریان انحرافی را پذیرفته و در میان آن‌ها سخنرانی کردند، گفت:  «این را باید از خودشان بپرسید ولی بالاخره این افراد که دعوت کردهاند و دعوت شده‌اند هنوز در دولت مسئولیت دارند. اتفاقا آن‌ها که از دولت جدا شدند به خاطر این مساله بوده که چون بعد از افشای ابعاد جریان انحرافی، آقای احمدینژاد آن‌ها را‌‌ رها نکرد، از دولت جدا شدند. به نظر می‌رسد که به همین دلیل آقای احمدی‌نژاد دعوت جریان انحرافی و سخنرانی در آن را پذیرفتند.»

وی با انتقاد از رئیس جمهور درباره اصولگرایان طرفدار وی افزود: «به جز آن‌ها که هنوز در دولتند و اعضای جریان انحرافی، دیگران تا پیش از این خودشان را حامیان آقای احمدینژاد می‌دانستند. اما آن‌ها که با جریان انحرافی از اول فاصله گرفته بودند، الان هم چون احمدینژاد از این جریان حمایت می‌کند، دیگر از خود او هم فاصله گرفتهاند. به خاطر همین حمایت ایشان از چهرههایی از این دست است که دیگر بسیاری از اصولگرایان از حامیان احمدینژاد نیستند. یعنی آن‌ها حامیان او در سال ۸۴ هستند نه حامی احمدینژاد ۹۰. مثل خود من.»

روزنامه تهران امروز نیز در سرمقاله خود نسبت به این سخنان احمدی‌نژاد انتقاد کرد و نوشت: «محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری، در دیدار با اعضای ستادهای انتخاباتی‌اش بار دیگر با حمله به قوه قضائیه و قوه مقننه کوشید ضعف‌ها و کاستی‌های دولتی را انکار کند و دست به فرافکنی بزند.»

این روزنامه ادامه داد: «قانون اساسی و عرف سیاسی چنین می‌گوید که رئیس‌جمهوری نمی‌تواند برای بار سوم کاندیدای ریاست‌جمهوری شود. اما گویا وی اندیشه‌های دور و درازی برای انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری یازدهم در سر می‌پروراند. فعالیت انتخاباتی اگر هم پذیرفته شده باشد، باید شفاف و به دور از متهم ساختن افراد یا قوای قضائیه و مقننه صورت پذیرد.»

تهران امروز همچنین با انتقاد از سخنان رئیس جمهور نوشت: «اینکه رئیس‌جمهوری می‌گوید: «متاسفانه برخی بدون داشتن هیچ‌گونه اطلاعات جامع و کاملی به رئیس دولت توهین کرده و مدعی هستند که دیپلماسی فعالی نداریم ولی معتقدم آنان متوجه واقعیت‌ها نیستند.» از دیدگاه رئیس‌جمهوری نقد عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت، توهین به رئیس‌جمهوری تلقی می‌شود و هیچ‌کس اطلاعات جامع و کاملی از وضع موجود ندارد به جز احمدی‌نژاد! اینگونه سخن گفتن تنها فرافکنی و لاپوشانی ضعف‌ها و کاستی‌هایی است که دولت احمدی‌نژاد با آن روبه‌رو است.»

***

در هر حال به نظر می‌رسد دولت که این روز‌ها با مشکلات زیادی دسته پنجه نرم می‌کند، برای رسیدگی احسنت به امور، نیازمند آرامش است. آرامشی که بیشتر از همه سخنان اعضای دولت و شخص رئیس جمهور آن را دچار تلاطم می‌کند و باید دید چرا نشستی با این وسعت و این حجم مهمان و با حضور شخص رئیس جمهور، از پیش رسانه‌ای نشده است و لااقل از خبرنگاران حامی دولت دعوت نشده است که شاهد اینگونه خبر سازی‌های رسانه‌ای نباشیم؟

بی تردید، آینده نزدیک نشان خواهد داد که دولت و حامیانش چه هدفی از این سخنان جنجال برانگیز دارند و آیا به راستی برگزاری چنین نشست‌هایی از سوی دولتی‌ها، انتخاباتی است یا خیر؟.../شفاف


ویدیو مرتبط :
پسر آقای احمدی نژاد وچند دلیل دیگر برای رای ندادن به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای احمدی نژاد چرا از امام زمان هزینه می کنید؟



 

 

 

آقای احمدی نژاد چرا از امام زمان هزینه می کنید؟

 

الف: رئیس جمهور محترم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را از ابتدا با تعابیری گره زدند که اگر چه این تعابیر درست است اما آثار اجتماعی و سیاسی و عوارض آن برخلاف تصور، اهداف اصلی اجرای این قانون را تحت الشعاع قرار می دهد.

رئیس جمهور اخیرا با تأكید بر اینكه یقیناً حضرت ولی عصر(عج) اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را به عنوان صاحب اصلی عدالت مدیریت و هدایت می كنند، گفت: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند 'پول یارانه‌ها پول امام زمان است و بركت دارد'.

وی همچنین ادامه می دهد: عدالت صاحب دارد و صاحب طرح هدفمند شدن یارانه ها كه مبنای آن عدالت است حضرت مهدی (عج) است.

البته این نقل قول از رهبر انقلاب درباره برکت یارانه نقدی، پس از ساعتی از خروجی خبرگزاری دولتی ایرنا حذف شد و معلوم نیست چه میزان صحت داشته باشد؛ گرچه منطقی است. با این حال بخشی از این تعابیر در شب اول اجرای این قانون در برنامه زنده تلویزیونی نیز مطرح شده بود.اما غرض از بکار بردن این تعابیر چیست؟ ممکن است رئیس جمهور محترم غرضشان همدلی بیشتر مردم برای اجرای این قانون باشد و یا اینکه با استفاده ازاین تعابیر تلاش کنند حمایت حداکثری مردم را در اجرای آن جلب کنند ویا هر دلیل دیگری هم داشته باشد اما آنچه مهم است عوارض قهری سیاسی-اجتماعی چنین تعابیری در اجرای یک قانون است.

تبرک این پول به قاعده اتصال آن به انفال و حمایت امام زمان از اجرای این قانون تنها مختص به هدفمندسازی یارانه ها نیست. اگر دولت محترم در همه موارد به این موضوع مهم توجه داشته باشد، بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه از بین می رود. اعتقاد به این سخن باعث می شود بودجه سنواتی که وابسته به پول نفت است و جزء انفال محسوب می شود بخردانه هزینه می شود و خصوصی سازی شرکت های دولتی و منابع طبیعی که جزء دارائی های حاکم اسلامی است و انفال محسوب می شود چوب حراج نخورد.

هدفمندسازی یارانه ها بدون شک مورد تائید رهبرانقلاب بوده است چه انکه ایشان در سخنرانی های خود نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرده اند. البته حمایت ایشان به معنای تائید صددرصدی همه سیاست های اجرائی این طرح نیست و قرار هم نیست چنین تلقی از حمایت رهبر انقلاب شود.

اجرای این قانون اگر منتهی به کاهش فاصله های طبقاتی و افزایش عدالت اجتماعی در جامعه شود، مورد تائید امام زمان و ولی عصر است. دعای خیر صاحب اصلی این انقلاب و حکومت ولی فقیه، همراه مسئولین نظام و سیاست های اسلامی و عدالتخواهانه خواهد بود و این نیز مختص امروز و دیروز و این و آن نیست.

اما به کار بردن این تعابیر بطور علی حده برای اجرای یک قانون، بدون عوارض اجتماعی و سیاسی نیست. باید به مردم توضیح  داد که چرا پول پر برکت و هدایت امام زمان را تنها در اجرای این سیاست دیدیم و این همه تاکید بر این موضوع برای چیست؟

تاکید بیش از اندازه و خارج از معمول بر این تعابیر، به نظر می رسد با هدف آسمانی کردن و ایدئولوژیک تلقی نمودن این قانون مطرح شده باشد.

به کار بردن این تعابیر در شرایطی که برخی مسئولین تلاش می کنند به لطایف الحیل هزینه انتقاد از این طرح را بالا ببرند بیش از اینکه سازنده باشد نگران کننده است.

اینکه دولت از یک سو این قانون را مائده الهی بنامد و تحت هدایت و نظارت امام زمان معرفی کند و از سوئی روش های اجرایئ خود را بی نظیر و بلا اشکال بداند و از سوئی دیگر نیز هر روز سایت ها و جریانات ضدانقلاب را پیش چشم مردم شمارش کند،  طبیعی است که کسی جرئت اظهار نظر پیدا نمی کند.

این درحالی است که طی چند هفته گذاشته به کرات بحث فتنه اقتصادی و گروههای سازماندهی شده و ستاد های تخریبی و سایت های معارض، مطرح شده است. تردیدی نیست که برخی جریانات، ماموریت دارند مانع از اجرای این قانون شوند. اما زیاده روی و افراط  و بزرگمائی ها باعث می شود هیچ کارشناسی جرئت بیان نظرات اصلاحی نداشته باشند.

آسمانی کردن و قدسی و ایدئولوژیک خواندن هدفمندسازی یارانه ها، همراه با امنیتی کردن فضای نقد کارشناسی بزرگترین تهدید در اجرای این قانون و یا هر قانون دیگری است.

این برخوردی است که در ماجرای اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز یکبار اتفاق افتاد. عده ای از حامیان دولت هر بار سخن و یا نقدی درباره سیاست های اجرائی اصل 44 می شد، منتقدین را متهم به مخالفت با سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب می کردند تا اینکه خود ایشان در دیدار با دانشجویان، نقد اجرائی این قانون را وظیفه رسانه ها و جریان های دانشجوئی دانستند.

غیرقابل دسترس کردن این قانون باعث می شود مخالفت ها و اعتراضات و انتقاد ها زیرزمینی شود و در نهایت حمایت نخبگان را سلب و مردم را بی اعتماد و خدای ناکرده جریان های وابسته و فرصت طلب را به طمع بیاندازد.

از سوئی باور مردم و واکنش آنها ارتباط مستقیم به عملکرد مسئولین دارد. این طرح بدون شک بدون ضعف و اشکال نخواهد بود. با این حساب اتصال این قانون به ولایت و وحی و منجی بشریت ممکن است خدای ناکرده باور و اعتقادات بخشی از جامعه را تهدید کند؛ هرچند که مردم ما به اندازه کافی به بلوغ رسیدند و هر سخن و ادعائی را باور نمی کنند...../تحلیل:عصرایران