اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقایان! نفس ها گرفته است؛ فکر جان مردم باشید!



 

 

آقایان! نفس ها گرفته است؛ فکر جان مردم باشید!

 

تهران همچنان درگیر آلودگی هوا و بالا بودن سطح آلاینده هاست و با وجود هشدارهای پزشکان درباره افزایش بیمارهای تنفسی و قلبی عروقی به دلیل آلودگی هوا، تا کنون هیچ اقدامی برای کنترل آلاینده‌ها صورت نگرفته است و تنها اقدام مسئولین وزارت بهداشت و دیگر مسئولین نیز در این باره تنها انکار بوده است و انکار. همچنین ضعف آماری در این زمینه و ارائه نشدن آمار معتبر از سطح آلاینده‌ها در تهران نیز بر این بحران افزوده و بازار نفی و انکار را داغ‌تر کرده است.

هنوز از یاد‌ها نرفته است، درحالیکه در اوایل سال، شهرداری تهران اعلام کرد که آلودگی هوای پایتخت در سال ۹۰، در ۲۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، وزارت بهداشت معتقد بود از میزان آلودگی هوا حتی کم هم شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد!

در هر حال با وجود این انکار‌ها، امسال آلوده‌ترین سال پایتخت طی ۱۲ سال گذشته بوده است چرا که همین چندروز پیش سازمان هوا‌شناسی تهرانی‌ها را از این حقیقت آگاه ساخت که «میزان آلودگی هوایی که امروز تهرانی‌ها تنفس می‌کنند، در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.» تا به این ترتیب ادعای شهرداری تهران رنگ واقعیت به خود بگیرد و انکارهای وزارت بهداشت کمرنگ شود.

سال گذشته اما آماری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این‌که آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد سالانه دست کم ۲۵۰۰ شهروند تهرانی در اثر آلودگی هوا فوت می‌شوند. بر اساس این آمار، تعداد قربانیان انسانی ناشی از آلودگی هوای تهران در هشت سال گذشته بیشتر از ایام جنگ تحمیلی بوده است و این خود نشان از وقوع فاجعه‌ای انسانی در پایتخت دارد.

فاجعه‌ای که نه با طرح زوج و فرد خودروهاو کاهش مدت معاینه فنی حل شد و نه با الزام به تولید خودرو‌ها و بنزین باکیفیت. حتی طرح‌ها ی عجیب غریبی چون آیپاشی تهران با هواپیماهای سمپاش هم که در میان بهت کار‌شناسان اجرایی شد موثر واقع نشد تا امروز، دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، میزان ذرات معلق در هوای پایتخت را در تا ۱۴۲ میکرو گرم نشان دهند و خبر از شروع فاجعه‌ای نو داشته باشند.

جالب اینجاست با وجود سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با آلودگی هوا در پایتخت، همواره مسئولین استانداری و دولتی‌ها در مواقع اضطرار به یاد آلودگی هوا می‌افتند و کمیته اضطرای تشکیل می‌دهند.

کمیته‌ای که با شروع بحران کاری از پیش نمی‌برد و در ‌‌نهایت پایتخت در اقدامی کار‌شناسانه! چند روز تعطیل می‌شود تا وضعیت هوا کمی متعادل‌تر شود و آب‌ها از آسیاب بیفتد.

این بار نیز در حالی ک گمانه زنی‌ها برای تعطیلی روز دوشنبه و روزهای بعد آن در پایتخت ادامه دارد، روز گذشته اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران به دلیل اضطرار پیش آمده برای افزایش آلاینده‌ها، به صورت فوری در استانداری جمع شدند تا طبق معمول راه حل‌های اضطراری برای این وضعیت بررسی شود!

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که محمدرضا محمودی، معاون استاندار در این جلسه عنوان کرده است که «اقدامی شجاعانه لازم است تا استفاده از خودروهای شخصی در تهران محدود شود.»

او در تشریح این طرح تنها بیماران، معلولان و مسئولان را مجاز به استفاده از خودروی شخصی دانسته و گفته است: «در شرایط فعلی چاره‌ای جز این نداریم.» محمودی همچنین از مسئولان دولتی استمداد طلبیده است تا برای حل این معضل پیش قدم شوند.

به این ترتیب با این پیشنهاد بی‌سابقه! تهران به پارکینگی بزرگ تبدیل خواهد شد تا به این طریق پس لرزه‌های اقدامات غیر کار‌شناسانه و طرح‌های کوتاه مدت ناموفق دولتی‌ها برای کنترل آلودگی هوا دامن پایتخت نشین هارا بگیرد.

بنا به گفته محمودی محمودی در این جلسه: «باید شهروندان را به سمت حمل و نقل عمومی‌ سوق داد و اگر لازم شد، برای تردد هر خودرو عوارض سنگین (یک میلیون‌تومان) معین کرد. اگرچه ما هرچه از دستمان برآمده است انجام داده‌ایم و بیش از این دیگر کاری از دستمان برنمی‌آید. شهرداری هم هر کاری توانسته، کرده است اما مشکلات بر سر پول است. به نظر من پول پیشرفت مترو و اتوبوسرانی را باید کسانی بدهند که خودخواهانه همچنان از خودروی شخصی استفاده می‌کنند.»

با وجود این سخنان و اعتراف یک مقام دولتی به نقش مترو در کاهش آلودگی هوا اما، همچنان درگیری‌ها برای بودجه مترو بین دولتی‌ها و شهرداری تهران ادامه دارد و دولت حاضر به پرداخت بودجه مصوب دو میلیاردی به شهرداری تهران نیست چرا که به گفته خود دولتی‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو می‌تواند تاثیر به سرزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

در این میان این مردم پایتخت هستند که قربانی دعواهای سیاسی شده‌اند و سالیانه جان خود را از دست می‌دهند اما به نظر می‌رسد دولتی‌ها اهمیتی برای جان پایتخت نشین‌ها قائل نیستند.

در هر حال انچه مسلم است عملکرد نهاد‌های دولتی از جمله سازمان محیط زیست و استانداری تهران د ر پرونده‌هایی از این دست قابل انتقاد است و بی‌توجهی دولت به این امر نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و باید از دولت مردان پرسید آیا بهتر نیست به جای ایجاد حرف و حدیث‌ها و حواشی سیاسی به فکر مردم بود و به این قبیل مشکلات بیشتر توجه کرد تا به جای صرف انرژی در این موارد بیهوده به مسایل اساسی و مشکل آفرین برای مردم پرداخت و راه حلی برای ان‌ها پیدا کرد؟ این سوالی است که دولت ر این سال‌ها هرگز پاسخی به آن نداده است و باید نشست و دید این بار آلودگی هوا با تهرانی چه می‌کند؟../شفاف


ویدیو مرتبط :
آقایان دیپلمات،در برابر دشمن تکبر داشته باشید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قابل توجه آقایان: به فکر زیبایی تان باشید!



 

 

 

قابل توجه آقایان: به فکر زیبایی تان باشید

 

بعضی ها تصور می‌کنند اگر مردان به خودشان اهمیت بدهند شبیه زنان می‌شوند، اما چنین تصوری درست نیست...

 

آقایان هم باید به فکر زیبایی شان باشند!

 

مدت های مدیدی، تصور می‌شد که مردان نباید به زیبایی خود اهمیت بدهند. و این همسران آنها بودند که می‌گفتند چه بپوشند، چگونه موهای شان را کوتاه کنند و... . آیا زنان مردان را اینچنین عادت داده بودند؟ اما امروزه سلیقه ها تغییر کرده است. مردان به زیبایی شان اهمیت می‌دهند و شرکت های خدمات زیبایی از این موضوع خرسند اند.

 

چرا زیبایی ارزشمند است؟

 

آیا داشتن یک کیف پر پول و طبقه اجتماعی مناسب برای جذاب شدن یک مرد کافی است؟ شاید گذشته ها این طور بوده است. دنیای کار خیلی سخت و جدی شده است و نیازمند افرادی باانگیزه و تا حد ممکن جوان است. همچنین داشتن رفتاری جوانانه و فعال شانس شما را برای یافتن کاری جدید و بالا رفتن وضعیت سلسله مراتبی تان افزایش می‌دهد.

 

مارک می‌گوید: «زیر چشم من گودرفته و کبود شده بود، با خود فکر می‌کردم که مردم از خود می‌پرسند آیا او در جشنی شرکت کرده یا الکل نوشیده است. من تحت عمل جراحی قرار گرفتم بعد از آن همه به من می‌گفتند: خیلی روی فرم به نظر می‌رسی، من کاری برای زیباتر شدن انجام ندادم اما کاری کردم که مردم تصور بهتری از من داشته باشند. و حال واقعاً احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنم».

 

زیبایی = قدرت؟

 

طلب زیبایی اغلب عنصری برای پیشبرد کارهاست، وسیله ای برای حفظ قدرت یا پیروز شدن است. وانگهی، این دیگر یک راز نیست که اکثر مدیران کل از بوتاکس و اسید هیالورونیک برای برطرف کردن چروک ها و لیفتینگ استفاده می‌کنند!

 

و ما می‌بینیم که اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید: «چه خوب است که یک مرد زیبا باشد!» پس چرا مردان نباید از سیاستمدان تقلید کنند؟

 

بالاترین ارزش گذاری به خاطر زیبایی

 

این مسیر گفتگو دربارۀ زیبایی یا جوان به نظر رسیدن ممکن است به نتایج کاملاً اشتباهی منتهی شود: به طور مثال، گفته شود: «خواستن، توانستن است». کافیست بخواهیم تا زیبا شویم! یا : «اگر کسی زیبا نباشد یا کمتر زیبا باشد، نادیده گرفته می‌شود». و افرادی که از لحاظ جسمی در شرایط بهتری قرار دارند، اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند... با این حال، هیچ دلیل و تضمینی وجود ندارد. به جز این که این شخص تمام وقتش را به خودش اختصاص داده است! زیبایی تبدیل به ضمانت شایستگی یا انرژی می‌شود. با این حال، این فرد از لحاظ زیبایی منحصر به فرد است اما از ارزش های واقعی دور شده است.

 

اما آنها واقعاً برای زیبا شدن چه می‌کنند؟

 

در ایالات متحده، 14% لیفتینگ ها و 7% لایپوساکشن ها بر روی مردان انجام می‌شود. درخواست برای جراحی های دیگر هم بسیار زیاد است، مانند جراحی پلک های افتاده و کاشت مو.

 

حدود 25% مصرف کنندگان بوتاکس مردان هستند. می‌دانید که بوتاکس، سمی است که با فلج کردن برخی از ماهیچه های صورت، چروک ها را از بین می‌برد! ضمناً مردان خواهان تزریق اسید هیالورونیک در چروک های ابروها یا برطرف کردن خط خنده هم هستند.

 

آیا مردان واقعاً تغییر کرده اند؟

 

در زمان لویی شانزدهم، مردان کلاه بر سر می‌گذاشتند، کفش های پاشنه دار می‌پوشیدند، از جواهرات بهره می‌بردند، آرایش می‌کردند و به میزان زیاد از عطر و پودر استفاده می‌کردند. این کارها هیچ کس را شوکه نمی‌کرد. در واقع، هر عصری کدهای خاصی برای زیبایی مردانه دارد. در برخی جوامع، مردان تتو می‌کنند؛ در برخی جوامع دیگر اندام ظریفی دارند یا موهای شان خیلی خاص است، جواهر به خود می‌آویزند یا لباس های محلی و رنگی می‌پوشند.

 

پس اگر تصور کنیم که مردان امروزی بیش از حد به خود می‌پردازند، بسیار محدود فکر کرده ایم. محدود از آن جهت که فقط چند سال قبل مان و اطراف خودمان را می‌بینیم، و این روش درستی برای ارائۀ یک مدل مردانه نیست. واقعیت این است که بدون شک مردان همیشه به زیبایی خود اهمیت می‌دهند اما روش های این اهمیت دادن متفاوت بوده است. به یاد داریم که هیپی ها و ظاهرشان همه را متعجب می‌کرد...

 

با این حال، مردان با زنان تفاوت دارند!

 

بعضی ها تصور می‌کنند که مردان با این کارها شبیه به زنان می‌شوند، اما چنین تصوری درست نیست. زمانی که آنها برای انتخاب شلوارشان حساسیت به خرج می‌دهند، می‌خواهند برای خم شدن راحت باشند. وقتی که از کرم مرطوب کننده استفاده می‌کنند برای این است که می‌خواهند کف دستان شان با انرژی همۀ کارها را انجام دهد. و زمانی که یک کرم انتخاب می‌کنند، از یک مجموعۀ مردانه با رنگ های تیره استفاده می‌کنند تا مردانه تر به نظر برسند. آنها دوست دارند زیبا باشند، نه اینکه شبیه زنان شوند!

منبع:seemorgh.com