اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز چهارمین سفر استانی احمدی‌نژاد به گیلان


رئیس جمهور به همراه هیئت دولت در چهارمین دور از سفرهای استانی وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور به همراه هیئت دولت در چهارمین دور از سفرهای استانی وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

محمود احمدی‌نژاد لحظاتی پیش به همراه هیئت دولت وارد گیلان شد.

اعضای هیئت دولت رئیس جمهور را در چهارمین دور از سفرهای استانی همراهی می‌کنند.ترمینال جدید فرودگاه سردار جنگل رشت و برج مراقبت این فرودگاه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

سخنرانی در اجتماع مردم گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت، حضور در نشست صمیمی با جوانان استان، کارگروه‌ها و هیئت دولت از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به گیلان است.

16 عضو کابینه دولت احمدی‌نژاد در جلسه شورای اداری فرمانداری شهرستان‌های مختلف گیلان شرکت می‌کنند و روند پیشرفت مصوبات دوره‌های گذشته، کمبودها و راه‌های سرعت بخشیدن به انجام مصوبات در شهرستان‌ها با حضور وزرا بررسی می‌شود.

بررسی مصوبات دوره‌های گذشته، برطرف کردن موانع و مشکلات آنها و تصویب مصوبات مورد نیاز استان محور اصلی چهارمین دور از سفرهای استانی هیئت دولت به گیلان است.

تشکیل کارگروه‌های کشاورزی و معدن و استفاده بهینه از منابع استانی به منظور ایجاد اشتغال و تولید از دیگر اهداف سفر هیئت دولت به گیلان است.

احمدی‌نژاد ساعت 11 پیش از ظهر امروز در ورزشگاه شهید عضدی رشت برای دیدار با مردم استان حضور می‌یابد.


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد بین سیلی از جمعیت در سفر استانی خراسان رضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه اولین سخنرانی روحانی و احمدی‌نژاد در سفر استانی به خوزستان/ آیا 8 وعده روحانی به سرنوشت 4 وعده احمدی نژاد دچار می‌شود؟



اخبار,اخبار سیاسی,تفاوت‌های سخنرانی‌های روحانی و احمدی نژاد در  خوزستان

 
اخبار سیاسی - مقایسه اولین سخنرانی روحانی و احمدی‌نژاد در سفر استانی به خوزستان/ آیا 8 وعده روحانی به سرنوشت 4 وعده احمدی نژاد دچار می‌شود؟

حسن روحانی و محمود احمدی نژاد در جریان سفر به استان خوزستان به مردم این شهر وعده آبادانی و ساختن این استان را دادند.

به گزارش نامه نیوز، حسن روحانی رئیس دولت یازدهم سفرهای استانی خود را با سفر به استان خوزستان آغاز کرد. این استان میزبان اولین سفر استانی دولت یازدهم است، استانی که با توجه به مشکلات عدیده حاصل از هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس احتیاج به توجه بیشتر مسئولان به ویژه دولت دارد.

سفر روحانی به استان خوزستان و شهر اهواز در حالی اتفاق افتاد که محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم که آغاز کننده سفرهای استانی در کشور بوده است در بیست و چهارمین سفر استانی خود راهی خوزستان شد تا با مردم این استان دیدار کند.

هر دو رئیس جمهور در سخنان خود به عظمت استان خوزستان و مردم این شهر اشاره و اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای پیشرفت این شهر انجام خواهند داد. نکته جالب در این سفرها این است که هر دو رئیس جمهور در دی ماه عازم این استان شدند.

در جدول زیر تفاوت‌های سخنرانی‌های روحانی و احمدی نژاد را در جدول زیر مشاهده کنید:

                                         «سخنرانی روحانی»

موضوع

محور سخنرانی

 

استان خوزستان

از من سوال کردند که چرا اولین دیدار مردمی از خوزستان؟ من از این سوال متعجبم. خوزستان نه به دلیل استان مرزی بودنش، نه به دلیل اینکه استان زرخیز است، نه به دلیل معادنش، نه به دلیل سرزمین حاصل‌خیزش، نه به دلیل راه‌های استراتژیکش، نه به دلیل نهرهایش، که به دلیل مردم غیورش

 

استان خوزستان یعنی مردم  مقاومی که هشت سال نه در برابر صدامیان که در برابر جهانیان ایستادند و پیروز شدند. جای جای این استان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است.

 

سیاست خارجی

تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد. می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران. توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح‌آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوان ما به دست آورده ایم. توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا به ملت عزیز و صلح‌دوست ایران تحمیل شده بود.

 

ما روابطمان را با  جهان بر مبنای منافع این ملت تنظیم خواهیم کرد.

 

ما به حول و قوه الهی از منافع ملت، از مصالح این ملت، دفاع خواهیم کرد. به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم غیور از این کشور و منافع ملی‌مان با کمال قدرت حراست و حفاظت خواهیم کرد.

 

 

سیاست داخلی

ما مصمم به هجرتیم. هجرت از شرایطی که در شأن ملت بزرگ ایران نیست، تا خواست و مطلوب ملت ایران.

 

وعده‌ها

اولین قدمی که دولت قبل از این سفر بحث‌هایش را انجام داده است، و به حول و قوه الهی آن را شروع خواهد کرد و در دولت یازدهم به اذن پروردگار آن را به ثمر خواهد رساند، کشاورزی استان خوزستان است.

ما از طریق صندوق توسعه در طول سه‌سال آینده انشاءالله همه‌ی این زمین‌ها را آماده کشت خواهیم کرد و این کار بسیار بزرگی است که باید در این استان انجام شود.

 

امروز رئیس جمهور شما به شما قول می دهد که همه توان دولت را برای اجرای این پروژه عظیم و بزرگ استان به  کار گیرد.

 

کار دوم، احیای کارون خواهد بود که احیای شریان حیات خوزستانی هاست.

 

آب آشامیدنی اهواز انشاءالله به حول و قوه الهی هفته آینده وصل خواهد شد. و برای خرمشهر و آبادان تلاش پیگیر خواهد شد تا در زمانی کوتاه آنها هم به ثمر نهایی برسد.

 

منطقه آزاد اروند شرایطش مناسب نیست. دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند


خرمشهر به عنوان سمبل مقاومت استان در دوران دفاع مقدس، شهری که توسط متجاوزین اشغال شد، شهری که بخشی از ان در آبادان به اشغال درآمد و مقاومت کرد.

 

در سفر نخست‌وزیر عراق به تهران به طور مفصل در این زمینه صحبت کردم و به او گفتم باید آبادان و خرمشهر و بصره و ... آباد شوند. و این راهش پاکسازی و لایروبی اروند است. ما توافق کلی را انجام دادیم. هیئتی به بغداد رفت و هم اکنون هیئتی از عراق در تهران است. این مسیر را ادامه میدهیم تا اروند را به صورتی در آوریم که نه تنها کشتیرانی در آن میسر باشد بلکه بخشی از رفع بیکاری توسط آن انجام شود.

«سخنرانی احمدی نژاد»

موضوع

محور سخنرانی

استان خوزستان

خوزستان دروازه ورود اسلام ناب محمدی به سرزمین ایران و منطقه بوده است.

 

امروز با صدای بلند و با افتخار اعلام می‌کنم که خوزستان پایگاه و محور ثبات و اقتدار ایران اسلامی است و دنیا بداند خوزستان عزیز قلب تپنده ایران بزرگ است.

 

دنیا بداند که مردم خوزستان پرچمدار عزت و شرف ملت ایران، گنجینه ایثار، عشق و مجاهدت برای همیشه، دلیر، آگاه و مومن ایستاده و تا آخر هم خواهد ایستاد و پرچم صلابت و عزت ایران را بر بام جهان خواهد افراشت.

 

به لطف هوشمندی، ایمان و پایداری مردم امروز خوزستان محور امنیت و صلح در همه منطقه است.

سیاست خارجی

ملت ایران صلح و امنیت بر پایه عدالت را برای همه ملت‌ها به خصوص کشورهای خاورمیانه می‌خواهد و امنیت و اقتدار ایران به نفع صلح و ثبات منطقه است.

 

ملت ایران برادر همه کشورهای منطقه است و قدرت ایران در خدمت پیشرفت همه کشورهاست و ما از همه کشورها می‌خواهیم که دست برادری ملت ایران را بفشارند و اجازه ندهند دشمنان مشترک اسلام منطقه را به آشوب بکشانند.

 

پیام ملت ایران و مردم خوزستان برای همه ملت‌های دنیا به خصوص منطقه این است که صلح و امنیت پایدار منطقه به دست ملت‌های منطقه و کمک آنان به وجود می‌آید و دخالت‌های بیگانگان در منطقه جز آشوب و آتش افروزی حاصلی نخواهد داشت.

 

 

سیاست داخلی

امروز باید ایران عزیر را به رقم دشمنان فاسد که نمی‌خواهند ما یک کشور مقتدر داشته باشیم.

 

سازندگی ایران عزیر نیازمند وحدت و همدلی است.

 

 باید ایران را با توکل به خدا کار و تلاش و عدالت بسازیم، آنچنان که خوزستان گل سر سبد ایران شود.

 

 

وعده‌ها

در دوران دفاع مقدس و پس از آن مصوبه در شورای امنیت ملی بود که غرب و جنوب غربی خوزستان در معرض تهاجم مجدد دشمن قرار داشت، بنابراین در آنجا امکان سرمایه گذاری وجود نداشت.ما تصمیم گرفتیم این مصوبه را برداریم و اکنون محدودیت سرمایه گذاری بزرگ در خوزستان رفع شده است.

 

تصمیم دیگر دولت تاسیس یک دانشگاه بزرگ صنعتی به نام شهدای 16 دی در اهواز و در جوار شهدای هویزه خواهد بود.

 

دولت در جلسه استانی خود تصویب خواهد کرد که شرکت بزرگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن به مردم خوزستان واگذار شود.

 

اختصاص دو درصد از درآمد نفت برای استانهای نفت خیز و محروم از دیگر مصوبه‌هایی بوده است که دولت در طول یک سال اخیر آن را دنبال کرد.

 اخبار سیاسی - نامه نیوز