اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری


پیش فروش بلیط قطارهای مسافری از امروز به صورت حضوری و اینترنتی آغاز شد.

خبرگزاری میزان: پیش فروش بلیط قطارهای مسافری از امروز به صورت حضوری و اینترنتی آغاز شد.

مرتضی جعفری مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن گفت: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ساعت 8:30 امروز انجام می گیرد.
 
وی افزود : متقاضیان می توانند به صورت همزمان از طریق سیستم اینترنتی و مراکز فروش بلیت تهیه کنند.

لازم به ذکر است فروش بلیت قطارهای مسافری همه محورها از طریق سامانه‌ اینترنتی و نمایندگی‌های سراسر کشور به طور یکسان و همزمان انجام می‌شود.

گفتنی است این بلیتها پیش‌فروش مرحله دوم بلیت قطار‌‌ در سال جدید برای بازه زمانی اول اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه است.


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پیش‌ فروش بلیت قطارهای مسافری از امروز


پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری حد فاصل تاریخ‌های 25 دی تا 11 بهمن ماه جاری از امروز چهارشنبه 20 دی ماه آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا: پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری حد فاصل تاریخ‌های 25 دی تا 11 بهمن ماه جاری از امروز چهارشنبه 20 دی ماه آغاز شد.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در مرحله اول فروش بلیت، قطار بین‌المللی آنکارا برای تاریخ‌های فوق، صبح روز چهارشنبه از طریق کلیه دفاتر فروش بلیت قطار در سراسر کشور آغاز شد.

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری داخلی نیز حد فاصل تاریخ‌های ذکر شده ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 21 دی ماه از طریق کلیه دفاتر فروش بلیت قطار در سراسر کشورآغاز خواهد شد.

خریداران بلیت قطار بعد از گرفتن بلیت از اپراتور فروش، بلافاصله مندرجات آن اعم از نام و نام‌خانوادگی، مبدأ و مقصد، تاریخ و ساعت حرکت و ... را به دقت بازنگری کرده و هرگونه مغایرت را به اپراتور اعلام کنند.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نشانی دفاتر فروش، قیمت بلیت، موجودی بلیت و ... می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با تلفن 1539 تماس گرفته یا به سایت اینترنتی WWW.rai.ir مراجعه کنند.

شماره‌ پیامک 3000300 نیز آماده دریافت‌نظرها، انتقادها و پیشنهادهای‌ متقاضیان خرید بلیت و سفر با قطار است.

حذف 16 قطار رجاء به دلیل بدهی این شرکت

در اطلاعیه راه‌آهن در این زمینه آمده است، در دور جدید 15 روزه پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری، به منظور رعایت حال مسافران حداکثر تلاش برای تامین نیروی کشش به عمل آمده است و فقط تعدادی از قطارهای شرکت مسافری رجاء (16 قطار مسافری از مجموع 127 قطار) به علت متعهد نبودن این شرکت به رعایت ضوابط قانونی فی مابین از جمله عدم امضای قرارداد تامین لکوموتیو و پرداخت هزینه‌های مربوط به تامین آن (سوخت‌مصرفی، تعمیر و نگهداری‌ نیروی کشش و ...) از فهرست ارائه خدمات نیروی کشش خارج شده است. این اقدام به رغم تذکرهای متعدد و اخطارهای کتبی صادر شده قبلی، صورت گرفته است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری و اعلام آمادگی کرده که درصورت امضای قرارداد و تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت قطارهای مسافری رجاء بتواند تمامی لکوموتیو مورد نیاز آن شرکت را تامین کند و از شرایطی که محدودیت‌های بعدی را به دنبال دارد، پرهیز شود.

همچنین نیروی کشش مورد نیاز سایر شرکت‌های مسافری (9 شرکت) تماماً تامین و این شرکت‌ها با تمام ظرفیت در دوره پیش‌فروش فعلی نسبت به جابه‌جایی مسافر اقدام خواهند کرد.

همچنین اعلام شده است به منظور رفاه حال مسافران، محدودیت تامین لکوموتیو قطارها صرفاً در محورهایی اعمال شده است که در آن محورها قطارهای مناسب جایگزین وجود دارد.