اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات از امروز


مسعود اخوان گفت: از امروز و همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) و آغاز هفته حج و زیارت ثبت نام عتبات عالیات آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت (http://atabat.haj.ir) ثبت نام خود را انجام دهند.

خبرگزاری فارس: مسعود اخوان گفت: از امروز و همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) و آغاز هفته حج و زیارت ثبت نام عتبات عالیات آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت (http://atabat.haj.ir) ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام‌ها تا 29 شهریور ماه ادامه دارد و نتایج قرعه کشی روز 30 شهریورماه قرعه کشی انجام می‌شود و روز 31 شهریور از طریق سامانه (http://atabat.haj.ir) اعلام می‌شود تا برای ثبت نام نهایی اقدام کنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: متقاضیانی که در این مدت ثبت نام کنند از 16 مهرماه سال جاری تا 22 آذرماه به عتبات مقدسه اعزام می‌شوند و در این مدت روز عرفه، عید قربان و عید غدیر را داریم که امیدواریم زائران بتوانند از این ایام به بهترین نحو استفاده کنند.

اخوان تصریح کرد: به منظور رفاه حال زائران و به منظور اینکه تمام افرادیکه تمایل دارند در این ایام در عتبات عالیات حضور داشته باشند ظرفیت‌های اعزام را افزایش دادیم تا تعداد بیشتری بتوانند اعزام شوند.

وی به تمام زائران توصیه کرد: تنها در قالب کاروان‌های مجاز سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات سفر کنند و از اعزام انفرادی به مرزها به طور جدی خودداری کنند همچنین از طریق دفاتر غیرمجاز و واسطه‌ها اقدام به سفر نکنند.

اخوان خاطرنشان کرد: قیمت‌ها نیز هیچ تغییری نداشته و مانند دوره‌های قبل است.


ویدیو مرتبط :
ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات



اخبار,اخبار اجتماعی ,ثبت نام عتبات عالیات

 

اخبار اجتماعی - آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات

سازمان حج و زیارت در حالی که از حدود دوماه پیش، پیش ثبت نام‌های اینترنتی عتبات عالیات عراق را متوقف کرده بود، از صبح امروز (شنبه، هشتم شهرویورماه) پیش ثبت نام‌های اینترنتی را دوباره آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، طبق آنچه سازمان حج و زیارت تا کنون اعلام کرده، توقف روند معمول ثبت نام‌های عتبات عالیات عراق، ارتباطی با حملات تروریستی داعش و شرایط ناامن عراق نداشته است. این سازمان هر سال در ماه مبارک رمضان برای بازنگری در وضعیت هتل‌های محل اسکان زائران در عراق، اعزام‌ها را برای حدود 20 روز متوقف می‌کند که امسال این تصمیم با جریان حملات داعش در عراق هم‌زمان شد.

سازمان حج پس این دوره‌ی زمانی که اعزام‌های زائران به عراق را از سر گرفت، با استقبال اندکی از متقاضیان برای این سفر روبه‌رو شد که البته تا کنون هیچ آماری از میزان کاهش یا استقبال این سفر نداده است. بر همین اساس، سازمان حج تصمیم گرفت تا پایان تابستان امسال، با توجه به اوضاع داخل عراق، روند همیشگی ثبت نام برای عتبات عالیات عراق را متوقف کند و این اختیار را به متقاضیان بدهد تا درخواست‌شان را حضوری در کاروان ها ثبت کنند.

این سازمان همچنین شرایط اعزام‌ها را تا حدی تغییر داد، پروازهای بغداد را به نجف منتقل و سفر به کاظمین را متوقف کرد.

حال با پایان دوره‌ای که سازمان حج در نظر گرفته بود، بار دیگر تصمیم گرفته شد، پیش ثبت نام‌های اینترنتی عتبات عالیات عراق آغاز شود، هرچند اوضاع امنیتی در عراق چندان تعییری نکرده است.

مسوولان سازمان حج از زمان آغاز تحرکات داعش در عراق، همواره اعلام کرده‌اند، مسیر حرکت زائران در این کشور توسط نیروهای امنیتی عراق تحت کنترل است و امنیت در شهرهای کربلا و نجف متفاوت از اوضاع شهرهای شمالی این کشور است.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، پیش ثبت نام‌های اینترنتی عتبات عالیات عراق از صبح امروز (شنبه، هشتم شهریورماه) آغاز شده و تا ساعت 24 روز شنبه (15 شهریورماه) ادامه دارد.

اعزام این گروه از متقاضیان که اولویت آن‌ها در قرعه‌کشی روز دوشنبه (17 شهریورماه) مشخص می‌شود، از چهارم مهرماه تا دهم آذرماه امسال خواهد بود.

نتایج قرعه‌کشی به‌صورت پیامک برای افرادی که مشخصات خود را ثبت کرده‌اند، ارسال می‌شود.

برای پیش ثبت نام اینترنتی و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر، متقاضیان می‌توانند به سایت http://atabat.haj.ir مراجعه کنند.
اخبار اجتماعی - ایسنا