اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پیش ثبت‌ نام پیاده‌ روی اربعین


پیش ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از صبح امروز در سامانه‌ اینترنتی «سماح» آغاز شد.

خبرگزاری مهر: پیش ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از صبح امروز در سامانه‌ اینترنتی «سماح» آغاز شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: به اطلاع کلیه متقاضیان حضور در مراسم با شکوه پیاده روی اربعین می رساند لازم است زائران عزیزی که می خواهند در این ایام به زیارت اباعبدالله(ع) مشرف شوند، در سامانه‌ WWW.Samah.haj.ir اطلاعات خود را ثبت و کد رهگیری دریافت نمایند.

بر اساس این اعلام، متقاضیانی که می‌خواهند غیرکاروانی، بصورت هوایی یا زمینی به این سفر بروند بایستی بمنظور برنامه ریزی هایی که برای این سفر انجام خواهد گرفت، در سامانه سماح سازمان حج و زیارت پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

در این اطلاعیه آمده است: دلیل تاکید برای ثبت نام در این سامانه ظرفیت‌سنجی و تعیین تعداد متقاضیان، شهر و استان محل اعزام آن‌ها و امکاناتی که متناسب با آن باید تامین شود، است.

این اطلاعیه می افزاید: در پیاده‌روی اربعین امسال داشتن ویزای عراق ضروری است که در اطلاعیه‌های بعدی سازمان حج و زیارت، هزینه‌ دریافت ویزا، شرایط و شکل عبور از مرزها و گروه‌های اعزامی اعلام خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: متقاضیان حضور در مراسم پیاده روی اربعین برای پیش ثبت‌نام در سامانه سماح باید اطلاعاتی چون کدملی، شماره گذرنامه و شماره تلفن همراه را در سامانه وارد کنند و در گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره ثبت نام کرده و در پایان کد رهگیری دریافت نمایند که دسترسی به اطلاعات بعدی از طریق این کد امکان‌پذیر است.

بر اساس این اعلام،  ارتباط با زائران برای اطلاع‌رسانی های بعدی از طریق شماره تلفن‌های همراهی که ثبت می‌شود، برقرار خواهد شد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: متقاضیان سفر اربعین باید دارای گذرنامه با اعتبار تا پایان سال ۹۴ باشند.


ویدیو مرتبط :
آغاز پیاده روی اربعین حسینی(ع) 553 کیلومتر تا کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین‌



اخبار,اخبار اجتماعی,سازمان حج و زیارت

سعید اوحدی با بیان اینکه تردد از مرز عراق بدون گذرنامه در اربعین امسال ممکن نیست، گفت: مشتاقان به شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند از ۱۵ شهریور امسال در سامانه سماح، سامانه مشتاقان اربعین ثبت‌نام کنند.

 به گزارش ابنا، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، گفت: تمامی مشتاقان به شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند از ۱۵ شهریور امسال در سامانه سماح، سامانه مشتاقان اربعین ثبت‌نام کنند.

مهندس «سعید اوحدی» با اشاره به تردد بالای زائران اربعین در سال گذشته از مرزهای کشور به عراق، افزود: امسال هیچ فردی بدون گذرنامه معتبر حق عبور از مرز‌ها را برای مشرف شدن به عتبات عالیات ندارد.

وی به ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: امسال سازمان حج و زیارت در داخل عراق نیز ارائه خدمات می‌دهد.

وی با تقدیر و تشکر از مردم استان‌های غربی کشور به‌ویژه استان ایلام که در استقبال و پذیرایی از زائران عتبات عالیات سنگ تمام گذاشتند، گفت: امیدواریم امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران مردم در پذیرایی و استقبال از زائران حماسه دیگری را خلق کنند.

اخبار اجتماعی - ابنا