اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پنجمین دور مذاکرات ظریف، کری، اشتون


در ششمین روز از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 وزیران خارجه آمریکا و ایران به همراه کاترین اشتون برای پنجمین بار با محوریت رسیدن به یک تفاهم سیاسی دیدار کردند.

خبرگزاری ایسنا: در ششمین روز از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 وزیران خارجه آمریکا و ایران به همراه کاترین اشتون برای پنجمین بار با محوریت رسیدن به یک تفاهم سیاسی دیدار کردند.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایران شب گذشته به ایسنا گفت که "هنوز هیچ مذاکره‌ای بر سر تمدید توافق یا مذاکرات صورت نگرفته است".

این عضو تیم مذاکره‌کننده با بیان این که از ابتدای مذاکرات وین دو طرف برای رسیدن به یک تفاهم سیاسی در چارچوب مذاکرات جامع تلاش می‌کنند، تصریح کرد که تفاهم سیاسی به معنای تمدید مذاکرات جامع نیست، بلکه به این معناست که تفاهمی سیاسی بر سر اصول توافق جامع به دست می‌آید. اما با توجه به محدودیت زمان و پیچیده و فنی بودن مسائل بعد از یک فاصله کوتاه مجددا باز می‌گردیم و متن تفاهم شده را به همراه جزییات و ضمائم آن که بسیار زیاد هم هستند، مکتوب و نهایی می‌کنیم.

بنا بر این گزارش هم زمان با نشست سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون، معاونان وزیران خارجه آمریکا، ایران و معاون اشتون با یکدیگر دیدار کردند.

هم‌چنین صبح امروز معاونان وزیر خارجه کشورمان با همتای چینی خود در گروه 1+5 دیدار کردند.

مذاکرات هسته‌ای در ششمین روز به حساس‌ترین لحظاتش نزدیک می‌شود. در هفته‌های اخیر رسانه‌های غربی تلاش دارند تا در صورت دست نیافتن به توافق مقصر این مساله را ایران جلوه دهند در حالی که وزیران خارجه آمریکا و اروپا در پاسخ به ایده‌هایی که ایران در مسقط مطرح کرده است دست خالی به وین آمدند.

در عین حال وزیران خارجه ایران و آمریکا در نشست‌هایی که تاکنون در وین برگزار کرده‌اند تلاش دارند در فرصت مذاکرات وین به یک تفاهم سیاسی که اصول توافق جامع را در خود دارد دست یابند.


ویدیو مرتبط :
آغاز مذاکرات کری و ظریف در لوزان سوئیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز دور سوم مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا/ظریف پیش از دیدار با کری و اشتون:پیشرفت بوده اما هنوز فاصله وجود دارد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دور سوم مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز شد


مذاکرات سه جانبه جان کری، کاترین اشتون و محمدجواد ظریف که از بعد از ظهر دیروز آغاز شده بود دقایقی پیش از سرگرفته شد.

 

 

ظریف پیش از دیدار با کری و اشتون:پیشرفت بوده اما هنوز فاصله وجود دارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از دیدار سه جانبه با همتای امریکایی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:همچنان بین طرفین فاصله هست ولی باید تلاش کنیم.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف در حالی که محل اقامت خود را در هتل به سمت محل برگزاری نشست سه جانبه با همتای امریکایی و اشتون ترک می کرد در جمع خبرنگاران در این باره که آیا طرفین پیشرفت داشته اند یا خیر؟ اظهار داشت: پیشرفت حتما وجود داشته ولی هنوز فاصله وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که فاصله چقدر کم شده گفت: فاصله هست ولی باید تلاش کنیم ببینیم به کجا می رسیم.
/مهر