اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پرداخت وام 10 میلیون تومانی خرید کالا به زوج‌های جوان در روزهای آینده



اخبار,اخبار اقتصادی,وام 10 میلیون تومانی

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی روزهای آینده، زوج‌های جوان واجد شرایط می توانند از طریق وام 10 میلیون تومانی خرید کالا، کالاهای با دوام تولید داخلی را خریداری کنند.

عباس هاشمی اظهار داشت: برای ایجاد رونق تولید داخلی و گردش اقتصاد کشور حمایت از تولید کالاهای با دوام نظیر فرش ماشینی، لوازم خانگی ، چینی آلات و غیره مد نظر بوده است.


هاشمی ادامه داد: بعد از ابلاغ قانون بودجه جلساتی را در رابطه با تبصره 26 آن که به موضوع فوق مربوط بود با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برگزار کردیم و از تشکل‌های صنعتی هم دعوت شد و از اردیبهشت ماه سال جاری نیز تدوین آیین نامه اجرایی تبصره فوق آغاز شود.


وی افزود: بعد از گذراندن پروسه منطقی، آیین نامه تدوین شد و به تصویب هیات دولت رسید.


به گفته وی، همزمان نیز طرحی برای فروش محصولات با دوام به طور موازی در حال اجرا است که سقف آن 8 میلیون تومان تعیین شده است، اما تفاوت آن با تبصره 26 قانون بودجه در این است که در موضوع اول بانکها ابتدا اعتبار سنجی می‌کردند و بر اساس آن  تأیید می‌شد و پول و فاکتور در حساب تولید کننده ریخته می شد ،اما در موضوع دوم فروش از دم قسط انجام می شود.


هاشمی  تصریح کرد: در موضوع وام 10 میلیون تومانی لازم است تا تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی مجاب شوند که البته با توجه به نیاز واحدها به نقدینگی و طولانی بودن زمان باز پرداخت تلاش بیشتری را می طلبد و این امر در حال انجام است.


هاشمی اضافه کرد: طی جلساتی که با رییس اتحادیه لوازم خانگی برگزار کردیم در صدد هستیم طی چند روز آینده بسته ای را آماده کنیم و فهرست تولید کنندگان مشارکت کننده به همراه کالاها و بانکهای عامل مشخص شوند.


به گفته مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، متقاضیان واجد شرایط می توانند با ثبت نام و اعتبار سنجی در بانکهای عامل از یک طرف و مراجعه با وب سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت به آدرس www.mimt.gov.ir  که با وب سایت تولید کنندگان داخلی هایپر لینک شده است، مراحل خرید خود را تا سقف 10 میلیون تومان انجام دهند.

اخبار اقتصادی - فارس


ویدیو مرتبط :
آغاز پرداخت وام 10 میلیون تومانی خرید کالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وام ۲۰ میلیونی خرید کالا به زوج‌های جوان



اخبار,اخبار اجتماعی , بانک مرکزی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به‌ تدوین شیوه نامه تسهیلات خرید کالای زوجین گفت: زوجینی که تمایل به خرید کالا دارند، می توانند طبق قانون بودجه تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال (برای هر یک از زوجین) دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سید علی اصغر میرمحمد صادقی هدف بخش اعتباری در سال جاری را تمرکز بر تسهیلات خرد، تامین سرمایه در گردش و تسهیلات بنگاه های کوچک و متوسط عنوان کرد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در زمینه روش صحیح اعطای تسهیلات خرد گفت: ابتدا بایستی متقاضیان واقعی شناسایی شود و اهتمام داریم تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه برسد چون در گذشته گزارش‌ هایی از اعطای تسهیلات صوری در زمینه تسهیلات خرید خودرو و کالا وجود داشت .

میرمحمد‌صادقی با اشاره به جلسه ای که با نمایندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و خودروسازان برگزار شده ، تصریح کرد: شیوه نامه‌ اجرای صحیح مصوبات ، تدوین و حداکثر طی هفته آتی به بانک ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به هماهنگی های ایجاد شده با وزارت صنعت معدن و تجارت اشاره کرد و گفت:‌ مکانیزم طراحی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای است که تسهیلات به کالاها و خودروهای تولید داخلی و مصرف کنندگان واقعی تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات پرداختی برای وام خودرو 150 میلیون ریال و 60 درصد کل مبلغ خودرو می باشد، عنوان کرد: عملکرد بانک ها برای تحقق این اهداف براساس گزارش های ماهانه  آنها، رصد شده و با بانک هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند ، برخورد خواهد شد. به طور کلی، بانک ها بایستی در حل مشکلات متقاضیان واقعی عمل کنند.

میرمحمد‌صادقی مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را 3 تا 5 ساله عنوان کرد و افزود: سود این تسهیلات در قالب عقود مبادله ای مصوب شورای پول و اعتبار 21 درصد تعیین شده است.

 

اخبار اجتماعی - تابناک