اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پرداخت قسط اول هزینه حج تمتع 95


واجدین شرایط اعزام به حج تمتع سال 95 از امروز سه‌شنبه (11 اسفند) می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی، نسبت به پرداخت قسط اول هزینه سفر حج خود اقدام کنند.

خبرگزاری ایسنا: واجدین شرایط اعزام به حج تمتع سال 95 از امروز سه‌شنبه (11 اسفند) می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی، نسبت به پرداخت قسط اول هزینه سفر حج خود اقدام کنند.

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیرو انتشار پیش اطلاعیه قبلی سازمان حج و زیارت درباره مراسم حج سال 1395، علیرغم قطع یک طرفه روابط سیاسی کشور عربستان با جمهوری اسلامی ایران و نظر به اینکه حج یک وظیفه شرعی و واجب است، به اطلاع می‌رساند: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت بنابر وظایف قانونی، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود را طبق جداول زمان‌بندی شده برای تحقق تشرف زائران به حج در سال 1395 با جدیت دنبال می‌کند.

بر همین اساس، از تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا بیستم خرداد ماه سال 1385 دعوت می‌شود برای انجام مرحله اول ثبت‌نام از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه (یازدهم اسفندماه) لغایت پایان وقت اداری روز سه‌شنبه 25 اسفندماه با همراه داشتن اصل قبوض ودیعه گذاری، شناسنامه و کارت ملی به شعب بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به واریز مبلغ 50 میلیون ریال بصورت علی‌الحساب به عنوان بخشی از هزینه سفر در حسابی به نام خود اقدام و رسید آن را دریافت کنند.

بدیهی است بانک نسبت به محاسبه روز شمار سود متعارف این مبلغ به حساب زائران عزیز اقدام خواهد کرد.

تأکید می‌شود از آنجا که به دلیل قطع روابط با عربستان، امکان حضور نمایندگان سازمان حج و زیارت در این کشور برای نهایی کردن اجاره هتل‌ها، حمل و نقل، تدارکات و تغذیه و ....وجود نداشته است، لذا در این مرحله برخلاف رویه گذشته، دریافت مبلغ مذکور بصورت علی‌الحساب بوده و هزینه قطعی سفر در زمان ثبت نام قطعی با مشخص شدن کاروان‌ها و گروه‌های قیمتی، هفته اول اردیبهشت ماه همزمان با زمان دریافت قسط دوم مشخص خواهد شد.

بدیهی است انجام حج در سال 1395 منوط به امضاء توافقنامه متعارف بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان و پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ کرامت، شأن و جایگاه حجاج ایرانی و صیانت از حقوق این عزیزان در طول موسم حج خواهد بود.»


ویدیو مرتبط :
ایران حج، مرکز خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج 93



اخبار,اخبار اجتماعی,حج تمتع


اخبار اجتماعی - پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج 93 از امروز

امسال برای نخستین بار هزینه سفر به حج تمتع در دو قسط از زائران دریافت می شود که قسط اول پنج میلیون تومان بود و اسفند سال گذشته از زائران دریافت شد.

طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، مشمولانی که برای زیارت خانه خدا در حج امسال نام نویسی کرده اند، از امروز(شنبه) به مدت یک هفته مهلت دارند برای پرداخت قسط دوم هزینه سفر به خانه خدا، به کاروان های خود مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، پیشتر قرار بود قسط دوم هزینه سفر به حج 93 از اول اردیبهشت ماه از زائران دریافت شود که این زمان به ششم اردیبهشت ماه تغییر کرد.

بر اساس این گزارش، مدت زمان پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج سال 93 یک هفته و پرداخت نکردن قسط دوم در مدت یاد شده، به منزله انصراف از تشرف به زیارت خانه خدا در حج سال جاری خواهد بود.

امسال برای نخستین بار هزینه سفر به حج تمتع در دو قسط از زائران دریافت می شود که قسط اول پنج میلیون تومان بود و اسفند سال گذشته از زائران دریافت شد.

مبلغ قسط دوم مابه التفاوت قسط نخست با درجه قیمتی کاروان انتخاب شده است.

هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت میلیون و 800 هزار تومان تا 10 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

کف قیمت های تشرف به خانه خدا در حج امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما سقف قیمت ها حدود 250 هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش نرخ ارز است.

به تازگی نیز رییس سازمان حج و زیارت در نامه دیگری به وزیر حج عربستان سعودی درخواست افزایش دو هزار نفری سهمیه ایران در حج امسال را کرده است.

سهمیه ایران در حج امسال مانند سال گذشته حدود 64 هزار نفر است.
 اخبار اجتماعی -  ایرنا