اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز معرفی مسئولان دو تابعیتی به مجلس


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر غیرقانونی بودن داشتن تابعیت دوگانه برای افرادی که مسئولیتی بر عهده دارند، خبر داد: مقرر است وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات افرادی که در دولت مشغول به کار هستند و تابعیت دوگانه دارند، را به مجلس معرفی کنند.

پایگاه خبری جماران: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر غیرقانونی بودن داشتن تابعیت دوگانه برای افرادی که مسئولیتی بر عهده دارند، خبر داد: مقرر است وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات افرادی که در دولت مشغول به کار هستند و تابعیت دوگانه دارند، را به مجلس معرفی کنند.

منصور حقیقت‌پور با تاکید بر این که بر اساس قانون، ایرانیانی که مسئولیتی بر عهده دارند، باید یک تابعیت داشته باشند، اظهار کرد: کسانی که در دولت کار می کنند باید یک تابعیت را انتخاب کنند، تابعیت دوگانه بر اساس قانون جرم است و فرد باید از یک تابعیت انصراف دهد.

وی با تاکید بر این که دولت نیز در زمینه به کار گرفتن افراد باید قانون را رعایت کند، تصریح کرد: تابعیت یعنی فرد به عنوان شهروند کشور دیگر محسوب شود و به پرچم کشور دیگر قسم خورده باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید بررسی های لازم را انجام دهد و دستگاه های ذیربط مانند وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات لازم است کسانی که تابعیت دوگانه دارند را معرفی کرده و این افراد از کار کنار گذاشته شوند تا تابعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

حقیقت پور یادآور شد: ما هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را پیگیری می کنیم و تاکنون با مسئولان ذیربط جلساتی گذاشته ایم تا مصادیق را برای ما مشخص کنند؛ با مشخص شدن مصادیق موضوع را پیگیری و به دولت اعلام می کنیم که فعالیت افراد مورد بحث خلاف قانون است.

وی با تاکید بر این که داشتن اقامت دلیل بر تابعیت نیست و افراد باید حق رای در کشور دیگر داشته و شهروند آن کشور باشند تا تبعه محسوب شوند، اظهار کرد: ممکن است فردی گرین کارت و اقامت داشته باشد، اما تبعه نباشد؛ تابعیت یعنی پذیرفتن تبعیت یک کشور دیگر.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کسی که در کشوری اقامت دارد لزوما تبعه نیست، گفت: هم اکنون خیلی از عراقی ها و افغانستانی ها در ایران اقامت دارند، اما تابعیت نداشته و اجازه کار و شرکت در انتخابات را ندارند.

حقیقت پور تاکید کرد: غیر از کارمندان دولت، حتی شهروندان عادی هم اجازه ندارند تابعیت دیگر را بپذیرند.

وی درمورد مفهوم تابعیت نیز گفت: داشتن تابعیت به منزله داشتن گذرنامه و قسم خوردن به پرچم کشور دیگر است.


ویدیو مرتبط :
ماجرای پرونده یک مقام ایرانی دو تابعیتی در مجلس ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی پرونده مسئولان دو تابعیتی در مجلس


وزیر کشور در اولین روز از دومین ماه سال 94 به منظور پاسخگویی به سوالات 3 نماینده میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

ایسنا: وزیر کشور در اولین روز از دومین ماه سال 94 به منظور پاسخگویی به سوالات 3 نماینده میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون روسیه و موضوع تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در میان مسئولان و مدیران ارشد را به جهت بررسی و تعیین تکلیف در دستور کار خود دارد و کارگروه امنیت این کمیسیون نیز جهت بررسی حادثه انفجار مین در غرب کشور با حضور مسئولین تشکیل جلسه خواهد داد