اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز مذاکرات جلیلی و اشتون در استانبول



 مذاکرات جلیلی و اشتون در استانبول

این خبر تکمیل می شود

آغاز مذاکرات جلیلی و اشتون در استانبول

مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول لحظاتی پیش آغاز شد.

لحظاتی پیش «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول شد و مورد استقبال «سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان قرار گرفت.

خبرنگار فارس گزارش داد مذاکرات دوجانبه جلیلی و اشتون که با ضیافت شام همراه خواهد بود آغاز شده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
1392/08/30:مذاکرات ظریف با اشتون..ورود مذاکرات به جزئیات...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد/عکس یادگاری جلیلی و اشتون



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد/عکس یادگاری جلیلی و اشتون

مذاکرات ایران و 1+5 لحظاتی پیش در آلماتی قزاقستان آغاز شد.

به گزارش  فارس به آلماتی، مذاکرات ایران و گروه 1+5 ساعت 13:30 امروز به وقت محلی (11 به وقت تهران) در هتل ریکسوس آلماتی آغاز و به احتمال زیاد در روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد یافت.

همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست ایران و 1+5 در آلماتی عکس یادگاری گرفتند.  

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران به منظور شرکت در این نشست یکشنبه شب در رأس هیئت ایرانی وارد آلماتی شد.

سعید جلیلی دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی دیروز (دوشنبه) در دیدار نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان گفت که جامعه جهانی منتظر پاسخ‌های سازنده، منطقی و معتبر 1+5 به پیشنهادهای جامع ایران در نشست مسکو است.

جمهوری اسلامی ایران در نشست مسکو پیشنهادی 5 ماده‌ای را مطرح کرد که با گذشت حدود 9 ماه از مذاکرات مسکو هنوز 1+5 پاسخی به آن نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پیش از برگزاری نشست آلماتی اعلام کرد که 1+5 در این نشست قصد دارند پیشنهاد جدیدی ارائه دهند و این پیشنهاد جدید دارای عناصر قابل توجه‌ای خواهد بود.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی عنوان کرد که پیشنهاد 1+5 در نشست آلماتی همان بسته سال 2008 است.

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی شنبه پنجم اسفند ماه و در آستانه مذاکرات آلماتی طی سخنانی در سازمان انرژی اتمی گفت که اگر کشورهای1+5 می‌خواهند وارد گفت‌وگوی سازنده شوند، باید با راهبرد جدید و پیشنهاد معتبر وارد شوند.

تاکنون سه دور مذاکره بین ایران و گروه 1+5 در ژنو و دو دور در استانبول، یک دور در بغداد و یک دور در مسکو برگزار شده است.

تیر ماه 1387، مهر ماه  1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول در بهمن 1389 و همچنین 26 فروردین ماه 1391 میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و 29 و 30 خرداد ماه سال جاری نیز در مسکو برگزار شد و امروز قرار است در آلماتی ادامه یابد./فارس