اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز فصل افزایش مصرف آب در تهران


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بزودی با روشن شدن کولرهای آبی در پایتخت مصرف آب به میزان 400 هزارمترمکعب افزایش خواهد یافت؛ از اینرو در صورت عدم رعایت مجبور خواهیم شد در برخی مناطق مدیریت فشار را اعمال کنیم.

خبرگزاری مهر: محمد پرورش گفت: در روزهای اخیر با توجه به گرم‌ شدن هوا 220 هزار مترمکعب به مصرف آب در تهران افزوده شده و در روزهای گذشته مصرف آب از مرز دو میلیون و 800 هزار مترمکعب گذشته است.

مدیرعامل آبفای استان تهران اظهارداشت: در روزهای آینده که کولرهای آبی به کار می‌افتند و با افزایش مصرفی معادل 400 هزار مترمکعب روبرو خواهیم شد که به همین علت در برخی مناطق اگر صرفه‌جویی نشود مجبور هستیم فشار آب را مدیریت کنیم.

پرورش افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در شهر تهران یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب و در استان تهران یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب آب تولید می‌شود، در حالی که مصرف آب تهران در روزهای گذشته به دو میلیون و 800 هزار متر مکعب رسیده و برای عبور موفق از تابستان و حتی زمستان امسال نیاز به مشارکت مردم داریم.

وی با بیان اینکه نیاز به صرفه‌ جویی 10 تا 15 درصدی در شهر تهران و 20 درصدی در استان تهران داریم بیان داشت: در روزهای آینده که کولرهای آبی به کار می‌افتند، با افزایش مصرفی معادل 400 هزار مترمکعب روبرو خواهیم شد که به همین علت در برخی مناطق اگر صرفه‌جویی نشود، مجبور هستیم فشار آب را مدیریت کنیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه 91 درصد مشترکان شهر تهران مشترکان مسکونی هستند ادامه داد: خواهش ما این است که مردم صرفه‌جویی را جدی بگیرند.

پرورش درباره سناریوهای مختلف مدیریت فشار گفت: با توجه به اینکه هوا رو به گرم‌شدن است، نخستین کار ما مدیریت مصرف و اطلاع‌ رسانی و فرهنگ‌ سازی است تا بتوانیم مشارکت مردم را بیش از پیش افزایش دهیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران در پایان از پیگیری دریافت مجوز برای برخورد قانونی با مشترکان پُرمصرف و قطع انشعاب آنان خبر داد.


ویدیو مرتبط :
علت افزایش ترافیک خیابان های تهران با آغاز سال تحصیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرمای هوا مصرف آب تهران را افزایش داد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام افزایش مصرف آب توسط شهروندان تهرانی گفت: هر 1 درجه گرما برابر با افزایش 50 تا 100 هزارمترمکعب آب است، با این حال با اعمال مدیریت فشار تلاش می شود از روزهای گرم تابستان عبور کنیم.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام افزایش مصرف آب توسط شهروندان تهرانی گفت: هر 1 درجه گرما برابر با افزایش 50 تا 100 هزارمترمکعب آب است، با این حال با اعمال مدیریت فشار تلاش می شود از روزهای گرم تابستان عبور کنیم.

 محمد پرورش از افزایش 11 درصدی مصرف آب در تهران در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند با کاهش مصارف غیرضروری، این افزایش مصرف را کنترل کنند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: بنا به گزارش‌ سازمان هواشناسی دمای هوا در روزهای آخر هفته به 40 درجه سانتیگراد می‌سد که هر نیم تا یک درجه افزایش دمای هوا حدود 50 هزار تا 100 هزار مترمکعب افزایش مصرف آب را به دنبال دارد و در این شرایط کار ما سخت می‌شود.

پرورش ادامه داد: در مواقعی که مصرف بالا می‌ رود شبکه را با مدیریت فشار پایدار نگه می‌ داریم و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان به سر می‌ بریم تلاش کرده ایم طبقه های بالای ساختمان‌ ها با افت فشار مواجه نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد شهروندان تهرانی با رعایت صرفه جویی در مصرف آب مراقبت کنند زمانی که با افزایش دمای هوا مواجه هستیم، به سلامت پشت سر بگذاریم.