اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت



اخبار ,اخبار اجتماعی,فاز دوم طرح تحول نظام سلامت


 اخبار اجتماعی  - آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از آغاز اجرای فاز دوم طرح تحول نظام سلامت از امروز(شنبه) بمنظور ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خبر داد.

«علی شهرامی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس اجرای این طرح، پزشکان متخصص در شهرهای محروم که پرداختی به آنان تا هفته پیش «یک k» بود، اکنون «سه k» به آنان پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ماندگاری پزشکان، شهرهای کشور(شهرهای دارای کمبود متخصص) براساس معیارهای کتاب آیین نامه استخدامی و درمانی به چهار منطقه از شهرهای محروم به سمت شهرهای مرفه تر تقسیم شدند که البته 70 شهر از جمله تهران و شیراز اصلا وارد این تقسیم بندی نشدند.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برای این شهرها، بیشترین سطح افزایش درآمد به صورت عملکردی دیده شده است تا پزشکان با رغبت بیشتری در این شهرها مشغول شوند.

شهرامی با بیان اینکه شهرهای محروم(دارای کمبود متخصص) از ابوموسی تا شهرهای دورافتاده از مرکز را شامل می شود، افزود: معمولا کمبود پزشکان مورد نیاز مناطق محروم را با نیروهای تعهدی پر می کنیم، بطوریکه سال گذشته توانستیم 85 درصد نیازهای مناطق محروم به متخصصان را کامل کنیم.

وی با بیان اینکه معمولا کمبود متخصصان در رشته های پزشکی دارای جراحی، زنان و ارتوپدی وجود دارد، تصریح کرد، سالانه 15 درصد نقص در پوشش نیاز به پزشکان مناطق محروم وجود دارد.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرای فاز دوم طرح تحول نظام سلامت و اجرای طرح های تشویقی، حتی می توانیم از نیروهای غیرتعهدی نیز در مناطق محروم بهره بگیریم و از سوی دیگر از ارجاع بیماران مناطق دورافتاده به مراکز شهرها جلوگیری می شود.

شهرامی افزود: همچنین از امروز طرح مقیم پزشکان نیز اجرا می شود که طی آن دو تا چند متخصص بطور 24 ساعته در مراکز درمانی بیش از 64 تخت خوابی، مستقر می شوند.

وی ادامه داد: البته در برخی شهرستان ها با کمبود متخصص مواجه هستیم و تکمیل متخصص در مراکز درمانی ممکن است ماه ها طول بکشد.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بویژه با کمبود متخصص در مناطق محروم در شیفت های عصر و شب مواجه هستیم که امیدواریم این کمبودها نیز با طرح های تشویقی برطرف شود.

شهرامی افزود: اکنون ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بگونه ایست که این نیروهای تعهدی پس از پایان مدت تعهد، حتی یک روز هم در شهرهای محروم نمی مانند.

وی در پاسخ به این سووال که آیا با پرداختی «3 k» به پزشکان متخصص مناطق محروم، حقوق آنان هم طراز پزشکان مناطق برخوردار مانند تهران می شود یا نه، گفت: این مساله بستگی به بیمارپذیری شهر(تعداد بیماران) و همچنین عملکرد پزشک دارد، زیرا پرداختی براساس عملکرد است اما تلاش می شود تا دریافتی پزشکان مناطق محروم بیش از سایر پزشکان باشد.

شهرامی افزود: اکنون تعداد عمل های جراحی در تهران بدلیل ارجاع بیماران از شهرستان ها به پایتخت، زیاد است که با اجرای طرح ماندگاری پزشکان مناطق محروم، بیماران دیگر به تهران ارجاع داده نمی شوند و پزشکان مناطق محروم این کار را انجام می دهند تا پرداختی آنان افزایش یابد و از سوی دیگر پرداختی ها به پزشکان مناطق محروم تعدیل شود.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه بمنظور کاهش سهم پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در درمانگاه های بیمارستان با حضور و حمایت رییس جمهور آغاز شد.
 اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت در استان مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات وزیر بهداشت در مورد طرح تحول نظام سلامت



اخبار,اخبار اجتماعی,اجرای طرح تحول نظام سلامت

 
 اخبار اجتماعی - وزیر بهداشت: نظارت، باعث اعتماد مردم به طرح تحول نظام سلامت می شود

 وزیر بهداشت در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: اگر مردم ببینند که با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد قطعا به طرح تحول اعتماد می‌کنند

به گزارش  خبرآنلاین ،حسن هاشمی وزیر بهداشت ظهر امروز در جمع روسای علوم پزشکی سراسر کشور در مورد طرح تحول نظام سلامت، گفت: لازم می‌دانم از همراهی بخش خصوصی دولت، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مراجع عظام تبلیغ جهت همراهی وزارت بهداشت تشکر لازم را داشته باشم.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: همانطور که خودتان باید از بیمارستان‌های تحت پوشش بازدید کنید نمایندگان مجلس را نیز جهت بازدید از بیمارستان‌ها دعوت کنید چراکه این امر سبب همراهی مجلس و مردم با وزارت بهداشت و پایداری اعتبارات وزارت بهداشت برای سال آینده می‌شود.

وزیر بهداشت از بیمه شدن بیش از 3 میلیون ایرانی طی چند روز گذشته در کشور خبر داد و گفت: بیمه شدن همه ایرانیان جزو آرزوهای مسئولین بود که اکنون روند اجرایی خود را طی می‌کند و اگر این اقدامات در کشور دیگری صورت می‌گرفت بهره‌برداری‌های تبلیغی بسیاری از آن می‌شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در بعضی دانشگاه‌ها موفقیت‌آمیز بوده و در بعضی دیگر نیز خیلی موفق نبوده است و در این شرایط می‌بینیم که روسای بیمارستان‌های ما آشناتر و واردتر از روسای دانشگاه‌ها به طرح هستند و باید بگویم که مشکل اصلی ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت عدم آشنایی پرسنل و کارمندان با طرح تحول است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه بسته نظارتی طرح تحول را مهمترین بسته این طرح خواند و گفت: بخشی که اعتماد مردم را به ما جلب می‌کند همین نظارت و برخورد با تخلفات است و اگر مردم ببینند که با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد به ما اعتماد می‌کنند.

وی از واگذاری قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: انتظار است که با اجرایی شدن سایر بسته‌های طرح تحول و تصویب تعرفه‌ها دریافت‌های غیرقانونی تا پایان سال برچیده شود.

وی همچنین از تصویب کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات خبر داد و گفت: انتظار از دوستانمان در نظام پزشکی انتظار داریم تا در بحث رعایت تعرفه‌ها ما را یاری کنند.
اخبار اجتماعی - خبر آنلاین