اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز عملیات شکستن محاصره «آمرلی»


نیروهای ارتش عراق بر خلاف انتظار تروریست‌ها پیشروی خود برای شکستن محاصره آمرلی را از جنوب آغاز کردند.

خبرگزاری فارس: ارتش عراق با کمک گروه‌های مردمی عملیات خود برای شکستن محاصره آمرلی را آغاز کرده است و علی رقم پیش‌بینی‌ها مبنی بر انتخاب محور حمله از طوزخورماتو (از شمال آمرلی) برای آزاد سازی این منطقه ارتش از ناحیه العظیم (در جنوب آمرلی) را آغاز کرد.

بنابر گزارش‌ها ارتش در آغاز این عملیات توانسته پیشروی‌هایی را انجام دهد و خطوط پشتیبانی تروریست‌های داعشی را قطع کرده کند.

براساس گزارش‌ها اکنون شبه نظامیانی که مردم را در آمرلی به محاصره درآورده بودند خودشان در محاصره قرار گرفته‌اند و گزارش‌ها حاکی از کشته شدن دستکم 70 داعشی کشته و 7 روستای مهم هم در جنوب آمرلی پاکسازی شدند.

منطقه آمرلی در استان صلاح الدین با بیش از 10 هزار نفر جمعیت که از ترکانی‌های شیعه عراق هستند چندین ماه است در محاصره تروریست‌های داعشی قرار گرفته ولی مردم این منطقه خودشان با مقاومت مانع از ورود تروریست‌ها شده‌اند.

داعشی‌ها اجازه ورود غذا و دارو را به این منطقه نمی‌دهند و شرایط دشواری برای مردم این منطقه رقم زده‌اند؛ این در شرایطی است که کمک‌های غذایی و دارویی به طور محدود تنها از طریق هلی برد برای مردم این منطقه ارسال می‌شود.


ویدیو مرتبط :
شکست محاصره آمرلی و فرارداعش!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز عملیات نظارت 24 ساعته ناتو بر حریم هوایی لیبی



 

آغاز عملیات نظارت 24 ساعته ناتو بر حریم هوایی لیبی

 

واحد مرکزی خبر- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد عملیات نظارت بیست و چهار ساعته بر حریم هوایی لیبی آغاز شده است.

 

یکی از مقامات ناتو اعلام کرد اولین هواپیمای رادار پرنده آواکس از ساعت شش و سی دقیقه به وقت گرینویچ گشت زنی خود را آغاز کرده است.

وی افزود هر یک از هواپیماهای بوئینگ ایی - تری سنتری (آواکس) به مدت هشت ساعت بر فراز دریای مدیترانه به انجام ماموریت مشغول خواهند بود و بعد از آن هواپیمای دیگری جایگزین هواپیمای قبلی می شود. ناتو هفده فروند هواپیمای آواکس دارد.

چندین هواپیما از این نوع هم اکنون در حال انجام عملیات در افغانستان هستند. به گزارش اسوشیتدپرس از بروکسل، ناتو روز دوشنبه تصمیم گرفت عملیات نظارتی را در لیبی به انجام رساند.../واحد مرکزی خبر