اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز عقب‌نشینی موقت معامله‌گران



 اخبار اقتصادی,خبرهای  اقتصادی,نوسان  قیمت‌ها

در هفته‌های گذشته شاهد رفتار نوسانی قیمت‌ها چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای جهانی بودیم؛ با این حال برآیند جهت‌گیری قیمت در بازار از روند نزولی قیمت در هفته‌های گذشته حکایت دارد.

به  گزارش دنیای اقتصاد ؛ در این بین با اعلام قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی در هفته گذشته باز هم شاهد تغییرات کاهشی قیمت محصولات در بورس کالا و به تبع آن در بازار آزاد بودیم.

به عقیده کارشناسان نزدیکی به ماه مبارک رمضان و همچنین کاهش قیمت‌های جهانی وضعیتی را ایجاد کرده که شاهد کم رونق بودن معاملات در بازارها هستیم که این موضوع در هر دو بازار مشهود است؛ البته این نکته را نباید نادیده گرفت که افزایش معاملات پلیمرها در بورس کالا به تقویت عرضه‌ها در بازار داخلی محصولات این صنعت نیز کمک بسزایی خواهد کرد و این موضوع بر روند قیمتی دو بازار نیز اثرگذار است.

در هفته گذشته طلای سیاه پا در مسیری صعودی گذاشت و به شرایطی رسید که نفت برنت پس از مدت‌ها مرز 50 دلاری را لمس کرد. به تبع آن انتظار می‌رود با افزایش قیمت نفت خام، بهای خوراک برای تولید محصولات هم افزایش یابد. این در حالی است که تقاضا در بخش‌های بزرگی از آسیا و آفریقا به دلیل نزدیکی به ماه مبارک رمضان باعث شکننده شدن بیشتر بازارها شده است.

با این شرایط در بازارهای داخلی شاهد چند نرخی شدن محصولات هستیم یعنی برخی گرید‌ها با افزایش قیمت و برخی با کاهش رو‌به‌رو هستند و به این ترتیب نمی‌توان روند عمومی و غالب بازارها را بررسی کرد. این در شرایطی است که با بررسی‌های انجام گرفته این شائبه وجود دارد که قیمت تمام شده برخی محصولات در بازارهای داخلی پایین‌تر از قیمت‌های اعلام شده در بورس کالا است. هم‌اکنون شاهد آن هستیم که روند کاهشی قیمت‌ها در بازار آزاد وارد سومین هفته متوالی خود شده که در کنار ضعف تقاضای داخلی، مشکلات نقدینگی و عقب‌نشینی صنایع پایین‌دستی این وضعیت شکننده می‌تواند با کاهش بیشتر قیمت‌ها به فازی خطرناک وارد شود.

از سوی دیگر در صورت ادامه این وضعیت یعنی کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار آزاد بسیاری از گرید‌ها وارد سطحی از قیمت شده که نهایتا از قیمت تمام شده در بورس کالا با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، هزینه حمل و بارگیری و نهایتا سود تجاری نیز کمتر خواهد شد.

با توجه به واقعیت‌های بازار و تجربه ماه‌های گذشته تنها خود‌نمایی مجدد کد‌های معاف از مالیات می‌تواند به این اوضاع منجر شده و رقابتی نابرابر را بین تجار، واسطه‌ها و صنایع پایین‌دستی مصرف‌کننده ایجاد کند. با توجه به چند‌گانگی بازار، کاهش قیمت یک گرید از سوی یک تولید‌کننده خاص می‌تواند به کاهش قیمت همان گرید از تولیدات سایر شرکت‌های پتروشیمی نیز منجر شود که به ابهام و ضعف بازار کمک خواهد کرد. این در حالی است که با ضعف نسبی تقاضا در بازار قطعا خریدار به سمت کالای ارزان قیمت تمایل پیدا کرده که این رقابت نابرابر را عمیق‌تر خواهد کرد. به نظر می‌رسد نیاز به استفاده از یک روند واحد در دریافت مالیات بر ارزش افزوده هم اکنون از یک نیاز، به یک ضرورت تبدیل شده باشد.


ویدیو مرتبط :
آغاز کار در بورس: چگونگی آغاز معامله سهام در بورس تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تروریست‌ها در سوریه:اگر ارتش سوریه عقب نشینی نكند، كشتن گروگان‌ها ی ایرانی را آغاز می‌كنیم



تروریست‌ها در سوریه برای آزادی گروگان‌های ایرانی شرط گذاشتند

یكی از فرماندهان شورشیان در سوریه گفت كه اگر ارتش سوریه از منطقه الغوطه در شرق سوریه عقب نشینی كند، ایرانیان گروگان گرفته شده در سوریه زنده خواهند ماند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ابو وفا، فرمانده شورشیان موسوم به شورای نظامی انقلابی در دمشق روز جمعه از طریق اینترنت به خبرگزاری فرانسه گفت: ما از دیروز به این رژیم 48 ساعت فرصت داده بودیم كه به طور كامل از ناحیه الغوطه عقب نشینی كند.

وی افزود: ما همچنین درخواست‌های سری، نظامی دیگری داریم. اگر این رژیم به آنها عمل نكند ما كشتن گروگان‌ها را آغاز می‌كنیم.

بر اساس این گزارش، این دومین باری است كه این گروه چنین تهدیدی را علیه گروگان‌های ایرانی مطرح می‌كند.

در تاریخ 5 اوت نیز شورشیان ویدئویی را پخش كردند كه در آن مسوولیت گروگان‌گیری را به عهده گرفتند و مدعی شدند كه سه تن از گروگان‌ها در بمباران توسط نیروهای دولتی كشته شدند.

گردان البراء، كه به شورای نظامی انقلابی گروه تروریستی موسوم به ارتش آزادی سوریه پیوسته است، در صفحه فیس بوك خود در آن زمان اعلام كرد كه این گروگان‌ها را در صورت تداوم بمباران اعدام خواهد كرد.

ابو وفا ادعا كرد: ما اطمینان داریم كه این مردان ایرانی به این رژیم كمك می‌كنند.

وی در ادامه ادعای خود افزود: برخی از آنها كمك فنی به رژیم اسد می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ابووفا پس از آن صحبت می‌كرد كه شورشیان روز پنجشنبه تصاویری ویدئویی را در اینترنت منتشر كردند كه در آن حدود 30 گروگان با لباس‌های غیرنظامی نشان داده می‌شد كه به ردیف پشت به دیواری نشسته بودند كه روی آن پرچم مربوط به شورشیان سوریه نصب شده بود.

در این تصاویر یكی از شورشیان كه هویتش مشخص نیست، گفت: ما در مذاكرات را برای آزادی زندانیان ایرانی در ازای آزادی زندانیان خودمان از دست زندانبانان رژیم سوریه باز كردیم.

این مرد گفت زمانی كه در روز شنبه ضرب الاجل به پایان برسد، زندانیان ایرانی در ازای هر فردی كه روی زمین بیفتد اعدام خواهند شد./ایسنا