اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا


معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از آغاز شماره گذاری اتوبوس هاس اسکانیا در آخرین روزهای سال 93 خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از آغاز شماره گذاری اتوبوس هاس اسکانیا در آخرین روزهای سال 93 خبرداد.

 دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا گفت: بعد از حوادثی که در جاده ها در خصوص اتوبوس های اسکانیا رخ داد و از جمله منجر به مواردی از آتش سوزی شد، موضوع شماره گذاری این اتوبوس ها مجدداً از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی و نیز کارشناسان استاندارد مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه برخی نواقص در تولید این اتوبوس ها تشخیص داده شد مقرر شد این موارد به کارخانه سازنده اعلام شود تا بعد از انجام اصلاحات لازم و رفع اشکالات مراحل شماره گذاری اتوبوس های تولیدی این کارخانه از سرگرفته شود. در نتیجه تلاش خوبی در جهت رفع نواقص انجام گرفت .

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: پیرو این تلاش ها و گزارشات ارائه شده از آن، جلسات متعددی برگزار و مقرر شد که کارشناسان سازمان استاندارد بر طرف شدن نواقص اعلامی را بررسی کنند تا در صورت تأیید رفع نواقص، در مرحله بعد کارشناسان راهنمایی رانندگی هم بازدیدهای لازم را بعمل آورند و کار سرانجام یابد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: با این همه به دلیل بوروکراسی موجود در تعامل فی مابین راهنمایی و رانندگی و استاندارد، کار شماره گذاری اتوبوس ها تا اواخر اسفند ماه سال گشته به سرانجام نرسید و این در حالی بود که شهرداری هایی که از مدت ها قبل اقدام به خرید این اتوبوس ها کرده بودند از جمله در استان های فارس و خراسان رضوی با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز به شدت پیگیر شماره گذاری این اتوبوس ها بودند تا در ناوگان حمل و نقل و چرخه خدمت رسانی فعال شوند.

ذوالفقاری افزود پیرو این شرایط و با در خواستی که وزیر صنعت، معدن و تجارت از وزیر محترم کشور داشتند، موضوع به صورت خاص از طرف وزارت کشور بررسی و پیگیری شد و در نتیجه هماهنگی بین راهنمایی و رانندگی ناجا و سازمان استاندارد در این زمینه حاصل شد و با سرعت عملی که راهنمایی رانندگی به خرج داد بالاخره در آخرین روزهای سال 93 کار شماره گذاری این اتوبوس ها آغاز و تعدادی از آن تحویل شهرداران استان های مذکور شد که رضایت مسؤولان این استان ها را در پی داشت.


ویدیو مرتبط :
آغاز شماره گذاری اتوبوس اسکانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آغاز شماره‌ گذاری مجدد اسکانیا


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا، از پس فردا و با احراز ۳۲ شاخص استاندارد توسط پلیس راهور، از سر گرفته می‌شود.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا، از پس فردا و با احراز ۳۲ شاخص استاندارد توسط پلیس راهور، از سر گرفته می‌شود.

حسین آذین با اشاره به جلسه این کمیسیون، به بررسی موضوع توقف شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا و وضعیت آینده این خودروها اشاره کرد و گفت: در این جلسه با حضور سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، معاون وزیر صنعت و معاون سازمان ملی استاندارد و نیز مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت سازنده این اتوبوس‌ها (عقاب‌افشان) مشکلات این اتوبوس ها و اقدامات انجام شده برای رفع آنها بررسی شد.

وی افزود: در نهایت مقرر شد، سازمان ملی استاندارد ۳۲ شاخص لازم برای رعایت در تولید این اتوبوس‌ها را به پلیس راهور ارسال کند تا از پس فردا سه‌شنبه ۲۶ خرداد و بعد از بازدید پلیس راهور از خط تولید این ناوگان، شماره‌گذاری اتوبوس های اسکانیا از سر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد آماری از وضعیت تصادفات این اتوبوس‌ها به طور کلی تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

تعصب و عدم تعامل بین دستگاه‌های حاکمیتی باعث ایجاد مشکل شده بود

آذین اظهار داشت: آنچه از مباحث جلسه امروز برداشت کردیم، این بود که عدم تعامل بین دستگاههای حاکمیتی باعث بروز این مشکلات و متضرر شدن مردم و رانندگان شده است؛ اگر تعامل بیشتری بین آنها برقرار باشد، نیاز به تشکیل این جلسات در کمیسیون اصل نود نیست، اما وقتی تعصب به خرج می‌دهند این مشکلات بوجود می‌آید و باقی می‌ماند.

وی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی شرکت سازنده اتوبوس های اسکانیا برای پیشگیری از تکرار حوادث و ارتقای ایمنی تولیدات خود، گفت: بحث آنها این بود که ایرادات پلیس راهور عمدتاً به خطای انسانی و نقش راننده برمی‌گردد که در مواردی رانندگان برای معاینه فنی دیر اقدام می‌کنند که لازم است، این مسائل جدی‌تر پیگیری شود.