اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم‌ بانکی


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی خبر داد و گفت: کاهش تورم نشان از سنجیدگی فعالیت مردان بانکی دارد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی خبر داد و گفت: کاهش تورم نشان از سنجیدگی فعالیت مردان بانکی دارد.

محمدباقر نوبخت امروز در همایش بین المللی تراکنش گفت: هرچند انتظارات از نظام بانکی و بانک مرکزی به درستی تحقق نیافته؛ اما با توجه به فضای سخت و محدود کننده که به نظام بانکی کشور حاکم بوده تاکنون اقدامات ارزشمندی توسط نظام بانکی انجام شده است.

سخنگوی دولت افزود: براساس آماری که مرکز آمار در روز گذشته منتشر کرد شاخص تورم برای مهرماه به روند کاهنده خود ادامه داد و به رقم ۱۳.۳ درصد تقلیل یافته؛ ضمن اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه ۱۰.۹ درصد و ماهانه ۰.۸ درصد بوده که این رقم در مقایسه با نرخ تورم ۴۰ درصدی که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بود، نشان از سنجیدگی فعالیت مردان بانکی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی و بانک مرکزی خبر داد و گفت: نظام بانکی این رخداد را در آینده نزدیک پیش رو دارد.

وی با بیان اینکه تا آغاز شرایطی که کشور بدون تحریم بتواند برنامه های خود را اجرایی کند، مقطع چند ماهه ای وجود دارد، گفت: بانک مرکزی در این فاصله با بهره گیری از ابزارهای پولی و مالی می تواند خروج از رکود و رشد اقتصادی را سرعت بخشد بنابراین مردان بانکی نقش مهم و موثری در این بخش دارند.

نوبخت تصریح کرد: پساتحریم که قرار است در قالب برنامه ششم توسعه اجرایی شود، هم اکنون در دست تهیه است لذا گسترش ابزارهای مالی در آن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته وی، برای دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد نیاز به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تا ۱۰۶۳ هزار میلیارد تومان در سال داریم که می توان بخشی از آن را از ابزارهای فناوری اطلاعات تامین مالی کرد.


ویدیو مرتبط :
شمارش معکوس نابودی داعش در عراق آغاز شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوبخت اعلام کرد ؛ آغاز شمارش معکوس برای لغو تحریم‌های بانکی



اخبار,اخباراقتصادی,  محمد باقر نوبخت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعلام شمارش معکوس برای رفع تحریم‌های نظام بانکی و بانک مرکزی بر نقش شبکه بانکی در تحقق رشد اقتصادی 8 درصد سالانه در برنامه ششم و شرایط اقتصادی در دوران پساتحریم تاکید کرد.

  محمد باقر نوبخت امروز در همایش تراکنش با اشاره به چند نکته در رابطه با عملکرد نظام بانکی در دوران تحریم و پساتحریم اظهار کرد: گرچه انتظارات فعالان اقتصادی در دوران تحریم از شبکه بانکی آن‌طور که باید برآورده نشده، اما باید این را هم در نظر گرفت که در شرایط سختی که پشت سر گذاشته‌ایم، فعالیت شبکه بانکی به ویژه در دو سال گذشته قابل تقدیر است که البته در این رابطه کاهش تورم از 40 درصد به 13 درصد سندی بر عملکرد مثبت بانک مرکزی در این دوران خواهد بود.

وی اشاره‌ای هم به عملکرد بانک مرکزی و مجموعه نظام بانکی در فاصله اجرایی شدن برجام و رفع کامل تحریم‌ها داشت و گفت: در این مقطع چند ماهه به‌طور حتم بانک مرکزی می‌تواند با استفاده از ابزارهای پولی و در کنار آن ابزارهای مالی به سرعت بخشی از خروج از رکود و ایجاد رشد اقتصادی کمک شایانی کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از مسوولیت بانک‌ها در شرایط پساتحریم و اجرایی شدن اهداف قانون برنامه ششم توسعه نیز سخن گفت و افزود: در حالی همان‌طور که پیشتر اعلام کرده‌ایم برای دستیابی به رشد سالانه 8 درصدی به حدود 800 هزار میلیارد تومان تا 1063 هزار میلیارد تومان سالانه منابع نیاز داریم که به‌طور حتم بانک‌ها می‌توانند با حضور گسترده در عرصه‌ فناوری و تامین مالی نقش موثری در این رابطه ایفا کنند.


اخبار اقتصادی  -  ایسنا