اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی فلوجه


سخنگوی نیروهای مردمی عراق با اشاره به تنگ تر شدن حلقه محاصره فلوجه از سوی نیروهای امنیتی و مردمی این کشور از آزاد سازی قریب الوقوع آن خبر داد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی نیروهای مردمی عراق با اشاره به تنگ تر شدن حلقه محاصره فلوجه از سوی نیروهای امنیتی و مردمی این کشور از آزاد سازی قریب الوقوع آن خبر داد.

به گزارش پایگاه العهد، کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: شمارش معکوس برای آزاد سازی شهر فلوجه یکی از خطرناکترین مراکز داعش آغاز شده است.

وی افزود: نیروهای عراقی حلقه محاصره را بر داعش در داخل فلوجه تنگ تر کرده اند و بر تمامی اطراف شهر مسلط هستند.

شایان ذکر است که عملیات آزاد سازی فلوجه از ۲۳ ماه مه گذشته شروع شده است و طی آن نیروهای عراقی متشکل از نیروهای ارتش، پلیس، نهاد مبارزه با تروریسم و مردمی و عشایری موفق به پیشروی های گسترده ای شده اند و مناطق مختلفی را از داعش آزاد کرده اند. ساعاتی قبل نیز نیروهای عراقی ناحیه الصقلاویه در شمال فلوجه را از لوث داعشی ها آزاد کردند و پرچم عراق را بر بالای مراکز دولتی به اهتزاز درآوردند.


ویدیو مرتبط :
شمارش معکوس نابودی داعش در عراق آغاز شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیروهای عراقی وارد فلوجه شدند / شمارش معکوس برای آزادسازی نخستین شهری که داعش اشغال کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رویترز:
نیروهای عراقی وارد فلوجه شدند / شمارش معکوس برای آزادسازی نخستین شهری که داعش اشغال کرد

پلیس و منابع پزشکی می‌گویند که هم‌زمان با آغاز فاز جدید عملیات فلوجه، سه انفجار در بغداد روی داد که دستکم ۲۴ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، پلیس و منابع پزشکی می‌گویند که هم‌زمان با آغاز فاز جدید عملیات فلوجه، سه انفجار در بغداد روی داد که دستکم ۲۴ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت.

عملیات فلوجه سوم خرداد آغاز شده بود و طی آن ارتش عراق با پشتیبانیحشد الشعبی و جنگجویان داوطلب عشایر سنی، اقدام به تشدید محاصره شهر کردند که در ۵۰ کیلومتری غرب بغداد واقع است.

فلوجه نخستین شهر بزرگ عراق بود که دو سال پیش به تصرف شبه‌نظامیان داعش در آمد. چند ماه پس از آن، تروریست ها، با حمله‌ای گسترده، مناطق وسیعی از شمال عراق را تصرف کردند. آنها در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، برپایی «داعش» اعلام کردند.