اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا


وزارت جنگ ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز رزمایش موشکی با نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا خبر داد.

خبرگزاری فارس: وزارت جنگ رژیم اسرائیل از‌ آغاز رزمایش مشترک موشکی با یگان ارتش آمریکا مستقر در اروپا (US EUCOM) خبر داد.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، این رزمایش «جونیپر کبرا» ( Juniper Cobra) نام دارد. در بیانیه وزارت جنگ رژیم اسرائیل در این زمینه آمده است: «در این رزمایش بیش از 17 هزار نظامی آمریکا، غیرنظامیان و پیمانکاران همراه با ارتش اسرائیل و در روشی که طی ‌آن اسرائیل با چالش‌های رایانه‌ای شبیه سازی شده مواجه خواهد شد، مشارکت دارند. وزارت جنگ اسرائیل رزمایش "جونیپر کبرا" را فرصتی برای افزایش همکاری‌های طولانی بین نیروهای نظامی می‌داند.»

سرلشگر «مارک لئوبن» فرمانده بخش رزمایش و ارزیابی‌های مقرهای فرماندهی آمریکا در اروپا نیز گفت که این رزمایش نخستین تمرین کشورش و مقر فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا در منطقه و در سال 2016 است.


ویدیو مرتبط :
آغاز نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) در آبهای خلیج ف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل برگزار می شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل برگزار می شود

حدود سه هزار نظامی آمریکایی در کنار هزاران نظامی از اسرائیل در این مانور مشارکت می کنند. این مانور بر توانمندی های دفاعی در مقابل حملات موشکی متمرکز است.مطبوعات اسرائیلی از انجام مقدمات برگزاری بزرگترین مانور مشترک میان این رژیم و آمریکا خبر دادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع امنیتی در تل آویو اعلام کردند این مانور بزرگترین مانور نظامی در تاریخ دو ارتش آمریکا و اسرائیل است. این مانور در اکتبر آینده برگزار خواهد شد.

در این رزمایش، شلیک دهها فروند موشک از ایران و صدها موشک از سمت سوریه به طرف اسرائیل و مقابله با آنها شبیه سازی می شود.

حدود سه هزار نظامی آمریکایی در کنار هزاران نظامی از اسرائیل در این مانور مشارکت می کنند. این مانور بر توانمندی های دفاعی در مقابل حملات موشکی متمرکز است.

همچنین در چارچوب ایجاد آمادگی ها برای انجام این مانور، ژنرال کریچ فرانکلین از فرماندهان ارشد فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا به اسرائیل سفر کند. همچنین فرماندهی مشترک برای ارتش های آمریکا و اسرائیل ایجاد شده است.

اسرائیل در این مانور نظامی از سامانه ضدموشکی پیشرفته و جدید "حیتس 2" استفاده خواهد کرد. آمریکا هم از سامانه موشکی "ایجیس" و "پاتریوت" استفاده می کند.

منابع امنیتی اسرائیل گفته اند که این رزمایش که بر تهدید بالستیک تمرکز دارد پیامی به ایران است.این رزمایش با توجه به تحولات در سوریه ، افزایش قدرت حزب الله لبنان، افزایش تعداد موشک ها و مهمات در اختیار سازمان های فلسطینی مستقر در غزه برگزار می شود.

روزنامه اسرائیلی معاریو همچنین نوشت: آمریکا 6 پایگاه نظامی سری در مناطق مختلفی از اسرائیل دارد. در این پایگاه ها، حجم زیادی از گلوله، موشک های هوشمند، موشک، مهمات و یک بیمارستان نظامی با 500 تختخواب وجود دارد. اسرائیل در صورتی که بخواهد به ایران حمله کند از امکانات این پایگاه استفاده خواهد کرد.

"دافید عیفری" فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل که قرار است به عنوان سفیر این رژیم در واشنگتن معرفی شود گفته است این پایگاه ها در غرب شهر هرتسیلیا، در فرودگاه بن گوریون، در پایگاه های هوایی عوفدا و نفاطیم در جنوب اسرائیل قرار دارند.

ارزش مهمات و تجهیزات نظامی موجود دراین پایگاه های نظامی آمریکا بیش از یک میلیارد دلار برآورد می شود.

روزنامه معاریو همچنین نوشته است دولت آمریکا خواستار دریافت 361 فروند موشک از نوع "توما هوک" شده است.آمریکا از این موشک ها در حمله به عراق در سال 2003 استفاده می کرد.

وزارت دفاع آمریکا در قراردادی با شرکت صنایع نظامی آمریکا (ریثون) به ارزش 338 میلیون دلار به دنبال تهیه این موشک هاست.این موشک ها بر شناورها و کشتی های جنگی زیرمجموعه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین نصب خواهند شد.

آمریکا همچنین از این موشک ها در حمله به سامانه های هشدار سریع حکومت قذافی در طرابلس، استفاده کرده بود.آمریکا در حمله به لیبی 124 موشک توما هوک را از طریق کشتی های جنگی و زیردریایی های خود شلیک کرده بود./عصرایران