اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94


مرحله تاکتیکی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 با اعلام رمز این رزمایش توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا: مرحله تاکتیکی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 با اعلام رمز این رزمایش توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان آغاز شد.

صبح امروز با اعلام رمز یا زهرا (س) توسط امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 در محدوده تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شد.

در مرحله اول رزمایش یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی نداجا به منظور جلوگیری از احتمال نفوذ دشمن فرضی به محدوده آب‌های تحت کنترل عملیاتی با بهره گیری از کلیه امکانات نسبت به رهگیری آن‌ها اقدام کرده و به مناطق ماموریتی اعزام شدند.

همچنین یگان‌های موشکی ساحل به دریا، تیپ‌های تفنگداران اعم از ستون‌های خودرویی تاکتیکی، راکت اندازها، توپخانه ساحلی، سایت‌های تاکتیکی جمع آوری اطلاعات الکترونیکی، سامانه‌های متحرک و تاکتیکی جنگ‌های الکترونیکی و یگان‌های پروازی در محدوده رزمایش گسترش یافته و مستقر شدند. همچنین شناورهای سطحی، قایق‌های تندرو، یگان‌های پروازی،‌ زیر دریایی سنگین کلاس طارق و شناورهای بومی نیز در منطقه مستقر شدند.

یگان‌های سیار آمادی و پشتیبانی و امدادی نداجا نیز در جنوب استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای انجام امور مردم‌یاری در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر شدند.

اجرای پدافند غیر عامل توسط تیم‌های مهندسی رزمی نیروی دریایی از دیگر اقدامات کارکنان نیروی دریایی در اولین روز رزمایش خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
آغاز رزمایش نیروی دریایی چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش


رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش جهوری اسلامی در جنوب کشور و آبهای دریای عمان آغاز شد.

خبرگزاری مهر: رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش جهوری اسلامی در جنوب کشور و آبهای دریای عمان آغاز شد.

این رزمایش در جنوب استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، شرق تنگه هرمز و سواحل مکران تا مدار ۱۰ درجه شمالی در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا ۷ روز آینده ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام قرارگاه فرهنگی رسانه ای این رزمایش دراولین مرحله یگانهای نیروی زمینی در قالب طرحهای چابک سازی ،سرعت عمل خود را در جابجایی، امداد رسانی ، ایجاد استحکامات مهندسی و همچنین استقرار پاسگاه های فرماندهی در نقاط مختلف استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارزیابی کردند.

همچنین یگان‌های رزمی پیاده، زرهی، توپخانه، پهپاد، جنگال و نیروهای ویژه هوابرد تیپ ۶۵ نیروی زمینی ارتش در منطقه رزمایش محمد رسوالله(ص) استقرار و ضمن گسترش، آرایش عملیاتی به خود گرفتند.

یکان‌های رزمی و عملیاتی نیروی زمینی ارتش در اولین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) که در وسعت دو میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع در دریا از مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و در خشکی بخش وسیعی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در برمی‌گیرد، آرایش عملیاتی به خود گرفته و آماده رزم شدند.

براساس این گزارش ابتدا یکان‌های رزمی و عملیاتی نیروی زمینی ارتش متشکل از تیپ‌های پیاده، مکانیزه و تکاوری با حضور در منطقه رزمایش جهت مقابله با دشمن فرضی آرایش عملیاتی گرفتند.

همچنین یکان‌های رزمی پیاده، زرهی، توپخانه، پهپاد، جنگال (جنگ الکترونیک) و نیروهای ویژه هوابرد تیپ ۶۵ نیروی زمینی ارتش (نوهد) جهت اجرای عملیات‌های آفندی و پدافندی و مقابله با اهداف متخاصم در منطقه رزمایش استقرار و گسترش یافتند.

در بخش زمینی رزمایش پرواز موفق اطلاعاتی پهبادهای ساخته شده این نیرو و صنایع دفاعی اجرای، نشست های متعدد ستادی برای هدایت یگانها در وضعیت های غیرمترقبه، شبیه سازی بازی جنگ، استفاده از سامانه های شنود و فناوریهای نوین ارتباطی و جنگ الکترونیک وهمچنین اجرای پرشهای چتر بازی بخشهایی از اولین مرحله رزمایش بود که با بکارگیری ۲۷ رسته و تخصص نیروی زمینی صبح امروز اجرا شد.

همزمان با مرحله زمینی،  انواع واحدهای شناور نیروی دریایی و یگانهای پروازی این نیرو به مناطق تعیین شده عزیمت کردند و سامانه های پدافند هوایی با بردهای مختلف در مناطق تعیین شده مستقر و تمرینات انواع جنگنده های نیروی هوایی آغاز شده است.