اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز دور جدید استخدام‌ها در وزارت صنعت


در گام اول، 1500 نفر از نیروهای متخصص جذب زیرمجموعه‌های این وزارتخانه می‌شوند.

مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز استخدام 1500 نفر از نیروهای متخصص در یکی از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: راهبرد صادرات با ارزش افزوده بالا به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

فریدون احمدی  از آغاز دور جدید استخدام نیروهای متخصص در زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: در گام اول، 1500 نفر از نیروهای متخصص جذب زیرمجموعه‌های این وزارتخانه می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در آخرین جلسه هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، مصوب شد تا این شرکت 1500 نفراز فارغ‌التحصیلان دانشگاههای معتبر کشور را با برگزاری آزمون در سال جاری استخدام کند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به طور مستقیم در شرکت ملی مس ایران استخدام می‌شوند، اظهار داشت: صنایع مس ایران زیرمجموعه‌های متعددی دارد و بسیاری از امور توسط پیمانکاران انجام می شود؛ اما استخدام فوق‌الذکر فقط مربوط به شرکت ملی صنایع مس ایران می‌شود.

به گفته احمدی، برای حمایت از تولید داخلی جذب نیروی متخصص و توجه به آموزش کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه صنعت مس نقش بسزایی در تولید ملی دارد؛ لازم است تا از پتانسیل‌های این صنعت برای تقویت تولید ملی استفاده شود؛ چراکه مس از جمله صنایع مادر و زیرساختی در کشور است.
 
وی اظهار داشت: با عنایت به راهبرد مقام معظم رهبری در حمایت از کار و سرمایه ایرانی لازم است تا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در بخش صنعت و معدن کشور انجام شود تا صادرات بخش معدنی کشور فارغ از صادرات مواد خام به سمت صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده بالاتر حرکت کند.


ویدیو مرتبط :
آغاز سال کاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نعمت‌زاده تغییرات در وزارت صنعت را آغاز کرد



نعمت‌زاده,تغییرات در وزارت صنعت,وزارت صنعت

نعمت‌زاده تغییرات در وزارت صنعت را آغاز کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تغییرات در این وزارتخانه را کلید زد.

به گزارش  مهر، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در احکامی جداگانه، مدیرکل روابط عمومی و مدیرکل دفتر وزارتی را منصوب کرد.
محمدرضا نعمت زاده در حكمی، منوچهر طاهایی را به سمت رییس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب كرد.

در حكم انتصابی آمده است: با عنایت به شایستگی، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حكم به سمت رییس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی منصوب می شوید. با توجه به ابعاد مختلف و گستردگی و فرابخشی بودن حوزه فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقتضا می كند كه ملت شریف ایران اسلامی از برنامه ها و اقدامات و عملكردها، مطلع و برای همراهی به موقع در جریان امور قرار گیرند.

 

انتظار می رود روابط عمومی با بهترین و موثرترین شیوه ها برای ایجاد تعامل، اطلاع رسانی و همكاری مشترك با ذینفعان وزارتخانه اقدام و با بهره گیری از امكانات، فرصت ها و مشاركت های اقتصادی و اجتماعی در عرصه های داخلی و بین المللی اهتمام ورزد. اطمینان دارم در اجرای وظایف محوله، از همكاری مدیران محترم، كارشناسان و همكاران ارجمند برخوردار خواهید بود."

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از زحمات حسین پرسان فومنی مدیركل قبلی روابط عمومی در مدت زمان تصدی این مسوولیت تشكر و برای وی در مسوولیت های آینده آرزوی موفقیت كرد.
منوچهر طاهایی رئیس جدید مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای مدرك كارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

 

وی در سال 62 كارمند واحد مركزی خبر صدا و سیما و پس از آن مدیركل صدا و سیمای مازندران، گلستان و كرمانشاه، مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در بوسنی و هرزگوین، مدیر گروه اجتماعی و اقتصاد شبكه دو سیما، رییس كل روابط عمومی شركت ملی صنایع پتروشیمی، مدیر امور اداری شركت كالای نفت تهران، رییس روابط عمومی شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی و مدیر كل روابط عمومی وزارت نفت بوده است.

همچنین در حكم دیگری از سوی وزیر، حسین حاجی پور به سمت مدیركل دفتر وزارتی منصوب شد. در این حکم نعمت زاده آورده است: نظر به مراتب شایستگی ، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حكم به سمت مدیركل دفتر وزارتی منصوب می‌شوید.

وی خاطر نشان كرده است: انتظار دارد با عنایت به جایگاه خطیر حوزه وزارتی با اتكال به خداوند متعال،‌حسن تدبیر و برقراری ارتباط موثر و پویا با مراجعین و جلب رضایت آنها و همكاری و هماهنگی با معاونین، مدیران و روسای سازمانها و شركتهای وابسته با بهره گیری از توان كارشناسان و كاركنان دفتر، در راستای تسهیل فرآیندها و فعالیتها با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی  دولت تدبیر و امید در چارچوب شرح وظایف و انجام امور محوله موفق و موید باشید.

همچنین وزیرصنعت، معدن وتجارت از خدمات آقای مرداسی در مدت زمان تصدی ایشان در سمت مدیركل دفتر وزارتی تشكر كرد.
در همین حال، گفته می شود به احتمال زیاد، مجتبی خسرو تاج ( معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در دولت اصلاحات) به عنوان قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسن یوسف سینکی (معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در دولت اصلاحات) به عنوان معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، و حسین سلطانی نیا (نماینده تام الاختیار وزیر در مناطق آزاد در دولت اصلاحات) به عنوان رئیس کل سازمان توسعه تجارت منصوب خواهند شد./مهر