اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز جشنواره موسیقی فجر با «نی نوا»


سازهای نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای قطعه «نی‌نوا» اثر ماندگار «حسین علیزاده» کوک شد تا سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازهای نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای قطعه «نی‌نوا» اثر ماندگار «حسین علیزاده» کوک شد تا سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

چوب رهبری «علی رهبری» دقایقی پیش در شامگاه (21 بهمن‌ماه) و در نخستین شب اجراهای جشنواره‌ی موسیقی فجر به حرکت درآمد و قطعه «نی‌نوا»ی حسین علیزاده با حضور دو سولیست «نی» اجرا شد؛ سیامک‌ جهانگیری نی اول و حسین خوش‌چهره نی دوم این اثر را نواختند.

در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر و پیش از اجرای ارکستر سمفونیک تهران، «هنگامه اخوان» و «نجمه تجدد» به میزبانی بانوان ایرانی، اجراهایی را با گروه‌های‌شان (بهار و همنوازان) روی صحنه بردند.

تالار وحدت 22 بهمن‌ماه نیز میزبان «آرزو علیوا» خواننده کشور جمهوری آذربایجان خواهد بود که برای بانوان روی صحنه اجرایی خواهد داشت. گروه «وزیری» با حضور کیوان ساکت - سرپرست و نوازنده تار - و سالار عقیلی - خواننده - 23 بهمن‌ماه یکی از کنسرت‌های پرمخاطب جشنواره را اجرا خواهد کرد. 24 بهمن‌ماه لوریس چکناواریان ارکستر موسیقی ملی ایران را رهبری خواهد کرد و امیل تاباکوف نیز در همین شب با ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه خواهد رفت. 25 بهمن‌ماه برج میلاد میزبان اسطوره‌ی سی‌تارنوازی هندوستان «شجاعت حسین‌خان» است و مسعود شعاری و کریستف رضاعی هم کنسرت «سیر» را همین روز در تالار وحدت برگزار می‌کنند.

26 بهمن‌ماه شهرداد روحانی در برج میلاد برای مخاطبانش پیانو می‌نوازد و کاوه یغمایی هم در این روز، برای اولین‌بار در قالب جشنواره موسیقی فجر، در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با مخاطبانش دیدار خواهد کرد. 27 بهمن‌ماه اردشیر کامکار و بهداد بابایی در تالار وحدت دونوازی می‌کنند. 28 بهمن‌ماه نیز نوبت کامکارهاست تا «شادمانه»های‌شان را با مخاطبان در میان بگذارند. آنتونیو ری و سهراب پورناظری 29 بهمن‌ماه در برج میلاد روی صحنه می‌روند و 30 بهمن‌ماه در آخرین شب جشنواره، گروه «چارتار» که یکی از پرفروش‌های جشنواره‌ی سی‌ویکم است در برج میلاد برنامه خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
نینـــوا در نی نوا|دستگاه:نوا|موسیقی:استاد حسین علیزاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آغاز جشنواره موسیقی فجر


این دوره از جشنواره که ۲۴ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند گروه‌های موسیقی در دو بخش جنبی و رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه به اجرا خواهند پرداخت.

تابناک: این دوره از جشنواره که ۲۴ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند گروه‌های موسیقی در دو بخش جنبی و رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه به اجرا خواهند پرداخت.

 بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره که ۲۴ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند گروه‌های موسیقی در دو بخش جنبی و رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه به اجرا خواهند پرداخت.

در بخش جنبی این جشنواره گروه‌های موسیقی سنتی، محلی، کلاسیک، بانوان، کودک و پاپ و نیز گروه‌های بین الملل به روی صحنه خواهند رفت. همچنین گروه‌های بخش رقابتی نیز که رشد ۶۱ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌اند در شاخه‌های کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیرایرانی و آواز جمعی در حضور هیات داوران رپرتوار خود را اجرا می‌کنند.

مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر یکم اسفندماه با معرفی گروه‌های برگزیده برگزار خواهد شد که طی آن در بخش آهنگسازی که امسال در شاخه‌های آهنگسازی موسیقی غیرایرانی، پایان نامه و آهنگسازی بخش ویژه با موضوع حماسی برگزار می‌شود، نفرات برگزیده از نگاه هیات داوران نیز اعلام می‌شوند.

امسال نیز همانند دوره‌های گذشته برخی استانهای کشورمان میزبان جشنواره بیست و نهم خواهند بود که اسامی این استان‌ها به زودی از سوی ستاد خبری جشنواره اعلام خواهد شد.