اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز ثبت نام نوروزی عتبات


سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام قطعی در کاروان‌های نوروزی عتبات عالیات از ساعت 9 صبح امروز بر اساس زمان مشخص شده برای هر یک از اولویت‌ها، انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت نام قطعی در کاروان‌های نوروزی عتبات عالیات از ساعت 9 صبح امروز بر اساس زمان مشخص شده برای هر یک از اولویت‌ها، انجام خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: ثبت نام قطعی در کاروان‌های عتبات از امروز (چهارشنبه 5 اسفندماه) آغاز خواهد شد و پذیرفته شدگان در قرعه کشی می‌توانند بر اساس زمان اعلام شده برای هر یک از اولویت‌ها، برای قطعی نمودن ثبت نام خود در کاروان‌های عتبات از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام سازمان حج و زیارت به آدرس atabat.haj.ir اقدام نمایند.

در این اطلاعیه همچنین زمان ثبت نام قطعی برای هر یک از اولویت‌ها به شرح ذیل اعلام شده است:

اولویتهای ( 1 و 2 ) از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه

اولویتهای (3 و 4) از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه

اولویت (5 و 6) از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه

اولویت (7و8) از ساعت 14 بعدازظهر روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه

اولویت (9) از ساعت 15 بعدازظهر روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه

اولویت (10) از ساعت 16 بعدازظهر روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه

اولویت 11 (ذخیره1) از ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه 10 اسفند ماه به سامانه یادشده مراجعه و از وضعیت پذیرش خود مطلع گردند.

اولویت 12 (ذخیره2) از ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 12 اسفندماه به سامانه یاد شده مراجعه و از وضعیت پذیرش خود مطلع گردند.

در این اطلاعیه تأکید شده داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ اعزام ضروری است و فرزندان بالای 17 سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند.

در این اطلاعیه تصریح شده فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و جایگزینی یا انتقال به غیر، میسر نمی باشد.

شایان ذکر است متقاضیان اعزام به عتبات عالیات برای سفرهای 21 اسفند امسال لغایت 10 اردیبهشت ماه سال 95 که از 20 تا 28 بهمن در سامانه عتبات سازمان حج و زیارت اقدام به پیش ثبت نام کرده اند، می توانند با مراجعه به سامانه(atabat.haj.ir) و وارد کردن کد رهگیری و اطلاعات شناسنامه ای خود، از نتایج قرعه کشی مطلع گردند.


ویدیو مرتبط :
ثبت نام اینترنتی _ عتبات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات آغاز شد+جزئیات



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای جزئیات پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات را اعلام کرد.

به گزارش فارس، سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای از آغاز پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات خبر داد، در متن این اطلاعیه آمده است:

متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 21 اسفند ماه 94 لغایت  15 خرداد ماه 95 هستند، با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت (http://atabat.haj.ir) می‌توانند برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام کنند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح امروز (سه شنبه بیستم بهمن) لغایت ساعت 16 روز سه شنبه 27 بهمن ماه خواهد بود.

نتایج قرعه کشی روز شنبه  اول اسفند ماه بر روی سامانه پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) قابل رویت خواهد بود.

به جهت آشنایی کامل با مراحل و روش ثبت نام خواهشمند است حتماً موارد ذیل را مطالعه و سپس نسبت به انجام پیش ثبت نام اقدام نمائید.

متقاضیان می توانند به یکی از دو روش ذیل نسبت به پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام کنند:

الف- پیش ثبت نام گروهی، از 1 تا 7 نفره (ثبت نام در این روش حداقل 1 نفر و حداکثر تا 7 نفر می‌باشد)

ب- پیش ثبت نام گروهی، فقط 35 نفره (ثبت نام در این روش می‌بایست حتماً 35 نفر کامل باشد)

توجه مهم: افرادی که مبادرت به ثبت نام 35 نفره می‌کنند درصورتیکه تعدادی از آنها منصرف یا از آن گروه خارج شوند (گروه جدید تشکیل دهند) و عدد گروه به کمتر از 25 نفر تقلیل یابد؛ گروه اولیه حذف شده و در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

توجه: فقط 15درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام‌های گروهی (گروههای 35 نفره) است، لذا پیشنهاد می‌شود برای آنکه از امکان بیشتری برای تشرف بهره مند شوید، در گروه‌های حداکثر تا 7 نفره ثبت نام کنید.

تذکرات مهم:
1- هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج گردد.

2- هر نفر  فقط یکبار و در یک گروه می‌تواند (به عنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام نماید  و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می‌تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت  اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

3- کد ملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت  مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌احوال کشور مبنای عمل خواهد بود، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آورید.

4- پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام (سه شنبه 27 بهمن ماه) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نمی‌باشد.

5- با توجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروان‌ها از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

6- در صورتیکه تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام در ماه‌های اعلام شده در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت  به آنها اعلام می‌گردد و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

7- قرعه کشی و اعزام  افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه (قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائید.

8- تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

9- کد ملی همه افراد ده رقمی بوده و باید کلیه ارقام (صفرهای سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود.

10- پس از تکمیل فرم و ثبت آن، اطلاعات دریافتی جهت کنترل نمایش داده می‌شود، اطلاعات نمایش داده شده را به دقت کنترل  و در صورت صحت، گزینه تأیید را انتخاب  و نسبت به قطعی نمودن پیش ثبت‌نام خود  اقدام نمائید. چنانچه اطلاعات نمایش داده شده صحیح نیست با انتخاب گزینه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغایرتها اقدام نمائید.

11- پس از قطعی نمودن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می‌دهد که متقاضیان بایستی این شماره را یادداشت نموده و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهداری نمایند.

12- داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 4 ماه از تاریخ اعزام ضروری است ضمناً فرزندان بالای 17 سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند.

13- فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی، میسر نمی‌باشد.

 

 اخبار  اجتماعی  -  فارس