اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز ثبت نام آزمونهای فراگیر از مهرماه/ پذیرش دانشجو در 2 نوبت تحصیلی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آغاز ثبت نام آزمونهای فراگیر از مهرماه/ پذیرش دانشجو در 2 نوبت تحصیلی

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از آغاز نام نویسی در سه آزمون فراگیر این دانشگاه که در مهرماه خواهد بود، خبر داد و بار دیگر اعلام کرد که این آزمون برای دو نوبت تحصیلی دانشجو می پذیرد.

عبدالله معتمدی در گفتگو مهر اضافه کرد: هر سه آزمون فراگیر کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد در آذرماه سال جاری برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز در شیوه پذیرش دانشجو هیچ تغییری اعمال نخواهد شد به پذیرش دانشجو برای دو نوبت اشاره کرد و گفت: هر سه آزمونی که در آذرماه برگزار خواهند شد، برای دو نوبت تحصیلی یعنی نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 و 93-92 دانشجو می پذیرند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور درباره ساز و کار این شیوه پذیرش، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در بهمن ماه سال جاری دانش آموخته شده باشند، از نیمسال دوم تحصیلی 92-91 می توانند در هر کدام از این سه مقطع فراگیر پیام نور تحصیل خود را آغاز کنند، همچنین دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی و متقاضیانی که در سال تحصیلی جاری دانش آموز دوره پیش دانشگاهی هستند امکان شرکت در آزمون را دارند.

به گفته معتمدی پس از شرکت و پذیرش در کنکور، سال تحصیلی این عده از متقاضیان و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تیرماه سال آینده دانش آموخته می شوند، از مهرماه سال آینده آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول دانشگاه پیام نور همچنین متذکر شد متقاضیانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پیش از بهمن ماه سال جاری دریافت کرده باشند در نیمسال دوم تحصیلی 92-91 دانشجوی پیام نور خواهند شد./مهر


ویدیو مرتبط :
آغاز مهربانی ، آغاز سال تحصیلی مبارک باد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های فراگیر پیام نور از 9 مهر/ظرفیت پذیرش در مقاطع مختلف



  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


معاون آموزشی دانشگاه پیام نور به ایسنا خبر داد:
آغاز ثبت‌نام آزمون‌های فراگیر پیام نور از 9 مهر/ظرفیت پذیرش در مقاطع مختلف
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از آغاز دور جدید ثبت‌نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور از مهر ماه خبر داد و گفت: دانشجویان می‌توانند در سه مقطع كارشناسی ناپیوسته، كارشناسی پیوسته و مقطع ارشد ثبت‌نام كنند.
دكتر معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه ثبت‌نام دوره‌های فراگیر مقاطع كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی دانشگاه پیام نور 9 تا 16 مهر ماه انجام می‌شود، اظهار كرد: همچنین ثبت‌نام فراگیر دوره كارشناسی ارشد 12 تا 20 مهرماه انجام می‌شود.
وی در خصوص زمان برگزاری دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور، گفت: آزمون فراگیر امسال دانشگاه پیام نور 24 آذر ماه برگزار می‌شود.
تغییرات آزمون امسال/یك آزمون برای 2 مرحله پذیرش
وی به تفاوت‌های آزمون فراگیر امسال اشاره كرد و گفت: امسال از طریق آزمون فراگیر هم برای بهمن و هم برای مهر ماه سال 92 دانشجو پذیرش خواهد شد.
وی افزود: دانشجویانی كه تحصیل آن‌ها در 31 دی ماه سال 91 تمام شود و در آزمون فراگیر پذیرش شوند می‌توانند از بهمن ماه به عنوان دانشجویان جدید فراگیر پذیرش شوند. همچنین دانشجویانی كه درس آن‌ها تا 31 دی ماه سال 91 پایان نیابد در مهر ماه سال 92 به عنوان دانشجوی فراگیر پذیرش خواهند شد.
معتمدی تاكید كرد: بر این اساس دانشجویان پیش‌دانشگاهی و همچنین دانشجویان شاغل در سال آخر نیز می‌توانند در آزمون فراگیر شركت كنند و پس از پایان درسشان و در صورت قبولی در مهر ماه سال 92 در دانشگاه پیام نور پذیرش خواهند شد.
ظرفیت پذیرش آزمون
معاون دانشگاه پیام نور در خاتمه با بیان اینكه پذیرش بر اساس ظرفیت است، در خصوص ظرفیت‌های آزمون امسال به ایسنا گفت: بر این اساس در مقطع كارشناسی در هر رشته محل بین 30 تا 50 نفر پذیرش خواهند شد. همچنین در مقطع كارشناسی ارشد نیز 15 نفر به صورت آموزش محور و 15 نفر به شیوه آموزش و پژوهش‌ محور پذیرش خواهند شد./ایسنا