اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز ثبت درخواست میهمانی و نقل و انتقالات دانشجویان آزاد



اخبار,اخبار دانشگاه,درخواست نقل و انتقال دانشجویان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت درخواست های میهمانی و نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از 15 آذر ماه خبر داد.

دکتر طه هاشمی با اعلام این مطلب گفت: ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویان برای نیمسال دوم سال تحصیلی 95-94 از 15 آذرماه لغایت 30 آذر از طریق سایت اینترنتی معاونت دانشجویی و فرهنگی به آدرس اینترنتی www.stu.iau.ir صورت می گیرد.

وی با اشاره به محدودیت زمان ثبت درخواست های میهمانی و انتقال دانشجویان، گفت: دانشجویان از موکول کردن ثبت درخواست های خود به روزهای پایانی خودداری کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان باید قبل از ثبت درخواست با مطالعه دقیق ضوابط و آئین نامه موجود در سامانه نسبت به انتخاب ماده واجد شرایط اقدام کنند، اظهار داشت: ثبت درخواست در سامانه صرفا با استفاده از کد ملی و شماره دانشجویی که از طریق واحد محل پذیرش فعال شده امکان پذیر است.

طه هاشمی افزود: دانشجویان می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل یا مشاوره در خصوص آئین نامه و نحوه ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات مراتب را از طریق حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دانشگاهی پیگیری کنند.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، وی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به خانواده معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران علاوه بر ضوابط ماده 62 قانون جامع ایثارگران، جانبازان 10 درصد و بالاتر و فرزند ایشان، خواهر و برادر شهید، رزمندگان دارای 6 ماه و بیشتر حضور داوطلبانه در جبهه با ارائه مدرک مربوطه می توانند پس از بارگزاری مدارک از طریق سامانه نقل و انتقالات اقدام کنند.

اخبار دانشگاه - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ثبت قرارداد پرسپولیسی ها و گزارش کامل نقل و انتقالات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز زمان ارایه درخواست نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد از امروز/اعلام جزئیات انتقال



اخبار دانشگاه,آغاز زمان درخواست نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد

آغاز زمان ارایه درخواست نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد از امروز/اعلام جزئیات انتقال

دانشجویان می‌توانند درخواست نقل و انتقالات خود را از امروز ۱۶ خردادماه تا ۱۶ تیرماه برای نیم‌ سال اول سال تحصیلی ارایه دهند.

به واحدهای دانشگاه آزاد اختیار کامل داده شده است تا دانشجویان بتوانند برای نقل و انتقالات به واحد مبدا مراجعه کرده و در همان جا مسائل نقل و انتقالات را پیگیری کنند.

در حال حاضر به جز استان‌های تهران و البرز در تمام استان‌ها شرایط نقل و انتقالات بر اساس آیین‌نامه فراهم است، بر این اساس رعایت جدول هم‌طرازی الزامی ندارد و دانشجویان می‌توانند در واحدهای غیرهم‌طراز بحث مهمانی خود را پیگیری کنند.

خانواده‌های ایثارگران و افراد دارای بیماری‌های خاص و همچنین فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مشمول نقل و انتقال استان تهران و البرز می‌شوند.

براساس این گزارش، بیماران تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیوی، ام‌اس و برخی سرطان‌ها شامل آیین‌نامه بیماران خاص می‌شوند و بیماران دیگر نیز می‌توانند از طریق کمیته پزشکی بررسی کنند. به طور مثال اگر در شهرستانی بیماری وجود داشته باشد که امکان درمان وی در آن شهرستان نباشد کمیسیون پزشکی تشخیص می‌دهد که این دانشجو در نزدیکترین مکان به تحصیل ادامه دهد.

بر اساس آیین‌نامه در طراز‌های بالا به پایین امکان مهمانی دائم وجود دارد ولی اگر از طراز پایین به بالا باشد نظر دبیر هیئت امنای استان‌ها نیز لازم است.

به واحدهای دانشگاه آزاد اجازه داده شده است که تا 20 درصد انتقال ورودی‌های هر سال را در هر رشته تحصیلی پیگیری کنند. در واحدها کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نقل و انتقالات شامل معاونت دانشجویی، مدیر دانشجویی، رئیس واحد و رئیس مرکز تشکیل شده است که این مسائل را پیگیری می‌کند.

دانشجویان متقاضی از 16 خردادماه تا 16 تیرماه در نیم‌سال اول و از 15 آذرماه تا 15 دی ماه در نیم سال دوم برای ارائه درخواست خود به واحد مبدا فرصت دارند.

افرادی که نتایج آزمونشان شهریورماه اعلام می‌شود باید بدانند که برای مهمان شدن حتما باید یک ترم را بگذرانند که این یک ترم می‌تواند از طریق مرخصی تحصیلی یا ثبت‌نام باشد.

برای انتقال و مهمانی دانشجویان هزینه‌ای دریافت نمی‌شود ولی افرادی که مهمان موقت هستند باید درصدی را به واحد مبدا پرداخت کنند که این درصد معادل ده درصد شهریه ثابت دانشگاه است.

در حال حاضر این شرایط برای تمام استان‌ها به جز استان‌های تهران و البرز انجام می‌شود ولی در استان‌های تهران و البرز نیز افراد واجد شرایط می‌توانند از این شرایط بهره ببرند. به طور مثال دخترانی که ازدواج می‌کنند می‌توانند از شرایط نقل و انتقالات استفاده کنند. همچنین افرادی که پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند نیز شامل این آیین‌نامه می‌شوند.

در مورد مقطع کارشناسی ارشد نیز این آیین‌نامه به همین ترتیب به واحدها ابلاغ شده است ولی در مورد دکترای تخصصی مهمانی و انتقال ممنوع مطلق است.

همچنین افرادی که دو ترم معدل بالای 17 داشته باشند نیز مشمول این آیین‌نامه هستند و کسانی که در دوره مهمانی موقت خود در طول دو ترم معدل بالای 14 داشته باشند، می‌توانند مهمان دائم شوند.

این آیین‌نامه برای مدیران سیاسی یعنی سفرا، وزرا، نمایندگان مجلس و همسران و فرزندانشان نیز امکان‌پذیر است./خبرگزاری فارس