اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز ثبت‌ نام مهمانی و انتقالی دانشجویان


ثبت‌نام متقاضیان انتقالی و مهمانی سال تحصیلی آینده از طریق سامانه اداره کل خدمات آموزشی وزارت علوم آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا: ثبت‌نام متقاضیان انتقالی و مهمانی سال تحصیلی آینده از طریق سامانه اداره کل خدمات آموزشی وزارت علوم آغاز شد.

سامانه ثبت درخواست متقاضیان انتقالی تا 31 اردیبهشت ماه فعال خواهد بود، بنابراین دانشجویان برای ارسال درخواست خود تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند.

دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی که متقاضی مهمانی و یا انتقال در سال تحصیلی آینده هستند، باید در مدت اعلام شده با مراجعه به سایت وزارت علوم به نشانی www.msrt.ir مراجعه و با ورود به سامانه خدمات آموزشی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند، چرا که این فرصت تنها یک بار در سال است.

همچنین پس از ثبت درخواست دانشجویان، دانشگاه مبدا از اول خرداد ماه تا 15 تیرماه فرصت بررسی اطلاعات دانشجو و اعلام رای خود دارد که در نهایت دانشگاه مقصد نیز پس از آن 15 تیر ماه تا پایان مرداد ماه فرصت بررسی خواهند داشت که در صورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاه‌های مبداء و یا مقصد، هر کدام از دانشگاه‌ها باید دلایل عدم موافقت با درخواست دانشجو را اعلام کند.

در این سامانه کلیه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی اعم از روزانه و شبانه و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی امکان ثبت تقاضای میهمانی و انتقال را دارند.

همچنین به دانشجویان میهمان خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
ثبت نام دانشجویان جدید الورود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویان از اول اردیبهشت



ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویان, سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان

آغاز ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویان از اول اردیبهشت

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ثبت تقاضای مهمانی و انتقال دانشجویی برای سال تحصیلی آینده از اولین دقایق روز یکشنبه، اول اردیبهشت ماه 92 به صورت اینترنتی آغاز می شود.

ˈمجتبی بذرافشان مقدمˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشجویانی که متقاضی مهمانی و انتقال برای هر دو نیمسال تحصیلی 93-1392 هستند می توانند از اولین دقایق بامداد روز یکشنبه، اول اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان به نشانی www.msrt.ir/sites/ddstu پس از مطالعه دقیق آیین نامه، درصورت داشتن شرایط لازم برای ثبت درخواست مهمانی و انتقال خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویی تا 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دانشجو باید ترم اول و آخر دوره تحصیلی خود را در دانشگاه مبدا بگذراند و درصورت داشتن شرایط خاص، درخواست مهمانی یا انتقال با موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد از طریق شورای بررسی موارد خاص دانشگاه قابل بررسی و تصمیم گیری خواهد بود.

بذرافشان ادامه داد: دانشگاه مبدا پس از بررسی تقاضای مهمانی و انتقال دانشجویان، درصورت داشتن شرایط لازم، موافقت خود را برای نیمسال اول و دوم تا نیمه اول تیرماه اعلام کرده و ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند.

به گفته وی، دانشگاه مقصد نیز موظف است نتیجه را حداکثر تا 10 شهریورماه به اطلاع دانشگاه مبدا و شخص دانشجوی متقاضی برساند.

معاون امور دانشجویان داخل تصریح کرد که آیین نامه مهمانی و انتقال دانشجویی امسال هم مانند سال های گذشته مورد بازنگری قرار می گیرد و تسهیلات بیشتری برای متقاضیان اعمال خواهد شد./ایرنا