اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز تور آسیایی سفر به سرزمین کانگوروها


مرحله انتخابی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا درحالی چهارشنبه شب با انجام 10 دیدار آغاز می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران در دیداری انتقامی میزبان لبنان است و عربستان و چین در شهر دمام مهم‌ترین دیدار شب نخست را برگزار می‌کنند.

خبرگزاری مهر: مرحله انتخابی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا درحالی چهارشنبه شب با انجام 10 دیدار آغاز می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران در دیداری انتقامی میزبان لبنان است و عربستان و چین در شهر دمام مهم‌ترین دیدار شب نخست را برگزار می‌کنند.

 مرحله گروهی مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های 2015 - استرالیا از فردا چهارشنبه با برگزاری 10 مسابقه در گروه‌های پنجگانه آغاز می‌شود که در نهایت دو تیم برتر هر گروه جواز حضور در مرحله نهایی این جام را به دست می‌آورند.

با توجه به اینکه تیم‌های استرالیا میزبان جام، ژاپن قهرمان و کره‌‍جنوبی تیم سوم جام ملت‌های 2011، کره‌شمالی قهرمان مسابقات چلنج کاپ سال 2012 پیش از این جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند، می‌توان اذعان داشت این رقابت‌ها در غیاب چهار تیم مطرح شرق آسیا یا نمایندگان قاره کهن در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی آغاز می‌شود.

رقابت قهرمان غرب آسیا با دو مدعی عربی

در گروه A سوریه قهرمان مسابقات غرب آسیا در امان به مصاف تیم مدعی عمان می‌رود. اردن هم که در مرحله مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی داشته است، در خانه میزبان سنگاپور است. در این گروه سنگاپور در رقابت با سه تیم مدعی عربی، بخت اندکی برای صعود به مرحله نهایی این جام دارد. در این بین اما انگیزه عمانی‌ها بیش از سوریه و اردن است زیرا این تیم می‌خواهد پس از یک دوره غیبت، مجددا به جام ملت‌های آسیا صعود کند.

مصاف ایران با شگفتی‌سازان

مدعی اصلی گروه B تیم ملی ایران است که در ماه‌های اخیر نتایج خوبی را با کارلوس کی‌روش پرتغالی به دست نیاورده است. این تیم درحالی چهارشنبه میزبان لبنان است که برای گرفتن انتقام از این تیم عربی و برداشتن قدم محکم در روز نخست این مسابقات، در ورزشگاه آزادی به مصاف این تیم می‌رود. این یک بازی حیثیتی برای ملی‌پوشان ایران است که با شکست دادن این تیم عربی بار دیگر در فوتبال آسیا قدرتنمایی کرده و ناکامی‌های گذشته را جبران کنند.

پیروزی تیم ملی در این دیدار که بعد از مدت‌ها سیدمهدی رحمتی را درون دروازه نمی‌بیند، بار دیگر آرامش را به کارلوس کی‌روش، دستیارانش و ملی‌پوشان هدیه می‌کند و زمینه‌ای خواهد بود برای حضور قدرتمندانه‌تر در مسابقات مهم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل.

از سوی دیگر لبنانی‌ها هم که در مرحله انتخابی جام جهانی خود را به عنوان تیمی شگفتی‌ساز معرفی کرده‌اند، در مصاف گذشته با شاگردان کی‌روش برد ارزشمندی را کسب کردند. آنها قطعا در این بازی ابتدا به فکر گرفتن مساوی در ورزشگاه مخوف آزادی هستند و در گام دوم به ضد حملات خطرناک خود برای انجام کاری بزرگ که همان پیروزی در تهران است، فکر می‌کند.

در دیگر بازی این گروه تایلند و کویت در بانکوک رودروی هم قرار می‌گیرند. تیم برنده این بازی می‌تواند در کنار ایران، خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود از این گروه مطرح کند. هرچند هر کدام از تیم‌های لبنان، تایلند و کویت توانایی آن را دارند که از اشتباهات ایران مدعی، برای شگفتی‌سازی بهترین بهره‌برداری را انجام دهند.

نبرد تنها مدعی شرق با غول‌های عربی در گروه مرگ

درحالیکه پیش از این ژاپن، کره‌جنوبی و کره‌شمالی جواز حضور در استرالیا را کسب کرده‌اند، عنوان مطرح‌ترین تیم شرق آسیا در مرحله انتخابی به تیم چین رسیده است. آنها در نخستین بازی خود در این مرحله میهمان عربستانی هستند که در سال‌های اخیر با افت محسوسی در نتیجه‌‎گیری مواجه شده است. این دیدار را هم می‌توان نبرد تیم‌های مدعی شرق و غرب آسیا برشمرد، تیم‌هایی که از صعود به جام جهانی برزیل ناکام بوده و برای دفاع از حیثیت فوتبالی، قصد جبران در این جام را دارند.

عراق قهرمان جام ملت‌های 2007 و نایب قهرمان مسابقات جام خیج فارس هم در گام نخست به مصاف اندونزی می‌رود، تیمی از شرق آسیا که می‌تواند برای هر حریفی دردسرساز باشد. در این گروه که آن را می‌توان گروه مرگ مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا دانست، رقابت اصلی برای صعود بین دو تیم مدعی عربی عربستان و عراق با چین است و قطعا حذف هرکدام از این تیم‌ها، نخستین شگفتی جام شانزدهم را رقم خواهد زد.

کار سخت میزبان جام جهانی

در گروه D نیز مانند گروه B سه تیم عربی با یک تیم شرق آسیا برای صعود رقابت می‌کنند، البته در این گروه تیم‌های قطر میزبان جام جهانی 2022 و بحرین مدعی اصلی صعود به مرحله بعدی هستند. در این بین شاید مالزی بتواند شگفتی‌ساز شود اما کمتر کسی برای یمن شانسی برای صعود در نظر گرفته است. در دیدارهای هفته نخست این گروه یمن در حالی میزبان بحرین است که به خاطر شرایط نامناسب این کشور، این بازی در امارات برگزار می‌شود. قطر هم در خانه میزبان مالزی است، دیدار سختی که میزبان جام جهانی 2022 با پیروزی در آن راه صعودش به مرحله نهایی جام را افزایش خواهد داد.

جنگ‌های سه جانبه

رشد چشمگیر فوتبال ازبکستان در سال‌های اخیر، این تیم به عنوان مدعیان اصلی صعود از گروه E معرفی کرده است. ازبکستان که در آخرین بازی رسمی خود در مرحله انتخابی جام جهانی پیروزی ارزشمندی را در تهران برابر تیم ملی ایران کسب کرد، در این بازی خانگی به فکر برد پرگل برابر هنگ کنگ و آغاز رقابت‌ها با یک نتیجه شیرین است.

امارات قهرمان جام خلیج فارس هم روز سختی را در شهر هانوی برابر ویتنام تجربه خواهد کرد، مسابقه‌ای که تیم پیروز آن خود را به عنوان یکی از مدعیان گروه معرفی می‌کند. تیم‌های این گروه از سه منطقه جنوب شرق، میانه و غرب آسیا هستند و قطعا رقابت اصلی برای صعود بین ازبکستان و امارات است، مگر اینکه ویتنام بتواند خود را در حد شگفتی‌ساز بالا بکشد.

در این گروه برنامه دیدارهای هفته نخست از مرحله انتخابی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا به شرح زیر است:

چهارشنبه - 18/11/91

گروه A:

* عمان - سوریه، ساعت 16:45، ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط

* اردن - سنگاپور، 18:30، ورزشگاه شاه عبدالله شهر امان

گروه B:

* ایران - لبنان، ساعت 15:30، ورزشگاه آزادی شهر تهران

*  تایلند - کویت، ساعت 15:30، ورزشگاه راجامانگالا شهر بانکوک

گروه C:


* عراق - اندونزی، ساعت 17، ورزشگاه الرشید شهر دبی

* عربستان - چین، ساعت 22:45، ورزشگاه ملک محمد بن فهد

گروه D:

* یمن - بحرین، ساعت 20:45، ورزشگاه الشارجه شهر شارجه

* قطر - مالزی، ساعت 21، ورزشگاه السد شهر دوحه

گروه E:


* ازبکستان - هنگ کنگ، ساعت 14:30، ورزشگاه پاختاکور شهر تاشکند

* ویتنام - امارات، ساعت 14:30، ورزشگاه مای‌دین شهر هانوی


ویدیو مرتبط :
اختصاصی: خداحافظی با ورزشگاه فینال و سرزمین کانگوروها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز تور آسیایی «ظریف» از هفته آتی



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,ظریف

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از هفته آینده سفر خود به شش کشور سنگاپور، تایلند، برونئی،‌ اندونزی،‌ نیوزیلند واسترالیا را آغاز می‌کند.

به گزارش  ایسنا ، محمدجواد ظریف را در جریان سفر به این شش کشور یک تیم بزرگ اقتصادی همراهی خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان در سفر به این کشورها با تعدادی از مقامات آن‌ها در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهد کرد.

سفر محمدجواد ظریف به برخی از این کشورها برای اولین بار صورت می‌گیرد و مقامات برخی از این کشورها نیز در سال 94 در قالب هیات‌هایی به ایران رفت و آمدهایی داشته‌اند. از جمله می‌توان به سفر وزیر خارجه و معاون وزیر خارجه استرالیا اشاره کرد که به ترتیب در فروردین و مرداد 94 به تهران سفر کردند و از ظریف برای سفر به این کشور دعوت به عمل آوردند.

وزیر خارجه اندونزی نیز امسال دو بار به تهران سفر کرد که آخرین سفر وی مربوط به 23 دی ماه است، زمانی که روابط ایران و عربستان به اوج تیرگی رسید و در تحلیل‌ها عنوان می‌شد که یکی از اهداف سفر «رتنو مرسودی» به تهران و ریاض میانجی‌گری برای حل و فصل اختلافات بین ایران و عربستان است.

«دون پرامودوینای» وزیر امور خارجه تایلند نیز در اوایل بهمن ماه برای دیدار با مقامات کشورمان و شرکت در نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تایلند به ایران امد ، چند روز بعد از این سفر ، معاون نخشت وزیر تایلند برای دیدار با مقامات مکشورمان در راس یک هیات اقتصادی راهی تهران شد.

توجه به شرق و گسترش روابط با کشورهای این منطقه از جمله اولویت‌های دستگاه سیاست خارجی کشورمان است، چنانکه در سال جاری شاهد سفر رئیس‌جمهور چین به تهران بودیم و قرار است در اوایل سال 95 نیز نخست وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور کره جنوبی راهی تهران شوند.


 اخبار سیاسی  - ایسنا