اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز تشییع پیکرهای جانباختگان منا در تهران


مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

خبرگزاری ایلنا: مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی جان‌باختن جمعی کثیری از حجاج ایرانی در فاجعه منا از ملت داغدار و عزادار و مردم شهیدپرور ایران اسلامی دعوت کرد از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (۱۲ مهر) از دانشگاه تهران، با حضور حماسی، پرشور و گسترده خود پیکرهای مطهر جان‌باختگان فاجعه منا را روی دستان خود، با آه و اشک و ماتم و قلوبی شکسته از این داغ گران و مملو از خشم آل سعود تا دیار حق و دیدار رب کریم تشییع کنند.

در پی جان‌باختن جمعی حجاج در فاجعۀ مصیبت‌بار منا، پس از اعلام رسمی هیات دولت مبنی بر اعلام زمان مراسم تشییع پیکر جانباختگان ملت داغدار و عزادار از ساعت ۹: ۳۰ صبح از دانشگاه تهران، پیکر ۷ تن از جانباختگان فاجعه منا که متعلق به تهران هستند؛ از مقابل دانشگاه تهران تشییع خواهد شد.

در مراسم تشییع، ابتدا سخنرانی کوتاهی از یکی از شخصیت‌های کشوری پیش بینی شده و سپس پیکر‌ها به طرف چهارراه ولیعصر و چهار راه کالج تشییع می‌شود.

پیکر یکی از جان باختگان بر اساس درخواست پدرش که می‌خواهد در قطعه شهدای امامزاده پنج تن شرق تهران به خاک سپرده شود به آنجا منتقل می‌شود و شش پیکر مطهر دیگر بر اساس مجوز مقام معظم رهبری در قطعه شهدای بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شوند.

عصر امروز مراسم گرامیداشت جانباختگان، از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» از ساعت ۱۵: ۳۰ تا ۱۷: ۳۰ در حسینیه امام خمینی (ره) و همزمان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر خون و قیام، قم و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم تشییع پیکر جانباختگان منا از مقابل دانشگاه تهران برگزار می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی , مراسم تشییع پیکر جانباختگان منا

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به انتقال پیکر 104 تن از جانباختگان فاجعه منا به کشور، گفت: صبح فردا (یکشنبه) پیکر جانباختگان طی مراسمی تشییع می‌شود.

شهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مراسمی صبح امروز به مناسبت ورود اجساد جان‌باختگان حادثه منا به کشورمان و ادای احترام به آنها با حضور سران سه‌ قوه برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران درخصوص انتقال پیکر سایر جانباختگان فاجعه منا گفت: مسوولان مشغول هستند تا مراحل و تشریفات این کار انجام شود وبه تدریج پیکر سایر جانباختگان منتقل شود اما به دلیل مشکلاتی که در شناسایی جانباختگان وجود دارد، نمی‌توان زمان دقیقی تعیین کرد.

چاوشی تاکید کرد: به محض اینکه افراد ایرانی تشخیص داده شوند به کشور منتقل می‌شوند و سایر مراحل در کشورمان انجام می‌شود. امیدواریم این مراحل به سرعت انجام شود و پیکر جانباختگان در اسرع وقت به کشورمان منتقل شود.

مراسم تشییع عمومی پیکر جانباختگان منا فردا از مقابل دانشگاه تهران
همچنین مهدوی مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مراسم تشییع عمومی پیکر جانباختگان فاجعه منا فردا از ساعت 9 و 30 دقیقه از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


اخبار اجتماعی  -  ایسنا