اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز تدفین شهدا در میدان های شهر تهران


پیکر پاک و مطهر پنج شهید گمنام صبح امروز پس از تشییع درمیدان امام حسین(ع) تهران به خاک سپرده شد.

واحد مرکزی خبر: امروز همزمان با سالروز رحلت جانگذار پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) شهروندان عزادار تهرانی پیکر پاک و مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس را از میدان سپاه به سمت میدان امام حسین (ع) تشییع کردند.

در این مراسم ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس برای حاضران سخنرانی کرد.

این شهدای گمنام 18 تا 27 ساله در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شلمچه و ابوغریب به شهادت رسیده بودند که در تفحص اخیر کشف و پیکر پاک‌شان در میدان امام حسین (ع) به خاک سپرده شد.
همزمان با تهران در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و اصفهان نیز مراسم تشییع و به خاک‌سپاری شهدا برگزار شده است.

پیشنهاد تدفین شهدا در میدان های شهر قبل از این هم مطرح شده بود ولی به دلیل مخالفتی ، این برنامه عملی نشد.


ویدیو مرتبط :
مراسم ادای سوگند شورای شهر تهران و آغاز به کارشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه نوبت بعدازظهر مجلس آغاز شد/ در پی اظهارات برخی نمایندگان مجلس صورت گرفت: حمایت 4 عضو شورای شهر تهران از نجفی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی؛
جلسه نوبت بعدازظهر مجلس آغاز شد

چهارمین جلسه علنی نوبت بعدازظهر مجلس دقایقی پیش برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ریاست جلسه علنی نوبت بعدازظهر همچون نوبت صبح را علی لاریجانی بر عهده دارد.

قرار است در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات به دفاع از برنامه‌های خود بپردازد بعد از آن نیز مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد و امور خارجه می‌شود.

گفتنی است مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات را به اتمام رساند و نقطه نظرات مخالفین و موافقین وزیر پیشنهادی اطلاعات را استماع کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز در جلسه علنی نوبت صبح به همراه سایر وزرای پیشنهادی‌اش در مجلس حضور داشت.

 در پی اظهارات برخی نمایندگان مجلس صورت گرفت: حمایت 4 عضو شورای شهر تهران از نجفی

رسول خادم، احمد مسجدجامعی، حبیب کاشانی و حمزه شکیب و معصومه ابتکار امروز در پایان پانصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درجمع خبرنگاران حاضر شده و توضیحاتی را در مورد شش سال همکاری با محمدعلی نجفی، عضو شورای سوم و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارائه کرده‌اند و نظر شخصی خود را در مورد شخصیت وی و نوع همکاری او با شورا گفتند.

رسول خادم- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حضور نجفی در کمیسیون برنامه و بودجه فرصتی بزرگ برای این کمیسیون بوده است، اظهار کرد: نوع نگرش وی به مسائل کاملا مدیریتی و ویژه بود و در همه موارد و مصوبات و مسئله آموزش و پرورش جزو دغدغه‌های اصلی او بوده است.


وی با اشاره به چند برابر شدن بودجه حمایتی شهرداری تهران از آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: بودجه حمایتی شورای شهر تهران از آموزش و پرورش از سال 89 تا 92 حدود 6.5 میلیارد تومان بوده است و بخش قابل توجهی از این افزایش بودجه و موضوعات پیگیری شده مربوط به جدیت وی در پیگیری مسائل آموزش و پرورش بوده است که گاهی اوقات این پیگیری‌ها تا کف خیابان هم ادامه داشت.


خادم ابراز امیدواری کرد که شش سال همکاری نجفی با مدیریت شورا فرصت و شرایط خوبی را بین آموزش و پرورش و شهرداری‌های کل کشور ایجاد کند و خلاء موجود را از بین ببرد.

رفتار نجفی فارغ از هیجان‌زدگی و سیاست‌بازی بود
احمد مسجد جامعی- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به شش سال همکاری با محمدعلی نجفی در شورای شهر تهران، گفت: حضور وی در دولت می‌تواند زمینه گسترش مناسبات آموزش و پرورش با مدیریت شهری را فراهم کند.


وی با بیان اینکه نجفی همواره دو وجهه متفاوت را از خود بروز داده است، گفت: وی از یکسو به دلیل وجهه شخصیتی خود، شخصیتی سیاسی را داشته، اما توانسته ارتباطی کامل با سلایق و تفکرات مختلف ایجاد کند و این نقطه قوت کاری او بوده است. در عین حال وی توانسته در حوزه‌های مختلف با ارائه نظر کارشناسی، تفکری مستقل را از خود نشان دهد.


وی با تاکید بر اینکه در این سال‌ها همواره آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های اصلی نجفی بوده است، افزود: افزایش اعتبارات حمایتی شهرداری به 20 میلیارد تومان یکی از نتایج حمایت‌های وی بوده است. ضمن اینکه در این سال‌ها همکاری با زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش برای شروع سال جدید در ابتدای مهر، تدوین کتب درسی جدید و محتوای آنها و نیز ورود محتوای آموزش شهروندی به کتاب‌ها و یا موضوع شهردار مدرسه از جمله اقدامات قابل توجه نجفی در شورا به عنوان مسئولیت‌های فراکمیسیونی بوده است.
مسجدجامعی ابراز امیدواری کرد که با حضور وی در دولت هم‌زبانی و همدلی بین آموزش و پرورش و مدیریت شهری که تاکنون وجود نداشته، بیشتر و بیشتر شود.

نظرات نجفی فارغ از خط‌کشی‌های سیاسی بوده است
حمزه شکیب - رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز که همراه با سه عضو دیگر در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفت: به عنوان یک ایرانی و شهروند فکر می‌کنم لازم است در مورد شش سال تجربه همکاری با آقای نجفی برای مردم و نمایندگان توضیحاتی را ارائه کنم.


وی با بیان اینکه در نهایت اختیار انتخاب آقای نجفی با نمایندگان مردم است، افزود: ما هم می‌توانیم نظرمان را در مورد همراهی با وی در این شش سال ارائه کنیم، چرا که در این شش سال نگاه وی در کلیه مسائل کاملا کارشناسی بوده و اگرچه در بسیاری از موارد خط‌کشی‌های سیاسی ما در شورا با هم متفاوت بوده است، اما همیشه بر اساس نظرات کارشناسی صحبت کرده‌ایم و نظرات او نیز بر اساس خط‌کشی‌های سیاسی اعلام نشده و حتما در صورت انتخاب از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.


شکیب با اشاره به تجربه شش ساله نجفی در شورای شهر تهران، علاوه بر سابقه او در وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نیز آموزش و پرورش، گفت: این تجربه و سابقه می‌تواند برای حضور در وزارت آموزش و پرورش موثر واقع شود.


این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نجفی همواره نگاهی همزمان به مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته و این نوع نگاه برای مدیریت بسیار سازنده و مفید خواهد بود. ضمن اینکه در طول این سال‌ها و ارتباط با فرهنگیان مختلف در سطح شهر تهران همواره فرهنگیان از او با ما به نیکی یاد کرده‌اند.


شکیب در عین حال با اشاره به برخی اظهارات در مورد نجفی در صحن مجلس، گفت: در مورد مسائل سیاسی نیز باید گفت آقای نجفی در دوره فتنه با تدبیر و هوشمندانه از این دوره گذشت و باور وی به نظام و ولایت فقیه چیزی است که برای همه ما همکارانش در شورای شهر کاملا محرز شده است.

همه این حرف‌ها را به خاطر دلم و باور خودم می‌گویم
همچنین حبیب کاشانی - عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نجفی همچون بسیاری از مسئولان و اعضای شورا ، بچه جنوب شهر و محله سلسبیل است، گفت: نجفی در این سال‌ها و پس از ادامه تحصیلات، فرصت‌های خوبی برای کار و تحصیل در خارج از کشور داشته، اما به کشور خود بازگشته تا به مردم خدمت کند و من فکر می‌کنم توانایی‌ها و شخصیت وی بسیار بیشتر از یک وزیر می‌تواند موثر باشد و شاید می‌توانست در حد معاون رییس‌جمهور مطرح شود.

کاشانی با اشاره به همجواری صندلی خود با نجفی، این همجواری را همسایگی خواند و گفت: نجفی همیشه در امور مختلف با نظر کارشناسی صحبت کرده و بر اساس انصاف صحبت کرده است و مطمئن هستم که این نوع رفتار را قطعا در تعامل با مجلس و دولت نیز در آینده رعایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه می‌توانم قسم بخورم که وی از نظر ولایت نیز کاملا مقید است و برنامه‌های زیارت وی به مشهد، کربلا و حج قطع نشده و من هیچ نقطه ضعفی از این لحاظ در وی ندیده‌ام.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه همه این حرف‌ها را به خاطر دلم و باور خودم می‌گویم و نیازی به نان قرض دادن من به آقای نجفی وجود ندارد، گفت: فکر می‌کنم لازم است دوستان مجلس این شفاف‌سازی را بشنوند و قطعا آنها نیز می‌دانند که من با صداقت حرف می‌زنم و در تجربه چند ساله‌ام با آقای نجفی در شورا می‌گویم که جز خیر و برکت از او ندیده‌ام و امیدوارم همه سعی کنیم که مردم با اقدامات دولت جدید از یاس و ناامیدی دور شوند و همه به دولت جدید کمک کنند.

ابتکار: م.الف نام من است نه کس دیگری
معصومه ابتکار امروز با اشاره به برخی اظهارات صورت گرفته در مورد وی و شورا در جلسه روز گذشته مجلس گفت: م.الف مطرح شده در جلسه روز گذشته مجلس ربطی به اختلاف‌ها ندارد و نام من است.
دکتر معصومه ابتکار امروز در تذکری با اشاره به برخی اظهارات صورت گرفته در مورد وی و شورا در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اظهارات در مورد خانم الف در کنار اسم آقای نجفی مطرح شده که برخی حرف و حدیث‌ها را به راه انداخته است.


وی با بیان اینکه در جریان موضوع اختلاف‌ها هم عنوانی به نام م. الف مطرح بود و برخی دوستان این دو را با یکدیگر یکی دانسته‌اند گفت: این م. الف معصومه ابتکار است و من خودم در مورد این موضوع توضیح را می‌دهم.


ابتکار همچنین با اشاره به برخی اظهارات نمایندگان برای اقدام وی و نجفی برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات گفت: اقدامات ما بر اساس مصوبه شورا در تاریخ 25 مرداد 88 بوده است و ما در راستای اقدامی انسان دوستانه برای پیگیری خانواده آسیب دیدگان آن حوادث اقداماتی را انجام دادیم و خدا را برای انجام این اقدامات شکر می‌کنیم.


ابتکار اظهار امیدواری کرد که موضوعات مطرح شده در این حواشی واقعیت‌ها را برای نمایندگان مجلس تحت الشعاع قرار ندهد و رای به محمدعلی نجفی تحت تاثیر این مباحث قرار نگیرد.

 

ترکان: مجلس به نجفی رای می‌دهد

مشاور رئیس‌جمهور گفت که نگران رأی آوردن نجفی نیستیم و معتقدیم وی از مجلس رای اعتماد می‌گیرد.

اکبر ترکان مشاور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به سخنان امروز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: باید سخنان نجفی و مخالفانش را کنار هم بگذاریم تا رویکرد منطقی وزیر پیشنهادی مشخص‌تر شود. به نظر من مجلس به نجفی رای می‌دهد و نگران آن نیستیم.

وی در خصوص برخی انتقادها مبنی بر اینکه نجفی شخصیتی سیاسی است و نمی‌تواند در فضای آموزش و پرورش کار کند، اظهار داشت: نجفی از مفاخر علمی کشور و برخوردار از  مدرک (M.I.T) دوره کاشناسی ارشد است، مگر در ایران چند نفر چنین مدرکی دارند که بخواهد در دولت باشند؟ وی شاگرد اول دانشگاه شریف بوده است؛ با او هم‌دوره بودم و در موقعی که من، نجفی، لاریجانی و شافعی دور 5 شریف بودیم، نجفی شاگرد اول بوده و به لحاظ علمی باعث افتخار ماست.

وی درخصوص اطلاعات غلط نجفی در مورد علت عدم تغییر نام میدان آیت‌الله حق شناس به میدان 9 دی نیز، گفت: من اطلاعی ندارم.

ترکان در پاسخ به این سوال که اگر برخی وزرای پیشنهادی رای اعتماد لازم را نتواند کسب کند چه دیدگاهی نسبت به مجلس خواهید داشت، گفت: مجلس هر تصمیمی بگیرد، مورد تایید دولت خواهد بود و این به معنای افراطی بودن مجلس نیست، چراکه هر تصمیمی که مجلس بگیرد قانون است و همه از آن تبعیت می‌کنند.

مشاور رئیس‌جمهور در خصوص نطق مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات مبنی بر اینکه وی تخصص لازم برای تصدی این پست را ندارد نیز گفت: در یک کلمه پاسخ می‌دهم؛ مصلحی را می‌شناسی؟ مگر مصلحی از مجلس رای اعتماد نگرفت؟ حالا مصلحی را بگذارید کنار علوی؛ سابقه مصلحی و عملکرد او با سابقه و عملکرد علوی برای تصمیم‌گیری کافی است.

ترکان اضافه کرد: توصیه می‌کنم همه آنهایی که می‌خواهند در مورد علوی تصمیم‌گیری کنند، عملکرد او را با عملکرد مصلحی مقایسه کنند، مصلحی کاملا از موضع انصاف که حق وزارت اطلاعات است، خارج بود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر که نباید در انتخابات موضع‌گیری کند، او بی‌طرفی خود را رعایت نکرد، وزیر اطلاعات فقط باید سرویس اطلاعاتی بدهد و خودش نباید تصمیم سیاسی بگیرد.

مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به اینکه اظهارنظر شما درحالی است که این خبر از سوی مصلحی تکذیب شده بود، گفت: تکذیبی همراه با صدا و تصویر از وی ندیده‌ایم.

ترکان در خصوص برخی انتقادها صورت گرفته مبنی بر بالا بودن میانگین سن کابینه یازدهم نیز تصریح کرد:در این کابینه 4 تا از وزرا مربوط به دولت هاشمی است و یک وزیر مربوط به کابینه خاتمی و یک وزیر مربوط به دولت احمدی‌نژاد است.

وی افزود: آقای روحانی از نظر من نزدیکترین فرد در میان نامزدهای ریاست‌جمهوری به فکر و خط مشی هاشمی بود، بنابراین مشخص است که روش کاری وی به روش کاری هاشمی بی شباهت نباشد.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: کابینه به این دلیل جوان‌گرایی نشده که در وضعیت موجود کشور که تصمم‌گیری‌های مهمی در پیش داریم، فرصت آزمون و خطا نیست و فرصت برای اشتباه کردن باقی نمانده؛ لذا روحانی سعی کرده‌ از باتجربه‌ترین‌ها کمک بگیرد، چراکه کشور در وضعیت خوبی قرار ندارد و ان‌شالله تصمیم‌گیری‌ها به سمت تصمیم‌گیری‌هایی با خطای حداقل برود.
ایسنا/تسنیم