اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز تبلیغات انتخاباتی لاریجانی در قم/احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

آغاز تبلیغات انتخاباتی لاریجانی در قم/احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات

البته در این میان اطرافیان شناخته‌شده لاریجانی می‌گویند او قصد شرکت در انتخابات را ندارد اما شاید این لبخندها و دیدارها در شهر قم تنها به صرف نماینده این شهر مقدس بودن نباشد. به‌نظر می‌رسد لاریجانی احتمالا می‌خواهد باز هم رئیس یک قوه دیگر کشور شود چراکه به گمانی، او در مدیریت قوا عملکرد خوبی داشته است پس بیراه نیست که شانس خود را این‌بار در انتخاباتی دیگر و این بار نه برای رفتن به بهارستان، بلکه برای رفتن به مکانی دیگر بیازماید.

به گزارش نامه، روزنامه آرمان در ستون خبرهای کوتاه امروز خود به تلاش های علی لاریجانی برای ورود به پاستور، اظهارات انتخاباتی کامران و سخنان نوه امام راحل درخصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی اشاره کرده و آورده است؛

از قدیم می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. لاریجانی به‌خوبی این ضرب‌المثل را دریافته و سعی در اجرای آن دارد چنانکه تبلیغات خود را از قم آغاز کرده است.

او چند روز پیش بود که به جمع اعضای شورای شهر و روستای قم رفت و با آنها گل گفت و گل شنید! البته پیش از سفر به قم به شهرهای دیگری هم سفر کرده بود که پس از تفسیرهای انتخاباتی از آن کوله‌بار بستن‌ها، ترجیح داد از شهری تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کند که مردمش او را به‌خوبی می‌شناسند و همین زمستان سال گذشته بود که با رای دادن به او برای ورود به مجلس نهم، بیعتی با او، تازه کردند.

البته در این میان اطرافیان شناخته‌شده لاریجانی می‌گویند او قصد شرکت در انتخابات را ندارد اما شاید این لبخندها و دیدارها در شهر قم تنها به صرف نماینده این شهر مقدس بودن نباشد. به‌نظر می‌رسد لاریجانی احتمالا می‌خواهد باز هم رئیس یک قوه دیگر کشور شود چراکه به گمانی، او در مدیریت قوا عملکرد خوبی داشته است پس بیراه نیست که شانس خود را این‌بار در انتخاباتی دیگر و این بار نه برای رفتن به بهارستان، بلکه برای رفتن به مکانی بیازماید که در این سال‌ها، نامه‌های زیادی به مقصد آن نوشته است. محلی به نام پاستور!

شاید، اما من رئیس‌جمهور نمی‌شوم!

اعتماد به نفس آقای وزیر باعث شد که روز گذشته بگوید قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد. کامران دانشجو البته با همین اعتماد به نفس گفته است که فرض محال، محال نیست. وزیر علوم دیروز گفته است که «حساب احتمالات می‌گوید احتمال هیچ چیز در دنیا رد نمی‌شود، اما من چنین فکری در سر ندارم تا زمانی که وزیرم، وزیر احمدی‌نژاد هستم و همچنین تا زمانی که وزیر هستم، اجازه نمی‌دهم خدمات و نیت خدماتم جز در راه رضای خدا در راه دیگری آلوده شود.»

کامران دانشجو همان فردی است که برادرش هم گفته بود رئیس دانشگاه آزاد نمی‌شود اما درنهایت همه دیدند که رئیس دانشگاه آزاد شد؛ شاید او هم که امروز می‌گوید کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود، در زمان ثبت‌نام‌ها در صف کاندیداتوری برای این کرسی بایستد و بگوید که با اصرارهای فراوان ثبت‌نام کردم. او روز گذشته هم در کنار فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی نشست تا بگوید با مسئولان عرصه‌هایی که تاکنون ارتباطی با آنها نداشته است هم قدرت تعامل و ارتباط گیری دارد. به هر حال برادران دانشجو پس از سال 84 و روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد سمت‌هایی را کسب کردند که شاید در دولت‌های دیگر چنین فرصتی به آنها داده نمی‌شد.

احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات!

نعیمه اشراقی با بیان اینکه عارف گزینه مناسب‌تری نسبت به نجفی برای اصلاح‌طلبان است، تأکید کرد: اصلاح‌طلبان هنوز تحت یک جبهه واحد، متحد نشده‌ و سلایق متفاوتی دارند.

وی که مدتی است به دنیای سیاست ورود پیدا کرده و تصور نمی‌شود شناخت زیادی با آنچه در اردوگاه‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان می‌گذرد، داشته باشد در گفت‌وگویی با رسانه اصولگرای تسنیم با اشاره به احتمال کاندیداتوری محمدرضا عارف و محمدعلی نجفی گفت: ضمن احترام به شخصیت آقای نجفی، به نظر بنده «محمدرضا عارف» گزینه‌ مناسب‌تری برای اصلاح‌طلبان است. وی که خود را از جرگه اصلاح‌طلبان تعریف می‌کند، با بیان اینکه عدم شرکت و یا سکوت در انتخابات92 از جانب برخی از اصلاح‌طلبان به‌معنای تحریم انتخابات نیست، افزود: انتخابات مهمی پیش روی ماست؛ اما آیا خود آنها می‌خواهند که در انتخابات کاندیدا معرفی نکنند.

این فعال سیاسی همچنین تأکید کرد که «اگر با نگاهی واقع‌گرایانه نظر بیندازیم، بهتر است در این زمان اندکی که باقی است، اصلاح‌طلبان برای فراهم کردن فضایی که بتوانند در انتخابات کاندیدا داشته باشند، تلاش کنند.» اشراقی در ادامه این مصاحبه با اشاره به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز گفت: احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات 92 را رد نمی‌کنم.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: به نظر بنده، سیدحسن خمینی بهترین گزینه برای شرایط ایران امروز است؛ پشتوانه قوی مردمی، سلامت شخصیتی و تفکر باز فراجناحی وی، ادله این نظرم است.

وی با بیان اینکه سیدحسن تنها کسی است که می‌تواند دولت آشتی ملی تشکیل دهد، افزود: او می‌تواند وسیله‌ای برای آشتی عده‌ای از مردم و برخی از جناح‌ها با نظام شود. اشراقی ادامه داد: اصلاح‌طلبان گروه‌های سیاسی‌ای هستند که هنوز تحت یک جبهه واحد متحد نشده‌ و سلایق و نظرات متفاوتی دارند و در شرایطی که امروز در مصدر اجرایی سیستم نیستند، این پراکندگی آنها هم طبیعی است. نوه حضرت امام(ره) در پایان گفت‌وگوی خود تأکید کرد: اگر شرایط به گونه‌ای تغییر کند که اصلاح‌طلبان بتوانند با معرفی کاندیدای واحد و موجه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شرکت کنند، شانس زیادی خواهند داشت./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
شایعه حضور جلیلی و لاریجانی در انتخابات از قم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیدحسن خمینی در جمع خبرنگاران: به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام/عده ای موافق و برخی منتقد حضور بودند



اخبار انتخابات ملس خبرگان - سید حسن خمینی با بیان اینکه در جهان فعلی هیچ چیزی مهمتر از وحدت، همدلی و همراهی برای ما نیست، گفت: به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام.

 سید حسن خمینی صبح امروز پس از ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور خود در ستاد انتخابات کشور، گفت: امروز توفیق شد در صبح جمعه برای انتخابات پرشکوه خبرگان در وزارت کشور ثبت نام کنم.

وی اضافه کرد: از باب ادب و احترام به ملت شریف ایران به خصوص مردم بزرگوار تهران که خودم را در معرض رأی آنها قرار داده‌ام، چند کلمه معروض می‌دارم.

تولیت آستان امام خمینی(ره) با اشاره به انتشار اخبار و گمانه‌زنی‌هایی پیرامون حضورش در انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: در هفته گذشته که این بحث‌ها مطرح شد، با سه نوع مواجهه نسبت به این موضوع برخورد کردیم.

وی مواجه اول را اینگونه بیان کرد: «گروهی از این اقدام استقبال کرده و برادر کوچک خودشان را مورد لطف قرار دادند؛ اقبال خوبی که در جامعه نسبت به این حرکت به وجود آمد، نشان زنده بودن امام در جامعه است که خدا را به خاطر این لطف سپاسگزارم.

وی در بیان مواجهه دوم پیرامون ثبت‌نامش در انتخابات خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دوستانی بودند که به نوعی مسئله را نقد کردند که از آنها هم تشکر می‌کنم.

«دسته سوم هم، این امر را به عنوان اختلاف و شکاف در نظام معرفی کردند که در این باره باید اشاره کنم که حضور من در انتخابات به دلیل فرمایش امام خمینی(ره) است که ما را به دفاع از مبانی جمهوری اسلامی تشویق کرده‌اند».

سیدحسن خمینی با یادآوری اینکه در طول تاریخ انقلاب افراد زیادی برای اعتلای نام کشور جان خود را از دست داده‌اند، گفت: ایثارگران، خانواده‌های شهدا و گروه‌هایی از خود گذشتند، گروه‌هایی آبرو دادند تا انقلاب حفظ شود، زیرا امام به ما آموختند که برای حفظ و تقویت نظام باید از همه اینها گذشت. اگر من هم کوچک‌ترین آبرویی دارم، در این مسیر گذاشته و خواهم گذاشت.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، وقتی از امام(ره) پرسیدند جمهوری به چه معنا؟ گفتند به همان معنای مصطلح و اسلام هم همانطوری که در نظریه‌ها وجود دارد، برنامه‌هایی در این زمینه دارد که می‌توان به ولایت فقیه اشاره کرد که ما از آن پشتیبانی و دفاع می‌کنیم.

سیدحسن خمینی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هیچ راهی برای ما نیست جز اینکه جمهوری اسلامی ایران را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش به عنوان آرزوی خود دنبال کنیم.

وی افزود: بنده در انتخابات آتی به صورت مستقل وارد شده‌ام.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه دست یکایک مردم کشورمان را می‌بوسم و از جوانان گرانقدری که این روزها ابراز لطف کرده‌اند تشکر می‌کنم، افزود: جوانان پیوندی مجدد با امام راحل بسته‌اند و بنده نیز همچنین از مراجع و علما و تمام کسانی که در این راه بنده را یاری کرده‌اند و ابراز لطف کرده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم لایق اعتماد مردم باشم.

وی با بیان اینکه روز انتخابات روز مبارکی خواهد بود تأکید کرد: در جهان آشفته کنونی هیچ چیزی مهمتر از وحدت، اعتماد و همدلی و همراهی چنانچه که در شعار امسال که توسط رهبر انقلاب مطرح شد مهم نیست و مؤثر نخواهد بود.

 

اخبار انتخابات ، انتخابات مجلس خبرگان - فارس