اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز اکران عید فطر از امروز


بعد از اکران نوروز، سینماگران چشم امید به نمایش فیلمشان در ماه مبارک رمضان دارند. در سال های اخیر اما فیلم های کمدی سهم بیشتری از انتخاب فیلم های موسوم به اکران عید فطر را دارند.

خبرگزاری ایسکانیوز: بعد از اکران نوروز، سینماگران چشم امید به نمایش فیلمشان در ماه مبارک رمضان دارند. در سال های اخیر اما فیلم های کمدی سهم بیشتری از انتخاب فیلم های موسوم به اکران عید فطر را دارند.

 اکران امسال هم از این قاعده مستثنی نیست. فیلم های «گینس» و «از رییس جمهور پاداش نگیرید» دو فیلمی هستند که از میان 4 فیلم انتخاب شده برای این ماه، مضمونی کمدی دارند.

بر اساس این گزارش فیلم «گینس» که اولین تجربه محسن تنابنده در مقام کارگردان است بازیگرانی چون رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده بازی می کنند.

در خلاصه داستان «گینس» آمده است: فردین: گینس سیخی چنده!؟ پول کجاست اینو بگو؟

غنچه: خاک بر سرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره... میدونی کیا اسمشون تو گینسه... علی دایی... رضا زاده... جنیفر لوپز.

فهرست عوامل اصلی این پروژه عبارتند از کارگردان: محسن تنابنده، نویسنده: محسن تنابنده، احمد رفیع زاده، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، صدابردار: حسن زاهدی، طراح صحنه: مجید شهبازی، طراح لباس: سحر شهامت، مدیر تولید: حسن مصطفوی، دستیار اول کارگردان: مصطفی تنابنده.

«گینس» از جمله فیلم هایی است که در جشنواره سی وسوم فجر حضور نداشت. این فیلم در گروه سینمایی «ماندانا» اکران می شود.

«از رییس جمهور پاداش نگیرید» فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی است که در سال ۱۳۸۷ ساخته شد.

در خلاصه داستان این فیلم طنز آمده: یكی از مدیران ارشد به صورت كاملا اتفاقی به سفر حج می‌ رود و در این سفر اتفاقاتی برایش می ‌افتد كه ظاهرش خوشایند نیست، اما همه این اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پیدا كند.

این فیلم سینمایی در سال ۸۸ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد و در طول این سال ها با تغییرات زیادی که روی فیلم انجام شد وعده داده می شد که فیلم اکران می شود.
در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون حسن معجونی، آتیلا پسیانی، آشا محرابی، بهمن زرین پور، صابر ابر، اصقر نقی زاده، رضا بهبودی و احمد آقالو حضور دارند.

«از رئیس جمهور پاداش نگیرید» به سرگروهی پردیس «زندگی» اکران می شود.

دو فیلم دیگری که قرعه اکرانشان به عید فطر رسیده، فیلم های «عصر یخبندان» و «یاسین» هستند.

«عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی است. این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. سحر دولتشاهی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. همچنین نیما جعفری جوزانی نیز برای «عصر یخبندان» سیمرغ بلورین بهترین تدوین را دریافت کرد.

در «عصر یخبندان» خارپشت ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند، خارپشت ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند، این خلاصه داستنای از فیلم «عصر یخبندان» است.

بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم در گروه سینمایی «استقلال» اکران می شود.

فیلم سینمایی «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی نیز از جمله فیلم هایی است که در ماه مبارک رمضان اکران می شود. «یاسین» اما اکرانش زودتر از فیلم های دیگر اغاز شده، این فیلم از 27 خرداد به نمایش عموم درآمد.

این فیلم سینمایی داستان پدری را روایت می کند که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است، سعی در رانت خواری و بهره برداری های مادی و معنوی به نفع خودش را دارد که در این میان اتفاقاتی می افتد و مسیر پدر عوض می شود.

حمید فرخ‌نژاد، پریوش نظریه، یوسف مرادیان، آزاده شمس، رضا توکلی، حسین سلیمانی، طوفان مهردادیان، احمد مهیاری، رخساره شجاع‌الدین، جعفر کرمی و... و. در این فیلم بازی کرده اند.

گروه «هنر وتجربه» هم دو فیلم را برای اکران در ماه مبارک رمضان به لیست فیلم هایش اضافه کرده است، فیلم های «اعترافات ذهن خطرناک من» و « آمین خواهیم گفت».

داستان «اعترافات ذهن خطرناک من» در ٢٤ ساعت مى گذرد و قصه مردى است كه یك روز كامل هیچ چیزى را به یاد نمى آورد.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به سیامک صفری، نگار جواهریان، عباس غزالی، چکامه چمن ماه، میثاق زارع، بیژن سراج، بابک بهشاد، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، هومن سیدی و میترا حجار اشاره کرد.

این فیلم نیز سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشت .

«آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور است که سال 89 ساخته شده و محمود نظرعلیان، آزاده زارعی، حمید حبیبی فر، محمد فصیحی و فرزاد حسنی

بر اساس  گزارش ایسکانیوز، همچنین فیلم های «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم، «دریا کنار» به کارگردانی آرش معیریان، «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان که این روزها روی پرده هستند به اکران خود در سینماها ادامه می دهند.

همچنین به گفته غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، اکران دو فیلم «رستاخیز» کار احمدرضا درویش و «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن از عید فطر آغاز خواهد شد.

همچنین سینماداران در طول یک ماه مبارک رمضان تخفیف هایی را برای بلیت سینماها در نظر گرفته اند که شامل سینماهای ممتاز ۲ هزار تومان و درجه یک به مبلغ یک هزار تومان است.


ویدیو مرتبط :
عید فطر 2023 || عید فطر 1402 || حلول عید سعید فطر || عید فطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز کابوس وار اکران عید فطر


«کلاه قرمزی و بچه ننه» تنها در 9 سینما روی پرده رفت، «بی خداحافظی» 9 میلیون فروخت، «ضد گلوله» 5 میلیون تومان!






هفت صبح: عاقبت سه فیلم جدید اکران عید فطر روی پرده رفتند اما خودداری سینماهای شهرداری و حوزه هنری باعث شد روز اول اکران این فیلم های پرامید، چندان پرمخاطب نباشد. «کلاه قرمزی و بچه ننه» که از مدت ها قبل نامزد کسب عنوان پرفروش ترین فیلم سال بوده است، تنها در 9 سینما روی پرده رفت! این اتفاق ناشی از پافشاری شورای صنفی نمایش بر مواضعش مبنی بر اکران نشدن این فیلم در سینماهای آزادی و استقلال بود و در مقابل ،حوزه هم دو فیلم دیگر را در سینماهای زیرمجموعه اش اکران نکرد. شهرداری هم مانند اکرانه نوروز با حوزه هنری هنری همراهی کرد و به این ترتیب کلاه قرمزی، ضد گلوله و بی خداحافظی برخی از پرفروش ترین سینماها و پردیس های تهران را از دست دادند.



اکران «کلاه قرمزی و بچه ننه» از پنجشنبه در سینماهای اریکه، فرهنگ، قدس، شکوفه، زندگی، ماندانا، جوان، عصر جدید و فلسطین آغاز شد و حاصلش 42 میلیون تومان فروش بود.

به گفته علی سرتیپی پخش کننده این فیلم، سینماهای جی، ناهید، پارس، کارون و موزه سینما از امروز شنبه فیلم ایرج تهماسب را روی پرده می فرستند. به این ترتیب همچنان از اکران کلاه قرمزی در پردیس های آزادی، ملت و سینما استقلال خبری نیست. کلاه قرمزی در حالی در نخستین روز اکران 42 میلیون تومان فروخت که در صورت اکران در شرایط طبیعی می توانست افتتاحیه 100 میلیونی داشته باشد.



اما وضعیت فروش دو فیلم دیگر وخیم است. «ضد گلوله» در 18 سینما نزدیک به پنج میلیون فروش داشته و «بی خداحافظی» در 19 سینما حدود 9 میلیون تومان فروخته است. این دو فیلم هم به دلیل نداشتن پردیس های مهم تهران، بخش عمده مخاطبانشان را از دست داده اند. با این حال سرتیپی معتقد است که بعد از ماه رمضان فروش این فیلم ها بهتر می شود.



اختلاف ها باقی است

محمد هادی منبتی، مدیر موسسه تصویر شهر (وابسته به شهرداری) همچنان تاکید دارد که تا تکلیف سینما آزادی معلوم نشود به آن فیلم ندهند، هیچ کدام از فیلم های عید فطر را اکران نمی کند.

اما حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش می گوید: «اکنون تنها چند نفر که منافعشان در شهرداری یا حوزه هنری درگیر است، در مقابل مواضع قانونی شورای صنفی نمایش ایستاده اند اما ما سینماگران مستقل که با بودجه شخصی و عرق جبین فیلم می سازیم در مقابل آنها و هر سازمانی که بخواهد زور بگوید، می ایستیم. موضع گیری افرادی مانند آقای منبتی و یا دیگران شبیه موضع گیری های حواشی اکران نوروزی است.»

 در مقابل، سازمان سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری در بیانیه ای تقصیرها را به گردن شورای صنفی نمایش انداخت: «سازمان سینمایی سوره علاقه مند به اکران بی قید و شرط فیلم های سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه»، «ضد گلوله» و «بی خداحافظی» در سینما آزادی، استقلال و زیرمجموعه های این دو سینما در تهران و شهرستان هاست، همانند سال های گذشته این سازمان طبق مقررات به تعهداتی که در قبال فیلم ها، تهیه کننده ها و پخش کننده ها دارد، پایبند است و استفاده از ظرفیت های سینماهای حوزه هنری برای رونق دادن به مجموعه سینمای ایران را از وظایف خود می داند اما شورای صنفی مصر است تا حقوق مسلم این سازمان و خواسته صاحبان فیلم ها را زیر پا بگذارد.»

به نظر می رسد این درگیری همچنان ادامه دارد و فیلم های دیگری قربانی اختلاف نهادهای رسمی خواهند شد.