اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز انتشار مجدد چک پول 50 هزار تومانی


رییس كل بانك مركزی از آغاز انتشار مجدد ایران‌چك‌های 50 هزار تومانی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس كل بانك مركزی از آغاز انتشار مجدد ایران‌چك‌های 50 هزار تومانی خبر داد.

محمود بهمنی با اعلام آغاز انتشار ایران چك‌ عنوان كرد: ما برای انتشار ایران چك دلایلی داریم چرا كه 60درصد حجم اسكناس‌های در جریان را ایران چك‌ها تشكیل می‌دهند و حذف شدن آن جایگزین می‌خواهد.

وی تصریح كرد: انتشار ایران چك شروع شده است و این كار ادامه دارد.

این درحالی است كه پیش از این دبیر كل بانك مركزی عنوان كرده بود كه پس از دریافت نامه رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانونی‌نبودن انتشار ایران چك این اقدام متوقف شده بود و بانك مركزی منتظر دریافت نامه‌ای مبنی بر ادامه‌ی انتشار ایران چك از سوی مجلس بود.

    


ویدیو مرتبط :
ایران چک 50 هزار تومانی تقلبی هم آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز انتشار چک پول‌ جدید ۵۰ هزار تومانی



اخبار,اخبار اقتصادی ,چک پول های جدید

دبیرکل بانک مرکزی از آغاز انتشار چک پول ۵۰ هزار تومانی با طرح جدید از فردا چهارشنبه به مناسبت تولد حضرت امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش مهر، محمود احمدی امروز در نشستی در بانک مرکزی به مناسبت هفته دولت در پاسخ به پرسشی درباره انتشار ایران چک‌ها و پول‌های جدید گفت: فردا چهارشنبه به مناسبت تولد امام رضا(ع) انتشار چک پول ۵۰ هزار تومانی با طرح جدید در مشهد مقدس آغاز خواهد شد.

وی افزود: انتشار چک‌ پول‌های جدید ۵۰ هزار تومانی از نظر قطع استاندارد و عمر از کیفیت بهتری برخوردار است، همچنین این اسکناس‌ها با تغییر فرمت‌ها و صرفه جویی ها از نظر مواد و ... برخوردار است.

دبیرکل بانک مرکزی با اعلام اینکه انتشار سکه رایج به همین مناسبت در دستور کار قرار دارد، افزود: همچنین سکه‌های نقره و طلا در قطعات یک بهار آزادی، دو و نیم بهار آزادی و پنج بهار آزادی به بازار عرضه خواهد شد.

اخبار اقتصادی - مهر