اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد


انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا: انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

مهلت انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.org تا ساعت 24 روز پنج شنبه 31 مرداد ماه ادامه دارد.

کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 92 مجاز به انتخاب رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد هستند، هر داوطلب تنها امکان انتخاب رشته در گروه آزمایشی که در آزمون شرکت کرده است، را دارد.

همچنین آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی اعلام کرده‌اند، امکان انتخاب رشته در این گروه‌ها را نیز خواهند داشت.

داوطلبان جهت انتخاب رشته محل باید کارت اعتباری انتخاب رشته را به صورت الکترونیکی از طریق سایت مرکز آزمون خریداری کنند.

همچنین هر داوطلب مجاز است در گروه آزمایشی خود علاوه بر نظام تمام وقت با تهیه کارت اعتباری جداگانه در نظام پاره وقت نیز انتخاب رشته کند.

برای انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی، داشتن شناسه انتخاب رشته 7 رقمی که تحت عنوان کد دسترسی در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش درج شده است، الزامیست، همچنین هر داوطلب رشته‌های با آزمون می‌تواند 20 رشته محل را در هر گروه آزمایشی براساس علاقه انتخاب و در سایت ثبت کند.

برخی از رشته محل‌های نظام تمام وقت دایر در دانشگاه آزاد دارای قید پذیرش بومی «زن» بوده و پذیرش برخی از رشته محل‌ها نیز به صورت تک جنسیتی است، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از انتخاب رشته محل به شرایط پذیرش آنها در جداول مربوطه توجه کنند. 


ویدیو مرتبط :
اشتباهات رایج در انتخاب رشته آزمون دانشگاه آزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز انتخاب رشته آزمون كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد از 12 شهریور



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعلام نتایج نهایی آزمون كارشناسی ناپیوسته در پایان شهریور

آغاز انتخاب رشته آزمون كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد از 12 شهریور

مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون مشترك كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

 دكتر ناصر اقبالی رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اعلام كرد: انتخاب رشته داوطلبانی كه در آزمون مشترك كاردانی به كارشناسی ناپیوسته شركت نموده از تاریخ 12 شهریور ماه لغایت 18 شهریور ماه از طریق پایگاه ثبت نام الكترونیكی مركز آزمون به آدرس www.azmoon.org انجام خواهد شد.

اقبالی با بیان اینكه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون مذكور از ساعت 8 صبح روز یكشنبه 12 شهریور ماه می‌توانند با مراجعه به پایگاه فوق نسبت به انتخاب رشته محل اقدام كنند افزود: نحوه گزینش علمی داوطلبان و اسامی رشته و محل‌های این مقطع همزمان با انتخاب رشته از طریق این پایگاه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

اقبالی همچنین از اعلام نتایج نهایی این آزمون در پایان شهریور ماه خبر داد./ایسنا