اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز افزایش نسبی هوا در برخی نقاط کشور


کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به روند نسبی افزایش دمای هوا در برخی نقاط کشور از جمله تهران گفت: طی امروز و اوایل هفته پیش رو شاهد وزش باد شدید در خراسان‌ها خواهیم بود.

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به روند نسبی افزایش دمای هوا در برخی نقاط کشور از جمله تهران گفت: طی امروز و اوایل هفته پیش رو شاهد وزش باد شدید در خراسان‌ها خواهیم بود.
 
امیرحسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور با بیان اینکه امروز در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات زاگرس جنوبی (کرمان و سیستان و بلوچستان) شاهد افزایش ابر خواهیم بود اظهار داشت: البته بارش‌ها به صورت ضعیف‌تر و پراکنده‌تر در منطقه جنوب شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اعلام اینکه اواخر وقت فردا و همچنین طی روز یکشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در شمال غرب یعنی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد افزود: انتظار می‌رود در برخی نقاط واقع در شمال غرب کشور گاهی شاهد رعد و برق باشیم.

نقشینه با بیان اینکه طی دو روز آینده در ارتفاعات دامنه زاگرس شاهد افزایش ابر خواهیم بود بیان داشت: در 3 روز آینده به سبب وزش باد شدید از سمت شرق به سمنان انتظار می‌رود شاهد گرد و غبار و غبار‌آلود شدن جنوب استان تهران، قم، مرکزی و البرز باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: طی امروز و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش رو انتظار می‌رود در خراسان شمالی، خراسان جنوبی و همچنین خراسان رضوی (نوار شرقی کشور) شاهد وزش باد شدید باشیم.

وی درباره شرایط جوی تهران نیز گفت: طی 3 روز آینده آسمان تهران صاف و در برخی ساعات غبار‌آلود خواهد شد. این شرایط به ویژه در مناطق جنوبی این کلانشهر رخ می‌دهد.

نقشینه با اعلام اینکه دمای هوا در پایتخت طی روزهای آینده روند افزایش نسبی را تجربه خواهد کرد افزود: انتظار می‌رود فردا دمای هوا در سواحل گیلان و اردبیل خنک‌تر باشد و روز یکشنبه نیز این شرایط بر سواحل شمال، شمال غرب و سواحل خلیج فارس برقرار باشد.


ویدیو مرتبط :
گزارش کارشناس هواشناسی درباره آغاز بارش باران در بیشتر نقاط کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش نسبی دمای هوا در اکثر نقاط کشور


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده به سبب وزش باد نسبتاً شدید در سمنان، بروز گرد و غبار محلی در پایتخت دور از انتظار نخواهد بود، گفت: دمای هوا از اوایل هفته پیش‌رو در اکثر نقاط کشور روند افزایشی خواهد داشت.

فارس: امین حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: در همین مدت مناطق مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به وزش باد در شرق کشور، ابراز داشت: وزش باد در شرق کشور موجب بروز گرد و خاک در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه زابل خواهد شد.

نقشینه همچنین اضافه کرد: انتظار می‌رود در سه روز آینده وزش باد نسبتا شدید در جنوب سمنان با بروز پدیده گرد و غبار، در قم، اصفهان و جنوب تهران همراه باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بروز گرد و غبار در ایلام و خوزستان طی روز آینده دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به آغاز روند افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از هفته پیش رو دمای هوا در اکثر مناطق کشور روند افزایشی یابد.

نقشینه با اشاره به بروز غبار محلی طه سه روز آینده در جنوب پایتخت، خاطرنشان کرد: دمای هوای تهران طی شنبه هفته آینده به 42 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: گرم‌ترین مناطق کشور را امروز شهداد کرمان، طبس، بستک هرمزگان، بافق یزد و زابل به ترتیب با دمای هوای 49، 47،46،47، و 47 درجه سانتی‌گراد تشکیل می‌‌دهد و همچنین خنک‌ترین مناطق کشور طی روز‌جاری شهرکرد و اسدآباد همدان با دمای 9درجه سانتی‌گراد بالای صفر و همچنین فرودگاه اردبیل، ورزقان آذربایجان شرقی با 10درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.