اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز اجرای طرح تحول اقتصادی



 

 

آغاز اجرای طرح تحول اقتصادی

 

احمدی ن‍ژاد اعلام كرد:

آغاز اجرای طرح تحول اقتصادی

محمود احمدی ن‍ژاد ،‌رئیس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی درباره طرح تحول اقتصادی توضیحاتی داد كه اهم آن در زیر می آید:

* امروز معادل شش و نیم میلیون بشکه نفت و گاز در کشور تولید و دو میلیون و سیصد هزار بشکه صادر و چهار میلیون و دویست هزار بشکه در داخل مصرف می شود.

با احتساب هر بشکه نفت معادل 85 دلار در چهار میلیون و دویست هزار بشکه در 365 روز سالانه 120هزار میلیارد تومان مصرف انرژی در داخل داریم که این چهار برابر متوسط مصرف دنیاست.

این در حالی است که ما بیش از چهار برابر متوسط دنیا رفاه نداریم و رفاه ما تقریبا معادل متوسط دنیاست و این انرژی باید در خدمت رفاه مردم باشد.

* چند اشکال وجود دارد اول اینکه اسراف زیاد است و با مصرف کمتر نیز می توان همین سطح رفاه را حفظ کرد.

اشکال دیگر این است که بهینه مصرف نمی کنیم و مصرف لوازم خانگی، خودرو، دستگاههای گرمایشی و سرمایشی ما بالاست.

اشکال دیگر این است که همین مقدار مصرف نیز عادلانه توزیع نمی شود و بعضیها 30 برابر دیگران مصرف می کنند و باعث ایجاد فاصله طبقاتی می شوند در حالی که ما یارانه می دهیم تا عدالت برقرار شود.

*4 هزار تومان برای هر نفر در ماه بابت هزینه نان به حساب مردم واریز می شود.

این واریز دوم در مرحله اول همین هفته و تا 7 الی 8 روز آینده انجام می شود.

البته بخشی از هزینه نان در مرحله اول دیده شده است اما می خواهیم مردم نان خوب بخورند.

* با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها با محاسباتی که ما انجام داده ایم از همان روز اول وضع شش دهک جامعه به لطف خدا بهتر می شود.

دهك دهم ،‌ با این طرح ،‌ هزینه هایش 13 هزار تومان افزایش می یابد ولی 150 هزار تومان می گیرد.

‌با اجرای این قانون دو دهک جامعه باید یک کمی صرفه جویی کنند و دو دهک هم باید بیشتر صرفه جویی کنند.

بالاخره خیلی زندگی مرفه و باز و بدون هیچ کنترلی دارند اینکه خوب نیست به نفع خودشان هم نیست این را باید کمی کنترل کنند و هزینه و مصرفشان را محدود کنند گرچه با اصلاحات اساسی که در اقتصاد انجام خواهد شد همه سود می برند.

* در سفرهای استانی دیده ام افرادی را كه 25 سال است میوه نخورده اند. بچه ای را دیدم كه لباس هم نداشت ولی نمی گفت به ما كمك كنید ،‌می گفت سقفمدرسه مان دارد می ریزد.

* طرح تحول اقتصادی از بامداد یكشنبه ،‌28 آذر 89 آغاز می شود.

*‌با اجرای صحیح این طرح ،‌ظرف 5 سال ایران گلستان می شود.

بخشی از بودجه را صرف فناوری فضایی كردیم ،‌ دیدید كه تا چه حدی پیشرفت كردیم و اگر كمی بودجه را بیشتر كنیم ،‌ظرف چهار سال موجود زنده به فضا می فرستیم.

* مرحله برداشت یارانه نقدی كه به حساب سرپرست خانوار به ازای هر نفر 81 هزار تومان برای دو ماه واریز شده بود از روز یكشنبه 28 آذر 89 قابل برداشت است. مردم برای برداشت پول یارانه عجله نکنند،اکنون که قرار است از فردا این طرح شروع شود، مردم باید برای استفاده از پول یارانه ها برنامه ریزی کنند.

* در بخشهای مختلف از جمله صنعت، خدمات، بانکها و بازار بسته های خوبی پیش بینی شده و در برخی بخشها قرار است قیمتها پایین بیاید و خرید و فروش تسهیل شود.

* از كسانی كه از گرفتن یارانه انصراف داده اند ،‌تشكر می كنم.

* بهمن ماه دوباره به حساب مردم پول می ریزیم.

* طرح تحول اقتصادی برای اولین بار است كه در دنیا اجرا می شود.

در پایان این برنامه ،‌مجری خطاب به احمدی نژاد گفت:‌ ما به عنوان رسانه ملی ،‌از شما و دولت به نمایندگی از ملت شریف ایران به خاطر اجرای این طرح تشكر می كنیم...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
آغاز اجرای طرح کاداستر معادن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای طرح تحول اقتصادی موجب برقراری عدالت در جامعه می شود



 

 

تحول اقتصادی

 

 

 

مراغه- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گامی بلند به سمت برقراری عدالت در جامعه است.

غفار اسماعیلی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پشتوانه عظیم برای ایجاد اشتغال بوده و منابع مالی آن در راه افزایش سرمایه گذاری و اشتغال هزینه خواهد شد.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش میزان اشتغال و تولید در جامعه باید سرمایه گذاری زیادی صورت گیرد، چرا كه وقتی سرمایه گذاری و نرخ تشكیل سرمایه ثابت كم می شود، می توان پیش بینی كرد كه بیكاری افزایش یابد.

اسماعیلی ادامه داد: انتظار نمایندگان مجلس و مردم از دولت این است كه منابع مالی هدفمندی یارانه ها در راه افزایش سرمایه گذاری و اشتغال صرف شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اظهاركرد: اجرای این قانون جسارت زیادی را می‌طلبد و اگر دولت در اجرای آن موفق عمل كند، گام مثبتی را در اقتصاد برداشته است.

وی افزود: دولت احمدی نژاد تنها دولتی است كه توافق سیاسی و اجماع نظر را برای اجرای این قانون جلب كرده و این برنامه می تواند با كمترین هزینه سیاسی، اجرایی شود.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این برنامه طبق قانون مصوب مجلس،‌ طی پنج سال اجرا می شود و به تدریج قیمت حامل‌های انرژی واقعی و یارانه دولت به كسانی كه استحقاق آن را دارند، پرداخت خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینكه همه مردم، اقشار و اصناف گوناگون در اجرایی كردن قانون هدفمند كردن یارانه ها دخیل و تاثیرگذار هستند، گفت: این قانون از شاخه های طرح تحول نظام اقتصادی كشور و مورد توجه و تأكید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بوده و همه مردم، مسوولان و اقشار مختلف جامعه در اجرای آن باید مشاركت كنند.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است..../تحلیل:ایرنا