اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز ابطال کارت گازوئیل خودروها


معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کارت هوشمند سوخت خودروهای گازوئیل سوز، اعلام کرد: به زودی خودروهای سنگین دیزلی كه در ناوگان حمل و نقل تردد ندارند شناسایی خواهند شد.

خبرگزاری مهر: معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کارت هوشمند سوخت خودروهای گازوئیل سوز، اعلام کرد: به زودی خودروهای سنگین دیزلی كه در ناوگان حمل و نقل تردد ندارند شناسایی خواهند شد.

پس از اجرای طرح ساماندهی کارت هوشمند بنزین خودروها و موتورسیکلت ها و ابطال بیش از 6 میلیون کارت هوشمند بنزین خودروها، طرح ساماندهی و ابطال کارت هوشمند گازوئیل خودروهای سنگین در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

حسین هاشمی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره جزئیات اجرای طرح ساماندهی کارت هوشمند گازوئیل خودروها، گفت: هدف از اجرای طرح ساماندهی كارت‌های سوخت در راستای جلوگیری از قاچاق گازوئیل به خارج از کشور است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بسته ساماندهی كارت هوشمند گازوئیل دو تا سه ماه آینده نهایی خواهد شد، تصریح کرد:  تاکنون چهار نشست در راستای ساماندهی كارت‌های سهوشمند گازوئیل خودروهای سنگین برگزار شده است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با یادآوری اینکه ساماندهی کارت های سوخت در بخش گازوئیل همچون بنزین در دستور كار قرار دارد، اظهار داشت: بر این اساس  می‌خواهیم خودروهای فاقد فعالیت و خودروهای سنگینی كه در ناوگان تردد ندارند شناسایی شوند.

این مقام مسئول افزود: پس از شناسایی خودروهای غیر فعال، كارت سوختشان را باطل می‌كنیم. جلسات مربوطه در حال برگزاری است و بانك اطلاعات در زمینه خودروها در حال تكمیل است.

حسین هاشمی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اخیرا در گفتگویی با اشاره به ابطال 6 میلیون کارت هوشمند سوخت خودرو و موتورسیکلت ها، گفته است: با سامان دهی و یا ابطال کارت های هوشمند سوخت تاکنون بیش از 500 میلیون لیتر در مصرف بنزین به ویژه بنزین یارانه ای با قیمت 400 و 700 تومانی صرفه‌جویی شده است.

سید مجتبی شفیعی رئیس سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بهمن ماه سال گذشته در گفتگو با مهر با اشاره به ابطال روزانه 35 هزار کارت بنزین موتورسیکلت‌های فرسوده، گفته بود: در مجموع حدود 9.1 میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که تا پایان سالجاری 3 میلیون کارت بنزین این دسته از موتوری‌ها باطل می‌شود.

در این بین مسئولان دولت پیش بینی می‌کنند به جای انجام سرمایه گذاری‌های چند میلیارد دلاری و پالایشگاه‌ سازی برای افزایش ظرفیت تولید بنزین، با ساماندهی سهمیه‌های ویژه بنزین خودروهایی که در خدمت حمل و نقل عمومی نیستند، عملا اقدام به صرفه‌جویی اقتصادی کنند.


ویدیو مرتبط :
ابطال کارت معافیت 13 فوتبالیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز دور جدید ابطال کارت‌های گازوئیل/ کارت‌های اجاره‌ای برای همیشه می‌سوزند



آغازابطال کارت‌های اجاره‌ای گازوئیل

آغاز دور جدید ابطال کارت‌های گازوئیل/ کارت‌های اجاره‌ای برای همیشه می‌سوزند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفنی از آغاز دور جدید ابطال کارت‌های اجاره‌ای گازوئیل از تیر ماه سالجاری خبر داد و اعلام کرد: برای صاحبان کارت‌های اجاره‌ای به هیچ وجه المثنی صادر نمی‌شود.

به گزارش  مهر، به اعتقاد مسئولان دولت در شرایط فعلی متوسط مصرف گازوئیل در ایران بیش از نیاز واقعی مشترکان واقعی در بخش‌های نیروگاهی، حمل و نقل و صنایع است به طوری که از متوسط مصرف روزانه نزدیک به 100 میلیون لیتری گازوئیل حدود 5 تا 7 میلیون لیتر آن به خارج کشور قاچاق می‌شود.

در شرایط فعلی یکی از مهمترین دلایل انحراف و قاچاق فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل ایجاد بازارهای اجاره کارت‌های هشومند سوخت خودروهای سنگین به ویژه در استان های مرزی کشور است.

بر این اساس از بهمن ماه سال گذشته تاکنون مسئولان دستگاه های مختلف همچون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هشدارهایی نسبت به ضبط و جریمه دارندگان کارت های اجاره ای بنزین و گازوئیل مطرح کرده اند.

سیدمجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور درباره برنامه دولت به منظور مقابله با کارت های اجاره ای گازوئیل، گفت: از اردیبهشت و خرداد ماه سالجاری دور جدید ابطال کارت های اجاره ای گازوئیل در دستور کار قرار می گیرد.

از سوی دیگر مصطفی کشکولی در جدیدترین اولتیماتوم گازوئیلی دولت به صاحبان کارت‌های اجاره‌ای گازوئیل، گفت: در صورت مشاهده استفاده از کارت های سوخت اجاره ای گازوئیل در جایگاه‌ها، این نوع کارت ها بلافصله باطل می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه از اول تیر ماه تمامی کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی که به صورت اجاره‌ای در جایگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند غیرفعال و از رده خارج می‌شوند، تصریح کرد: همچنین برای صاحبان کارت‌های اجاره‌ای به هیچ وجه المثنی صادر نمی‌شود.

این مقام مسئول، افزود: به مالکان کارت‌های سوخت گازوئیل پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی، به هیچ وجه کارت سوخت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی با یادآوری اینکه بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به طور ادواری جایگاه‌ها را مورد بازرسی قرار می دهند خاطرنشان کرد: مردم هرگونه تخلف را به مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش نفتی با شماره تماس09627 اطلاع رسانی کنند./مهر