اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغازجمع آوری سکه های پارسیان از بازار


مدیركل دفتر كالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان از آغاز جمع‌آوری سكه‌های پارسیان خبر داد.

مدیركل دفتر كالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان از آغاز جمع‌آوری سكه‌های پارسیان خبر داد.

شهرام میرآخورلو با اعلام خبر آغاز جمع‌آوری سكه‌های پارسیان گفت:‌ از آنجایی كه خود اتحادیه كشوری طلا و جواهرات و سازمان استاندارد در این مورد اعلام آمادگی كرده‌اند، فرایند جمع‌آوری این سكه‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد:‌ اكنون موردی نداریم كه واحدهای طلافروشی‌ از مردم سكه پارسیان نخرند یا این‌كه این واحد‌ها سكه‌های پارسیان عرضه كنند.

میرآخورلو با تایید این‌ كه عرضه سكه‌های پارسیان پنج ضلعی و شش ضلعی ایرادی ندارد، افزود: عرضه سكه‌های مدور پارسیان ممنوع است و كسانی كه از این نوع سكه‌ها دارند می‌توانند به طلافروشان بفروشند تا این طلاها قیچی شوند.

وی در پایان خاطرنشان كرد كه گشت‌های ویژه برای بازرسی در مورد سكه‌های پارسیان فعال شده‌اند و اگر واحدی از خرید سكه پارسیان امتناع یا از این نوع سكه عرضه كند، مردم می‌توانند گزارش آن را به سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان بدهند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
سکه های غیر بانکی معضل جدی بازار سکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز جمع آوری سکه های پارسیان



 

 

آغاز جمع آوری سکه های پارسیان

 

 

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به آغاز طرح جمع آوری سکه های پارسیان از بازار گفت: اتحادیه طلا و جواهر متقبل شده تا بدون ضرر و زیان، این سکه ها را از بازار جمع آوری کرده و امحا کند.

جواد تقوی در گفتگو با مهر گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان یک دستگاه نظارتی، عملیات نظارت را بر بخش های دولتی و خصوصی به عهده دارد و منعی برای ورود آن به هیچ حوزه ای برای نظارت وجود ندارد.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: از آنجا که هر کالا و خدمتی یک متولی دارد، بانک مرکزی نیز بر روی بازار سکه و طلا به خصوص سکه های پارسیان تامل بیشتری داشته است، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز در موضوع سکه های پارسیان همکاری کرده است.

وی تصریح کرد: در این میان، به دلیل تشابه نوع سکه هایی که در حوزه های مختلف از سوی بخش خصوصی به فروش می رسد و نیز تفاوت عیاری که مبنای عمل بانک مرکزی در بازار سکه پارسیان است، هماهنگی با اتحادیه طلا و جواهر به عمل آمده تا اگر این سکه ها از نظر کیفیت و عیار اشکالاتی دارند، از بازار جمع آوری شوند تا مردم دچار ضرر و زیان نشوند.

به گفته تقوی در این قضیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همکاری لازم را داشته است و البته اتحادیه طلا و جواهر نیز وارد عمل شده و بدون ضرر و زیان، سکه های پارسیان را از مردم خرید کرده و امحا می کند.... /  خبرگزارى مهر