اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسیب طوفان تهران به چند بنای تاریخی


چند بنای تاریخی براثر توفانِ روز گذشته (دوشنبه، 12 خردادماه) در تهران آسیب دیدند.

خبرگزاری ایسنا: چند بنای تاریخی براثر توفانِ روز گذشته (دوشنبه، 12 خردادماه) در تهران آسیب دیدند.

دبیر کمیته‌ پیگیری خانه‌های تاریخی تهران اظهار کرد: براثر طوفان روز گذشته، دیوار تاریخی مسجد امام خمینی (ره) در خیابان 15 خرداد فرو ریخت و به‌دنبال آن، دو نفر زخمی شدند. همچنین موزه‌ی «13 آبان» (استاد صنعتی) بر اثر وزش باد و طوفان آسیب دید.

سجاد عسگری گفت: با توجه به این‌که در سال‌های گذشته، یکی از درها و چند پنجره موزه‌ استاد صنعتی به‌دلیل بی‌توجهی مسوولان همیشه باز بود، ورودی موزه‌ استاد صنعتی که پشت ورودی مترو «15 خرداد» قرار دارد، کنده شد و با توجه به شدت وزش باد، احتمال آسیب دیدن مجسمه‌های استاد صنعتی نیز وجود دارد.

او افزود: ساختمان روزنامه‌ «اطلاعات» در خیابان «خیام» نیز در طوفان تهران تهدید شد؛ با توجه به انجام عملیات ساختمانی در ساختمان کناری که در حال زدن سقف کاذب بود، وزش باد سبب فرو ریختن سقف شد و احتمال ریختن آن روی ساختمان قدیمی روزنامه‌ی «اطلاعات» وجود داشت.


ویدیو مرتبط :
بنای تاریخی چشمه عمارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بنای تاریخی «عشرت‌آباد» تهران +عکس


باورش هم سخت است؛ بنای تاریخی «عشرت‌آباد» که حالا جای گلوله‌های باقی‌مانده روی آن از زمانی که داخل پادگان قرار گرفته نیز تاریخی شده، روزی یکی از عمارت‌های اعیانی ناصرالدین‌شاه قاجار بوده است که پس از بازگشت او از فرنگ، در بیرون از حصار تهران و در مجموعه‌ای ییلاقی ساخته شد.

ایسنا: باورش هم سخت است؛ بنای تاریخی «عشرت‌آباد» که حالا جای گلوله‌های باقی‌مانده روی آن از زمانی که داخل پادگان قرار گرفته نیز تاریخی شده، روزی یکی از عمارت‌های اعیانی ناصرالدین‌شاه قاجار بوده است که پس از بازگشت او از فرنگ، در بیرون از حصار تهران و در مجموعه‌ای ییلاقی ساخته شد. عمارتی که دست‌ کم 30 سال است از پشت دیوارهای یک پادگان نظامی خودنمایی می‌کند و دیوارهای بدون حصارش، داخلی‌ترین بخش‌های این کاخ را برای افراد کنجکاوی که از میدان سپاه در تهران عبور می‌کنند، به‌نمایش می‌گذارد.