اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسیب‌شناسی پرونده زنجانی دركمیسیون اصل۹۰



اخبار,اخبار سیاسی,فساد مالی  بابك زنجانی


 اخبار سیاسی - آسیب‌شناسی پرونده زنجانی دركمیسیون اصل۹۰

نایب‌رییس كمیسیون اصل 90 مجلس گفت كه كارگروهی در این كمیسیون برای آسیب‌شناسی در مورد موضوعات مربوط به پرونده بابك زنجانی تشكیل شده است كه گزارش نهایی این كارگروه به بالاترین دستگاه‌ها ارائه می‌شود.

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جلسه روز گذشته كمیسیون اصل 90 گفت: در این جلسه كارگروهی برای آسیب‌شناسی دلایل اتفاقات رخ داده در پرونده بابك زنجانی متشكل از پورمختار، دهدشتی، میركاظمی و بنده تشكیل شد.

به گفته وی، وظیفه این كارگروه، بررسی عوامل بروز اتفاقات پیرامون پرونده بابك زنجانی و آسیب‌شناسی در این رابطه است.محمدی افزود: با توجه به اینكه كمیسیون اصل 90 پرونده بابك زنجانی را بررسی و پرونده و اتهامات وارده را جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع داده است، اكنون به دنبال آن است تا وارد مرحله آسیب‌شناسی و چرایی رخ دادن این اتفاقات شود. نتیجه این آسیب‌شناسی شناسایی عوامل و جلوگیری از تكرار این اتفاقات است.

وی گفت كه گزارش نهایی در این رابطه در صورت لزوم در صحن علنی قرائت می‌شود و در غیر این صورت به بالاترین دستگاه دخیل در این رابطه ارائه خواهد شد.
اخبار سیاسی - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
افشاگری درباره پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیسیون انرژی: رسانه ای شدن پرونده بابک زنجانی به صلاح کشور نیست



پرونده بابک زنجانی ,رسانه ای شدن پرونده بابک زنجانی

عضو کمیسیون انرژی: رسانه ای شدن پرونده بابک زنجانی به صلاح کشور نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رسانه ای شدن پرونده بابک زنجانی به صلاحکشور نیست، افزود: بابک زنجانی بخشی از پول فروش نفت را به کشوربرگردانده است اما بخش زیادی از این مبلغ به دلیل تحریم ها برگشت داده نشده است.

محمد سعید انصاری گفت: به نظرمی رسد درشرایطی که دشمنان انقلاب جو مسمومی درست کرده اند ، در بوق و کرنا کردن این موارد به مصلحت کشور نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بابک زنجانی بخشی از پول فروش نفت را به کشوربرگردانده است اما بخش زیادی از این مبلغ به دلیل تحریم ها برنگشت، افزود: تدبیرلازمه راهیابی به حقوق حقه مردم ایران است وپیگیری این حقوق خوب است اما هرچه مطالب را بیشتر در رسانه ها رسانه ای کنیم به مصلحت نیست.

وی با بیان اینکه رسانه ای شدن پرونده بابک زنجانی به صلاح نیست، گفت: حیف و میل های پیش آمده نه درباره بابک زنجانی بلکه ممکن است درباره خیلی از اشخاص و شرکتها و حتی وابستگان به مسئولین رده بالای کشور باشد از این روباید تدبیر کنیم تا کشور ضرر نکند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص را رییس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد و قرار شد 5 نفر از اعضای کمیسیون درعرض یک ماه در این باره تحقیق و نتیجه را ارایه کنند تا مقدمه ای برای تحقیق و تفحص باشد اما در عرض این یک ماه پیگیری نشد و جلسه ای هم برگزار نشد.

انصاری در ادامه درباره تسویه بدهی های هند به ایران به ارز رایج کشور هند، گفت: این نوع تسویه بدهی به منظور ارزش قایل شدن به کشورهای طرف تجارت ایران و دور زدن تحریم ها ایرادی ندارد.

گفتنی است بیژن زنگنه وزیر نفت ایران روز سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۲، (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳) گفت بابک زنجانی، تاجر ایرانی بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت ایران را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مساله هستند. همچنین وی به خبرنگاران گفت که آقای زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است./ خانه ملت