اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسوشیتد پرس : آیا هاشمی رفسنجانی تعیین کننده انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود؟



آسوشیتد پرس : آیا هاشمی رفسنجانی تعیین کننده انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود؟

این گزارش در پایان می نویسد ؛ بازگشت هاشمی به قدرت از نظر بسیاری از تندورها و محافظه کاران مطلوب نیست چون از نظر آنها بازگشت هاشمی موقعیت اصلاح طلبان درون حاکمیت را تقویت خواهد کرد و زمینه بازگشت مجدد آنها به قدرت خواهد بود.خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی به بررسی بازگشت دوباره آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عرصه سیاسی ایران و نقش آفرینی احتمالی او در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران پرداخته است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران در این گزارش  حضور آیت الله هاشمی در کنار رهبری در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران به عنوان یک نشانه و پیام مهم از بازگشت او به عرصه سیاسی ایران اشاره شده است.

آسوشیتد پرس با اشاره به اینکه از بازگشت هاشمی بیش از همه تندروها و حامیان احمدی نژاد ناراحت هستند ؛ از هاشمی به عنوان " بزرگ ترین " بازمانده نیروهای معتدل در درون نظام نام برده است.

در این گزارش به مواضع مختلف هاشمی در چریان وقایع 3 سال پیش پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 و جایگیری او در صف مخالفان و منتقدان به نتایج انتخابات و نیز حمایت های او از میر حسین موسوی در جریان انتخابات اشاره شده و از دست دادن تریبون نماز جمعه و نیز ریاست مجلس خبرگان رهبری را به عنوان هزینه های این مواضع هاشمی دانسته است.

آسوشیتد پرس با انعکاس نظرات مختلف چند کارشناس و روزنامه نگار متمایل به آیت الله هاشمی به نقل از آنها از هاشمی نه به عنوان رییس جمهوری آینده ایران بلکه به عنوان شخصیتی تعیین کننده در انتخاب رییس جمهوری بعدی نام می برد.

این خبرگزاری غربی در ادامه با اشاره به سیاست های احمدی نژاد در 8 سال گذشته می نویسد از نظر برخی از نخبگان سیاسی در ایران هاشمی همان شخصیت میانه ای است که می تواند در انتخاب یک نامزد میانه رو و معتدل که مورد قبول طیف های مختلف سیاسی در کشور باشد ، نقش داشته باشد.

این گزارش در پایان می نویسد ؛ بازگشت هاشمی به قدرت از نظر بسیاری از تندورها و محافظه کاران مطلوب نیست چون از نظر آنها بازگشت هاشمی  موقعیت اصلاح طلبان درون حاکمیت را تقویت خواهد کرد و زمینه بازگشت مجدد آنها به قدرت خواهد بود..عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
هاشمی رفسنجانی طنز-انتخابات هشتم ریاست جمهوری-توپ-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: آزادترین انتخابات را در سال 92 داشتیم/ من به خواست مردم برای ریاست جمهوری ثبت نام کردم



هاشمی رفسنجانی ,سفر رفسنجانی به كرمانشاه

هاشمی رفسنجانی: آزادترین انتخابات را در سال 92 داشتیم/ من به خواست مردم برای ریاست جمهوری ثبت نام کردم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادترین و بدون خدشه ترین انتخابات را در سال 92 داشتیم، به گونه ای که حتی کسانی که اعتقاد داشتند در ایران دمکراسی وجود ندارد به سلامت انتخابات اعتراف کردند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر سه شنبه در دیدار با جمعی از عشایر و اقوام مختلف استان کرمانشاه که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: لحظات خوبی را در بین مردم عشایر، اهل حق و مردم اهل سنت استان گذراندم. حرف های مهمی شنیدم که با اکثریت مطالب آن موافقم، اگر بخواهیم عدالت اسلامی را رعایت کنیم و اگر بخواهیم به قانون اساسی عمل کنیم حرف های شما زیاده خواهی نیست.

اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: از روزی که انقلاب کردیم و از وقتی که جنگ به ما تحمیل شد و بعد راه سازندگی را باز کردیم در همه مراحل، مقاومت مردم ایران را ستودنی می بینیم. امروز مشکلات جدید دامن گیر ما شده است و از داخل و خارج تحت فشاریم. مشکلات اقتصادی فرهنگی اداری و کم و بیش امنیتی در کشور وجود دارد که زندگی را به کام برخی مردم تلخ کرده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که نگران تجاوز قدرت های غربی بودیم، هوشیاری مردم مسئله را از لبه پرتگاه خطر نجات داد، شما می گویید که من راهنمایی کردم اما نام نویسی من در انتخابات زمان زیادی را از من نگرفت با خواست ملت بود، شما حماسه سازید نه من.

دموکراتیک ترین انتخابات را در سال 92 داشتیم
هاشمی گفت: مردم با آرامش پای صندوق های رأی رفتند و انتخابات را برگزار کردند، بدخواه ترین انسانها نیز نمی توانند به سلامت انتخابات خرده بگیرند، حتی کسانی که جمهوری اسلامی را یکی از بدون دموکراسی ترین کشورها معرفی می کردند امروز اعتراف کرده اند که در ایران دموکراسی به صورت کامل وجود دارد.

وی افزود: در شرایطی که بیشتر مردم عشایر و روستاها ابزار اطلاع رسانی هم نداشتند. برخی فکر می کردند این آگاهی به وجود آمده در جامعه تنها مختص کلان شهرهاست اما دیدیم که آراء مردم نشان از یک آگاهی فراگیر در عشایر و روستا ها داشت. آگاهی اصیل تر از شهرها در روستاها و عشایر وجود داشت. کسانی که کم هزینه اند و هم کمترین امکانات را دارند. باید بدانیم که مردم ما امروز آگاهند، امتی که آگاه شد به آسانی به جهل باز نمی گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشرفت ملل به علت آگاهی آنهاست، ملل عقب مانده نمی توانند خود را نجات دهند. خداوند یک دفعه دلها را آگاه می کند، امروز می بینیم مردم شیعه، سنی و اهل حق در کنار هم همزیستی می کنند. اما عده ای افراطی وجود دارند که این اتفاق نظر را به هم می زنند و ایجاد تنفر می کنند. شما اینها را به حساب انقلاب نگذارید این افراطی ها از اول انقلاب بوده اند در دادگاه ها، در دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و جاهای دیگر هنوز هم هستند.

هاشمی ادامه داد: لذا ما باید عامه مردم را به حساب بیاوریم چه فرق می کند بالاخره هرکسی به دین خودش علاقه دارد کسی نمی تواند به زور بگوید که از دین خود دست بردار. انبیا نشان دهنده راهند و هیچ کس را به زور و اجبار به دین دعوت نمی کنند این مشی، روش اسلام و روش انقلاب است.

رفسنجانی گفت: مردم باید دست از آزار یکدیگر بردارند و افکار خود را به هم تحمیل نکنند در امت اسلامی باید روح تسامح همیشه وجود داشته باشد. کسانی که تفرقه ایجاد می کنند بزرگترین گناه را مرتکب می شوند. امروز شاهد اوضاع به هم ریخته یمن، لیبی، مصر و تونس هستیم که چگونه دچار تفرقه شده اند.

رفسنجانی خطاب به عشایر ادامه داد: یک بحث سر افراطی هاست چون منحرفند، اما توده ملت ما تحمل عدالت مورد نظر شما را دارد که اجرا هم شده است. خواسته های شما مردم ایلات و عشایر زیاده طلبی نیست و اجرای آنها برای نظام هم خوب و هم مقدور است. آگاهی جدیدی که بعد از یک دوره از تحمیل ها در بین ملت ایران به وجود آمده را به فال نیک می گیریم که مردم خودشان سرنوشت خود را رقم می زنند.

گفتنی است در این مراسم و پیش از سخنرانی رفسنجانی افرادی از قوم لک، اهل سنت، اهل حق و ... مطالبی را مطرح کردند./مهر