اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسوشیتدپرس نقل قول خود از لاریجانی را اصلاح کرد/می‌توان درباره اورانیوم مازاد بحث کرد



آسوشیتدپرس نقل قول خود از لاریجانی را اصلاح کرد/می‌توان درباره اورانیوم مازاد بحث کرد

ساعتی پس از انتشار تکذیبیه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بخشی از مصاحبه‌اش با خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبرگزاری بخش‌هایی از متن مصاحبه را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی تکذیب نقل قول منتشر شده از «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبرگزاری متن خبر خود را اصلاح کرد.

آسوشیتدپرس چند ساعت قبل گزارش داده بود که ایران قصد دارد در مذاکرات هفته آینده در ژنو از اورانیوم 20درصد مازاد بر نیاز خود به عنوان برگ چانه‌زنی استفاده کند.

این خبرگزاری آمریکایی ساعتی پس از انتشار تکذیبیه رئیس مجلس، متن خبر خود را تغییر داد. آسوشیتدپرس در گزارش جدید عبارت «برگ چانه‌زنی» را حذف کرده و نوشته است ممکن است ایران حاضر شود در مذاکرات هفته آینده در مورد «مازاد» اورانیوم بحث کند.

 

گفتگوی لاریجانی با آسوشیتدپرس

 

گفتگوی لاریجانی با آسوشیتدپرس

 

در این گزارش، اشاره شده که لاریجانی به زبان فارسی و به واسطه مترجم خود به آسوشیتدپرس گفته است: می‌دانید، ما مقداری مازاد داریم، مقداری که لازم نداریم. اما می‌توانیم در مورد آن بحث‌هایی داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی که در حاشیه اجلاس بین‌المجالس صحبت می‌کرد، در مورد اینکه آیا این امر قابل مذاکره است، گفت: در روند مذاکرات، بله، موارد می‌توانند مطرح شوند و آن‌ها می‌توانند در موردش بحث کنند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
نقل قول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس: نقل قول از علی لاریجانی درباره اورانیوم غنی‌شده مازاد صحیح نیست



غنی‌ سازی اورانیوم , مذاکرات ژنو

مجلس: نقل قول از علی لاریجانی درباره اورانیوم غنی‌شده مازاد صحیح نیست

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی بخش هایی ازمصاحبه خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با رئیس مجلس در مورد تصمیم ایران برای گفتگو درباره اورانیوم غنی‌شده مازاد در مذاکرات هفته آینده «ژنو» را تکذیب کرد.

به گزارش خانه ملت به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، در اطلاعیه روابط عمومی مجلس آمده است: بخش هایی از مصاحبه دکتر علی لاریجانی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشتیدپرس که در آن تأکید شده بود ایران بیش از نیاز خود اورانیوم غنی‌ شده دارد و قصد دارد از آن در گفت‌وگوهای هفته آینده در ژنو بعنوان برگ برنده استفاده کند، خلاف واقع است و از اساس صحت ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری به نقل از رئیس مجلس اعلام کرده بود که ایران بیش از نیاز اورانیوم غنی‌شده دارد و در صدد است تا از آن در گفت‌وگوهای هسته‌ای هفته آینده در «ژنو» بعنوان یک برگ چانه زنی استفاده کند/خانه ملت