اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسوشیتدپرس: ترامپ حمایت کافی برای نامزدی جمهوری‌خواهان را کسب کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ترامپ

 خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ موفق شده حمایت شماری کافی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه را برای نامزدی نهایی این حزب در رقابت‎های اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کسب کند.

به گزارش  ایسنا ، برآورد آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ترامپ حمایت 1238 نماینده را یعنی بیش از تعدادی که به آن نیاز دارد، در گردهمایی حزب جمهوری‌خواه در ماه ژوئیه کسب کرده است.

این بدین معناست که ترامپ آرای درون‌حزبی لازم برای نامزدی از طرف حزب‌ جمهوری‌خواه را به دست آورده است. در سیستم انتخاباتی آمریکا اعضای حزب در حوزه‌های انتخاباتی خود یک یا چند نماینده را انتخاب می‌کنند و این نمایندگان به کاندیداهای حزبی برای احراز مقام ریاست‌جمهوری رأی می‌دهند.

به گزارش ایسنا، پیروزی در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به حمایت حداقل 1237 نماینده حزبی نیاز دارد که از این تعداد ترامپ تاکنون حمایت 1238 نماینده را به خود جلب کرده است. علاوه بر آن، تکلیف 303 نماینده دیگر در انتخابات درون‌حزبی پنج ایالت که هفتم ژوئن (18 خرداد) برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد و نتیجه انتخابات این پنج ایالت نیز می‌تواند با بالا بردن تعداد حامیان ترامپ در گردهمایی حزب جمهوری‌خواه، به قطعی شدن کاندیداتوری وی از سوی این حزب کمک مضاعفی به عمل آورد

به گزارش ایسنا، پیروزی در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به حمایت حداقل 1237 نماینده حزبی نیاز دارد که از این تعداد ترامپ تاکنون حمایت 1238 نماینده را به خود جلب کرده است. علاوه بر آن، تکلیف 303 نماینده دیگر در انتخابات درون‌حزبی پنج ایالت که هفتم ژوئن (18 خرداد) برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد و نتیجه انتخابات این پنج ایالت نیز می‌تواند با بالا بردن تعداد حامیان ترامپ در گردهمایی حزب جمهوری‌خواه، به قطعی شدن کاندیداتوری وی از سوی این حزب کمک مضاعفی به عمل آورد.

ترامپ که یک تاجر میلیونر اهل نیویورک است از 16 رقیب خود پیشی گرفت و اکنون به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح است.

بی.بی.سی در این باره گزارش داد، جلب حمایت لازم برای نامزدی نهایی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بدیهی بود اما زمان آن مشخص نبود.

پم پولارد، رهبر حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت اوکلاهامای آمریکا است. او در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره حمایت از ترامپ گفت: من مشکلی با حمایت از ترامپ ندارم. او کسانی را که از اوضاع کنونی در کشورمان ناراضی‌اند به دور خود جمع کرده است.

بر اساس گزارش دویچه وله، استیو هاوس، هم‌حزبی پم پولارد در تایید ترامپ به قدرت رهبری و تجربه او در امور اقتصادی می‌پردازد و می‌گوید که ترامپ داری قدرت رهبری بزرگی است و اگر بتواند سیاست‌مداران مستعدی را به دور خود جمع کند، موفق می‌شود.

ترامپ با توجه به کنار کشیدن رقبای اصلی خود، تد کروز، جان کیسیک و مارکو روبیو، در مبارزات مقدماتی درون حزبی، عملا تنها فرد باقی مانده بود و ناظران پیش‎بینی کرده بودند که به احتمال زیاد در مجمع انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامزد نهایی معرفی خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر چندین چهره ارشد جمهوری‌خواه با نامزدی ترامپ مخالفت کرده بودند زیرا در توانایی او برای رقابت با دموکرات‌ها در انتخابات سراسری و صلاحیت او برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا تردید داشتند.
 


ویدیو مرتبط :
سناتور ارشد جمهوری خواهان مقابل رفتارهای نژادپرستانه ترامپ ایستاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترامپ آرای کافی نیابتی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه را به دست آورد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«دونالد ترامپ» موفق شد میزان کافی آرای نیابتی را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه کسب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ که به هزار و ۲۳۷ رای نیابتی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه نیاز داشت، موفق به کسب هزار و ۲۳۸ رای شده است.

بنا بر این گزارش، ترامپ این نامزدی را در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه در کلیولند خواهد پذیرفت.

دونالد ترامپ، سرمایه دار ۶۹ ساله آمریکایی که پیش‌تر هیچ‌گاه سمت دولتی نداشته، در پی رقابت با ۱۶ نامزد ریاست‌جمهوری در حزب جمهوری‌خواه، توانست بیشتر میزان آرا را به دست آورد.

وی در ماه‌های اخیر اظهارات مناقشه برانگیزی را درباره امور داخلی آمریکا و همچنین سیاست خارجی مطرح کرده است.