اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسم شغلی این مشاغل را تهدید می کند


افرادی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند باید حتما از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند و سالانه دوبار تست تنفس انجام دهند.

 خبرگزاری ایسنا: یک فوق تخصص آسم و آلرژی با اشاره به اینکه کارفرمایان کارخانجات موظفند سالی دوبار سلامت کارگران خود را از لحاظ بروز آسم شغلی را بررسی کنند گفت: افرادی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند باید حتما از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند و سالانه دوبار تست تنفس انجام دهند.

دکتر مریم محلوجی راد اظهار داشت: آسم شغلی شامل ایجاد علائم ریوی بدنبال استنشاق گازها، آلاینده ها و نیز تمامی مواد صنعتی موجود در محیط کار است بدین ترتیب که فرد قبل از کار هیچ مشکلی نداشته ولی ناگهان در محیط کار دچار حمله آسم می شود.

این فوق تخصص آسم و آلرژی افزود: کارگرانی که با مواد شیمیایی( ایزوسیانات ها) از جمله کارخانجات تولید چسب و کفپوش، تهیه دستکش لاتکس، دانه های غلات مانند گندم و سویا و کارگاه های عروسک سازی سر و کار دارند عمدتا به آسم شغلی مبتلا می شوند.

دکتر محلوجی راد با بیان اینکه کارفرمایان کارخانجات موظف هستند سالی دوبار سلامت کارگران خود را از لحاظ بروز آسم شغلی را بررسی کنند گفت: علائم آسم شغلی همانند آسم از جمله خس خس سینه، کوتاهی تنفس، احساس تنگی در قفسه سینه، عدم تحمل ورزش، فعالیتها و سرفه است.

وی قطع تماس با هرگونه مواد آلرژن و محیط کار را بهترین راه درمان آسم شغلی دانست و افزود: درمان دارویی آسم شغلی همانند آسم استفاده از اسپری و داروی خوراکی است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی در پایان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از آسم شغلی باید حتما از ماسک های فیلتردار استفاده کنند و سالانه دوبار تست تنفس انجام دهند. 


ویدیو مرتبط :
کارایی داخلی پیامدهای نگرشی نامطلوب فشارهای شغلی بر رضایت شغلی و عملکرد شغلی در مدیران عدم تساوی در پاداش و رضایتمندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاغل نامناسب زنان، خانواده را تهدید می‌کند


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت بانوان باید همسو با روحیه آنها باشد، گفت: مشاغل نامناسب بانوان بنیان خانواده را تهدید می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران زن دستگاه های اجرایی استان یزد، که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز و هفته زن برگزار شد، در ارتباط با آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: این آسیبها نیاز به ریشه یابی و علت یابی دقیق و سریع دارد تا بتوان نسبت به رفع آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام توجه ویژه ای به تربیت فرزند شده، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و آسیب هایی که امروزه در جامعه ما وجود دارد، عدم توجه به اخلاق اسلامی به عنوان شاکله تربیت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم اخلاق اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، باید علت موضوع را به خوبی بشناسیم و نسبت به رفع آن برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر این موضوع که از مهمترین نهادهای متولی در ارتباط با تربیت و اخلاق اسلامی، آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی هستند، گفت: مسئولان مرتبط با این موضوع و متولیان حوزه تربیت باید نسبت به رفع این مشکلات چاره جویی نمایند.

ناصری عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان و مجموعه های متولی تربیت، به جای اینکه به موضوع هایی از جمله رشد باورهای دینی و اخلاقی توجه داشته باشند، به مسائل حاشیه ای پرداخته اند.

وی ادامه داد: مسئولان باید توجه داشته باشند که مسائلی از جمله نحوه معاشرت در اجتماع، اطاعت پذیری فرزندان از والدین و توجه به حفظ حیا باید در جامعه پررنگ تر شود چرا که متاسفانه این مسائل تا حدی در بین برخی از جوانان کم رنگ تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: در مقابل این کم توجهی جوانان، متاسفانه مراکز آموزشی هم به جای توجه به دین و مسائل مذهبی به صورت همسو با مسائل علمی، اصل را کنار گذاشته و به صورت صرف به موضوع مسائل علمی می پردازند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اشتغال و فعالیت بانوان باید همسو با روحیه آنها انجام شود، تاکید کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که فعالیت هایی که اصلا با روحیه بانوان همسو نیست و همخوانی ندارد، به آنها سپرده می شود.

ناصری با تاکید بر اینکه این چنین فعالیت هایی می تواند سبب تهدید بنیان خانواده به صورت مستقیم شود، اظهار داشت: چنین فعالیت هایی سبب شده که دختران در جامعه علاقه خود به ازدواج و تشکیل خانواده و در ادامه آن، فرزندآوری و تربیت فرزند را از دست دهند.

وی با اشاره به اهمیت چاره جویی برای چنین مشکلاتی، ادامه داد: این موضوع افزایش میل استقلال طلبی، ارتباط های ناسالم و همچنین زندگی های فردی در جامعه را افزایش می دهد.