اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزمایش موفق سلاح‌های جدید ارتش و سپاه


سردار "محمدرضا نقدی" با اشاره به برگزاری رزمایش‌های موفق "الی بیت المقدس" در 24 استان اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری، این رزمایش‌ها در دیگر استان‌ها نیز انجام می‌شود و این رزمایش‌ها بسیار موفقیت‌آمیزتر از اهداف پیش‌بینی شده برگزار شدند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بسیج مستضعفین رزمایش‌های ولایت 91 و پیامبر اعظم7 را رزمایش‌هایی اقتدارآمیز خواند و گفت: به برادران خود در ارتش و سپاه پاسداران تبریک می‌گوییم که نمایی از توانمندی نیروهای مسلح ایران را در رزمایش‌های خود به جهانیان نشان دادند.

سردار "محمدرضا نقدی" با اشاره به برگزاری رزمایش‌های موفق "الی بیت المقدس" در 24 استان اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری، این رزمایش‌ها در دیگر استان‌ها نیز انجام می‌شود و این رزمایش‌ها بسیار موفقیت‌آمیزتر از اهداف پیش‌بینی شده برگزار شدند.

نقدی همچنین رزمایش‌های "ولایت 91" و "پیامبر اعظم7" را رزمایش‌هایی موفقیت‌آمیز خواند و گفت: به برادران خود در نیروی دریایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران تبریک می‌گوییم که در رزمایش‌های اقتدارآمیز خود تمامی سلاح‌های جدید تحویل شده به یگان‌های خود را بدون خطا آزمایش کرده و نمایی از توانمندی نیروهای مسلح ایران را به جهانیان نشان دادند.

گفتنی است سپاه پاسداران از 12 تیرماه سال‌جاری به مدت سه روز در نیمه شرقی کشور، هفتمین رزمایش موشکی خود را با عنوان "پیامبر اعظم 7" برگزار کرد. همچنین رزمایش تخصصی ولایت91 نیز از روز هشتم دی‌ماه سال‌جاری به مدت 6 روز در گستره آب‌های نیلگون خلیج فارس تا مدار 18 درجه در اقیانوس هند، توسط نیروی دریایی ارتش برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
تصاویر باکیفیت از آزمایش جدیدترین سلاح راهبردی سپاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا:به نفع ایران است که توانایی تولید سلاح اتمی نداشته باشد



 

 

 

آمریکا

 

دریاسالار مایک مولن رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که تداوم مسیر فعلی ایران منجر به یک برخورد جدی در منطقه خواهد شد ، با این حال وی افزود   که طرفدار حل مسالمت آمیز بحران اتمی ایران است .

به گزارش عصر ایران مایک مولن روز 29 سپتامبر در جلسه صبحانه روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" آمریکا درواشنگتن در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این مساله گفت : " درباره ایران من از مدت ها قبل درباره پیامدهای منتظره و غیر منتظره تهدید این کشور و نیز دست یابی آن به سلاح هسته ای صحبت کرده ام . از سوی دیگر ، اگر حمله ای به ایران صورت گیرد من بیشتر نگران پیامدهای غیرمنتظره این حمله هستم ."

وی افزود : " بنابراین با توجه به این پیامدها من بزرگ ترین حامی حل پرونده هسته ای ایران از راه دیپلماسی-  گفتگو - تحریم  و فشارهای بین المللی هستم ".

دریاسالار مولن در ادامه افزود : " ایران در بخشی از جهان واقع شده که خیلی با ثبات نیست  و تداوم مسیر فعلی این کشور که از نظر من تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای از سویی و ماجراجویی نظامی از سوی دیگر است ، به یک برخورد مهم (نظامی) منجر خواهد شد که پیامدهای منتظره و غیر منتظره این برخورد بسیار جدی است ".

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه با ادعای اینکه عدم دست یابی به توانایی تولید سلاح هسته ای به نفع منافع بلند مدت ایران است ، افزود : " این به نفع آنها است که این توانایی را نداشته باشند . مطلوب ترین گزینه  این است که از طریق راهی به جز حمله نظامی (حکومت ایران) را متقاعد به پذیرش این واقعیت کنیم و این که این مساله عملی است یا نه ؟ هنوز سوالی است که مطرح است "...../تحلیل:عصرایران