اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزمایش موشک بین قاره ای توسط روسیه


روسیه موشک بالستیک بین قاره‌ ای از پایگاه فضایی پلستسک در شمال غربی این کشور آزمایش کرد.

خبرگزاری مهر: روسیه موشک بالستیک بین قاره‌ ای از پایگاه فضایی پلستسک در شمال غربی این کشور آزمایش کرد.

ایتارتاس از آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ ای روسیه موسوم به "آر اس 24 یارس" از پایگاه فضایی پلستسک در شمال غربی این کشور خبر داد.

در همین رابطه سرهنگ "ایگور ایگوروف" سخنگوی نیروی موشک راهبردی وزارت دفاع روسیه با اشاره به برخورد کلاهک‌ های مصنوعی این موشک به هدفی در خاور دور روسیه اعلام کرد که این موشک قاره پیما قابلیت سوخت جامد "آراس-24 یارس" دارد.


ویدیو مرتبط :
آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای روسی Bulava از زیردریایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد


روسیه در یک رزمایش نظامی و با نظارت رئیس‌جمهور این کشور اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای در شمال روسیه کرد.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش رایانوستی؛ بخش نیروهای راهبردی موشکی روسیه روز پنج‌شنبه با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای کرد. موشک آراس-12 ام توپول مرکز فضایی پلستک در شمال روسیه پرتاب شد.

مراحل پیش از پرتاب و عملیات پرتاب این موشک دقیقا طبق برنامه انجام شد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک به هدف تعیین شده در محدوده بالستیک "کورا" در شرق این کشور اصابت کرد. ولادیمیر پوتین، به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز پنج‌شنبه شاهد یک مانور نیروهای مسلح در مرکز کنترل دفاع ملی بود.

در این رزمایش واحدهای موشکی، توپخانه‌ای، سیستم‌های دفاع هوایی، انواع موشک‌ها و هواپیماها شرکت داشتند. بخش دیگری از این رزمایش برمقابله با حمله هسته‌ای دشمن با استفاده از سیستم دفاع موشکی مسکو اختصاص داشت. در این رزمایش بمب‌افکن‌های راهبردی، زیردیایی‌های بالستیک، سیستم‌های موشکی سیار و دیگر تجهیزات دفاعی هوایی نیز شرکت داشتند.